Atene Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg vet at lett trening om morgenen er bra for fettforbrenningen. Nå er spørsmålet: Hvor lett ? Jeg går til jobben. Kan jeg f.eks. ta en skikkelig omvei, så det blir en 30-45 minutters tur, og er det bra nok ? Eller må jeg bli svett ? Alternativet er en lett treningsøkt (sykkel, step-maskin) i treningsrommet på jobben etter at jeg kommer frem. Men da må jeg dra med meg treningstøy, skifte og dusje. Mye mer tungvint og tidkrevende. Regner med å trene litt styrke på kveldene, så om morgenen er det ren forbrenningstrening jeg er ute etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lubbisdamen Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Høres supert ut med en gåtur på 40 minutter om morgenen. Min erfaring er at den beste forbrenningstreningen er den som du faktisk GJØR! Finn ut hva du har lyst til, hva som passer for deg og hva du har sjangs til å gjennomføre som en permanent vane. Hvis ikke vil du ikke gidde å gjennomføre den og da blir det jo ikke særlig fettforbrennende? Selv har jeg tatt hensyn til trivsel og praktiske hensyn og pleier å trene 30 minutter spinning 3-5 ganger i uken. Men jeg drikker en kopp cappuccino før trening. Det er sikkert mye bedre å trene på helt tom mage vil noen mene, men for meg vil det ikke være gjennomførbart i legden. Og det er jo det som er det viktigste, er det ikke? At man finner en treningsvane som gir lyst til å fortsette Og morgen-cappuccinoen min vil jeg IKKE være foruten. Fettforbrenning eller ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syklisten :o) Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Å gå 35-40 min om morgenen i raskt tempo er jo bra. Men du bør jo gå i et visst tempo, allfall kjenne at du bruker kroppen, og da bør en kanskje dusje etterpå... Kanskje en mulighet er å droppe morgendusjen hjemme, hive på deg treningstøy, en ransel med klær til å ha på jobben, og legge i vei, dusjen tar du på jobb. (antar du hadde muligheter til det ?) Selv sykler jeg til jobben hver dag, hele året, men sykler ikke slik jeg gjør når jeg trener, så jeg blir ikke særlig svett og sliten av den. Jeg bruker turen mer for å "våkne opp" siden jeg begynner halv sju på jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Høres supert ut med en gåtur på 40 minutter om morgenen. Min erfaring er at den beste forbrenningstreningen er den som du faktisk GJØR! Finn ut hva du har lyst til, hva som passer for deg og hva du har sjangs til å gjennomføre som en permanent vane. Hvis ikke vil du ikke gidde å gjennomføre den og da blir det jo ikke særlig fettforbrennende? Selv har jeg tatt hensyn til trivsel og praktiske hensyn og pleier å trene 30 minutter spinning 3-5 ganger i uken. Men jeg drikker en kopp cappuccino før trening. Det er sikkert mye bedre å trene på helt tom mage vil noen mene, men for meg vil det ikke være gjennomførbart i legden. Og det er jo det som er det viktigste, er det ikke? At man finner en treningsvane som gir lyst til å fortsette Og morgen-cappuccinoen min vil jeg IKKE være foruten. Fettforbrenning eller ikke! Glimrende poeng ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 [quote name=syklisten )' timestamp='1060764368' post='1795371] Å gå 35-40 min om morgenen i raskt tempo er jo bra. Men du bør jo gå i et visst tempo, allfall kjenne at du bruker kroppen, og da bør en kanskje dusje etterpå... Kanskje en mulighet er å droppe morgendusjen hjemme, hive på deg treningstøy, en ransel med klær til å ha på jobben, og legge i vei, dusjen tar du på jobb. (antar du hadde muligheter til det ?) Selv sykler jeg til jobben hver dag, hele året, men sykler ikke slik jeg gjør når jeg trener, så jeg blir ikke særlig svett og sliten av den. Jeg bruker turen mer for å "våkne opp" siden jeg begynner halv sju på jobb. Ja, det er det som er alternativet. Gjorde det idag, men jeg må nok opp _mye_ tidligere hvis ikke det skal spise for mye av arbeidsdagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pix Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hei! Jeg synes å ha hørt "ikke nødvendigvis svette, men bli god og varm i kroppen" når det gjelder morgentrening før frokost. Men alle blir jo det i å gå 40 min i bra tempo. Men jeg har inntrykk av at alle som går/sykler til jobb er litt heseblesende når de kommer inn, men det går fort over, så jeg tror ikke at du _må_ dusje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syklisten :o) Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Ja, det er det som er alternativet. Gjorde det idag, men jeg må nok opp _mye_ tidligere hvis ikke det skal spise for mye av arbeidsdagen. En time ekstra er vel det minste du må ha vil jeg tro skal du kunne begynne arbeidsdagen til vanlig tid. Spørs hvor mye sminke og sånn som må til...) Kanskje det ender med at du legger i vei i 5-tida og får deg en skikkelig runde...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syklisten :o) Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hei! Jeg synes å ha hørt "ikke nødvendigvis svette, men bli god og varm i kroppen" når det gjelder morgentrening før frokost. Men alle blir jo det i å gå 40 min i bra tempo. Men jeg har inntrykk av at alle som går/sykler til jobb er litt heseblesende når de kommer inn, men det går fort over, så jeg tror ikke at du _må_ dusje. Enig i at en ikke nødvendigvis _må_ dusje, kommer jo an på hvor mye en "tar han ut", men hvis _jeg_ skulle trent forbrenning ved å gå, ville jeg nok holdt et slikt tempo at ønske om å dusje etterpå var der. Men selvfølgelig forbrenningen er jo i gang også ved roligere tempo. Her var det snakk om å trene før jobben, ikke bare komme seg til jobben, hvis jeg har skjønt hovedinnlegget riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnål Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Les hva legen her på forumet sier, det er en myte at morgentreningen har noe spesielt for seg! Skal du forbrenne fett, ta lange treningsøkter ved rolig eller middels innsats. På en skitur til Mylla og tilbake til Oslo kan du tape en halv til en kilo overvekt,og det nesten uten å være sulten etterpå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.