Gå til innhold

Norge, innvandring og årene fremover

Anbefalte innlegg

Man kan gjøre det på samme måte som f.eks USA gjør.

Syke, eldre, handicappede, enslige, små barn, uutdannede får ikke komme, mens friske, utdannede mennesker i beste alder får komme, spesielt dersom de besitter kompetanse det er mangel på i riket.

Syesn du ikek i såfall vi bør ha en kvote for begge deler?

Det vil i alle fall jeg -av etiske og moralske grunner.

Fortsetter under...

• Svar 227
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• pip

44

• Grip

24

• Ulv I Faarikaal

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger

vær så snill, kan dere la vær å forfølge akkurat det utsagnet? jeg tror dere har utdypet akkurat dette nok nå?

For å forsøke å gjøre denne tråden til noe konstruktivt, så må vi alle bidra til å ikke kverulere mer enn det som fører til nye tanker.

OK?

*forsøker å være veldig søt og grei, og se bedende ut*

Du er kanskje ny her? For oss som har vært her en stund er diskusjoner mellom sør og ulv.., like interessant som å se reprise av Mot i Brøstet for 9. gang.

Du skriver: "at vi nærmest er skjebnebestemt til å bli oversvømmet av muhammedanere"

En "oversvømmelse" på ca 1,5% er ihvertfall til å overskue! :)

Med vennlig hilsen

Antallet med innvandrerbakgrunn fra muslimske land, er langt høyere, og eksponensielt stigende på grunn av tvangsgifting (bruke av levende visa) og skandaløs politikk.

Over 30.000 kommer hit til landet hvert år, enten for å søke asyl, for å få bo her gjennom familiegjenforening eller som kvoteflyktninger.

Det er kun kvoteflyktninger vi er forpliktet til å ta i mot, og dette utgjør ikke mer enn ca 2000 pr. år.

....

Vi tar i mot en middels norsk by med fremmedkulturelle innvandrere årlig. Det sier seg selv at det vil gå galt, hvilket vi allerede ser klare tegn til.

Virkeligheten tilsløres ved at det ikke utarbeides statistikker som viser den egentlig andel av fremmedkulturelle i Norge.

Det verste er at mange tror på bløffen om at vi ikke har noe valg.

Du mener at jeg skal gå på samme skole og lære norsk, for å være solidarisk med våre nye landsmenn ?

Jeg har 18 år skolegang oglæretid, mens vaskehjelpa der jeg jobba før ikke kunne lese og skrive.

Det skal altså stilles samme krav til meg som til han ? Eller omvendt ?

Noen ganger skjønner jeg ikke hva du snakker om.

Sør vet selvsagt at det ikke finnes hverken lærerkapasitet eller ressurser i samfunnet for noen slik undervisning og test.

Det han sriver er bare en annen måte å si at han ikke ønsker noen endring av nåværende praksis med folk, spesielt kvinner, som ikke kan et kløyva ord norsk selv etter å ha bodd her i 20 år.

Problemet du skisserer har aldri vært løst noe annet sted i verden, og blir det nok aldri her heller.

Men det er lov og være optimist. So go ahead.

Det er svært, svørt magne steder i verden der folk fra forskjellige kulturer lever sammen og har det greit.

Og til absolutt alle tider har det vært folkeforflyttninger der det har vært mennesker. Og i de fleste tilfeller har det gått tåelig bra.

Annonse

vær så snill, kan dere la vær å forfølge akkurat det utsagnet? jeg tror dere har utdypet akkurat dette nok nå?

For å forsøke å gjøre denne tråden til noe konstruktivt, så må vi alle bidra til å ikke kverulere mer enn det som fører til nye tanker.

OK?

*forsøker å være veldig søt og grei, og se bedende ut*

Tror neppe det hjelper å være søt og grei når noen har puttet 5 øre på de to i slike diskusjoner..Prøv å se morsk ut du, pip;-)

Jeg aner ikke hverken noe om hverken hvordan det gjøeres, eller om det er en god ide, men det er en konstruktiv ide. Dvs en ide som det går ann å se på.

Å forandre folks holdninger er ikke en konstruktiv ide, før reelle forslag om hvordan dette kan gjrøes kommer på bordet.

Men hva vil du gjøre med de flyktningene som er "silt bort"?

Skal Norge ta inn de med doktorgrad, og sende de "syke og funksjonshemmede" til en festlig fremtid på Haiti?

Med vennlig hilsen

Antallet med innvandrerbakgrunn fra muslimske land, er langt høyere, og eksponensielt stigende på grunn av tvangsgifting (bruke av levende visa) og skandaløs politikk.

Over 30.000 kommer hit til landet hvert år, enten for å søke asyl, for å få bo her gjennom familiegjenforening eller som kvoteflyktninger.

Det er kun kvoteflyktninger vi er forpliktet til å ta i mot, og dette utgjør ikke mer enn ca 2000 pr. år.

....

Vi tar i mot en middels norsk by med fremmedkulturelle innvandrere årlig. Det sier seg selv at det vil gå galt, hvilket vi allerede ser klare tegn til.

Virkeligheten tilsløres ved at det ikke utarbeides statistikker som viser den egentlig andel av fremmedkulturelle i Norge.

OK, men la nå forutsetnignen for denen diskusjonen være at vi ikke har noe valg, for å ikke har for mange baller i lufta på en gang.

Så får vi helelr starte enny tråd for å diskutere om vi har noe valg.

Syesn du ikek i såfall vi bør ha en kvote for begge deler?

Det vil i alle fall jeg -av etiske og moralske grunner.

Det vil selvsagt komme et politisk press på å kjøpe seg god samvittighet, så en mindre kvote for de mest trengende vil det nok bli. Tross alt må jo politikerne ha noe humant å vise til i sine festtaler, og så liker de blåøyde velgerne det: "Vi er jo snille vi nordmenn (slurp av kaffen), bare se på alle de søte, brune syke barne og de gamle og syke vi tar oss av (frenetisk strikking) med skattepengene mine. Og, jeg er veldig glad for at Staten tar seg av slikt, slik at jeg ikke behøver å bry meg... (blar fort til kakeoppskriftene i Hjemmet).

....

Jeg ser hysteriet ditt, men jeg ser ikke helt problemstillingen. Norge kan på ingen måte beskrives som "overbefolket". Det er ikke akkurat plassmangel som er et problem her.

Med vennlig hilsen

Skal Norge ta inn de med doktorgrad, og sende de "syke og funksjonshemmede" til en festlig fremtid på Haiti?

Med vennlig hilsen

Du beveger deg vekk fra innlegget mitt, og det vil jeg ikke akkurat nå. Siling er et reelt forslag. De moralske og problematiske sidene av det behøver du ikke å stille meg ansvarlige for, det får du snakke med connan om.

Det er svært, svørt magne steder i verden der folk fra forskjellige kulturer lever sammen og har det greit.

Og til absolutt alle tider har det vært folkeforflyttninger der det har vært mennesker. Og i de fleste tilfeller har det gått tåelig bra.

*Og til absolutt alle tider har det vært folkeforflyttninger der det har vært mennesker*

Riktig, og i samtlige tilfeller har stikkordet vært asimillering. Noen slik eksisterer ikke i Norge i dag. I fjor var det visstnon ei eneste pakistansk jente som giftet seg med etnisk norsk. 40% med fetteren sin fra Pakistan.

Annonse

Hei,

De aller fleste "innvandrere" jeg kjenner ønsker bare å bli behandlet som helt vanlige borgere, uten noen forskjellsbehandling verken den ene eller andre veien. De vil være akkurat som deg og meg.

Jo mer vi fokuserer på de påståtte "forskjellighetene", jo vanskeligere blir det vel å bo sammen?

Det har vært mye snakk om å kreve språktester osv fra innvandrere. Jeg mener at hvis vi skal kreve tester/utdannelse fra noen, må vi gjøre det for alle. Hvis vi krever at "de" skal utdanne seg for å få sosialhjelp, så må vi også kreve lignende utdannelsestiltak for alle.

Med vennlig hilsen

Ditt resonnement er feilaktig. Som borgere av Norge har nordmenn visse rettigheter til landets ressurser, f.eks. å få nyte godt av velferdsstatens sikkerhetsnett. Selv om det i mange sammenhenger stilles krav, er dette uansett rettigheter som er eksklusive for nordmenn og langt bedre enn i mange andre land.

Utlendinger har ikke disse rettighetene til norske ressurser. Vi kan og bør derfor kreve at innvandrere er i stand til å ta vare på seg selv, slik praksis er i mange andre land.

En utlending og en nordmann kan på ingen måte stilles likt når det gjelder betingelser for ytelser fra velferdsstaten.

....

Tror du surrer litt mellom ukultur, land og Islam Grip!

Islam er sterkt imot tvangsgifting! Men det er enkelte steder i enkelte land som gjør det likevel.

Om du hadde lært deg litt om hva Islam er, så kunne du kanskje ha diskutert det.

Den største årsaken til krig og ugang, er sult og fattigdom.

Islam er en fredlig religion.

Det vil selvsagt komme et politisk press på å kjøpe seg god samvittighet, så en mindre kvote for de mest trengende vil det nok bli. Tross alt må jo politikerne ha noe humant å vise til i sine festtaler, og så liker de blåøyde velgerne det: "Vi er jo snille vi nordmenn (slurp av kaffen), bare se på alle de søte, brune syke barne og de gamle og syke vi tar oss av (frenetisk strikking) med skattepengene mine. Og, jeg er veldig glad for at Staten tar seg av slikt, slik at jeg ikke behøver å bry meg... (blar fort til kakeoppskriftene i Hjemmet).

Mao, _du_ har ikke noe ønske om å gjøre verden til et bedre setd å bo for folk som trenger det.

Du er interesert i å tenke på hva som vil gjøre verden bedre for deg?

Om det stemmer, så vil jeg bare legge til at jeg personlig mener vi har et ansvar for hele verden, ikke bare for Norge.

Men det er jo også en annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

"Men hva vil du gjøre med de flyktningene som er "silt bort"?"

Ingenting. Det er uansett mange flere flyktninger og folk som ønsker seg en fremtid i Norge enn vi kan ta i mot- i alle fall uten å fjerne grunnlaget for at de ønsker seg nettopp til Norge..

"Skal Norge ta inn de med doktorgrad, og sende de "syke og funksjonshemmede" til en festlig fremtid på Haiti?"

Ja, man tar inn doktorandene, men FN's kvoteflyktninger kjennetegnes jo ofte av at de er i en FN oppsamlingsleir, slik at de vi ikke tar kan enten forbli der de er, eller så kan svenskene ta dem. De skal slippe å bli sendt til Haiti....

Du beveger deg vekk fra innlegget mitt, og det vil jeg ikke akkurat nå. Siling er et reelt forslag. De moralske og problematiske sidene av det behøver du ikke å stille meg ansvarlige for, det får du snakke med connan om.

????

Hvis det er "lov" å komme med et forslag om siling, i tråden, må det vel også være lov å påpeke de moralske konsekvensene av dette?

Med vennlig hilsen

Jeg ser hysteriet ditt, men jeg ser ikke helt problemstillingen. Norge kan på ingen måte beskrives som "overbefolket". Det er ikke akkurat plassmangel som er et problem her.

Med vennlig hilsen

Problemet er ikke areal, men økonomiske og menneskelige ressurser.

Dessuten er mange av oss opptatt av å gjore noen verdivalg i forhold til islamiseringen. Skal vi kunne kjempe for menneskerettigheter, demokrati og frihet, kan vi ikke fylle landet med de som er motstandere av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...