Gå til innhold

Norge, innvandring og årene fremover

Anbefalte innlegg

Det er jo særdeles interessant at vi snakker om mennesker i samme familie.

Når det passer deg, beskriver du dem som "nordmenn".

Når de er slemme, blir de "muslimer" eller "innvandrere".

Du kunne sikkert fått jobb i Pravda!

Med vennlig hilsen

Du unngår å ta inn over deg de grusomme overgrep som daglig skjer mot norske borgere, med deg som passive- og delvis aktiv forsvarer.

Ditt forsvar av svineriet bunner i en rasistisk holdning som går ut på at folk med bakgrunn fra Pakistan (i dette tilfellet) er mindre verdt og at disse overgrepene ikke betyr så mye.

Hadde noe slikt skjedd med etniske nordmenn, ville det blitt en voldsom oppstandelse og praksisen bli stanset umiddelbart.

Fortsetter under...

• Svar 227
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• pip

44

• Grip

24

• Ulv I Faarikaal

17

Mest aktive i denne tråden

Problemet er ikke areal, men økonomiske og menneskelige ressurser.

Dessuten er mange av oss opptatt av å gjore noen verdivalg i forhold til islamiseringen. Skal vi kunne kjempe for menneskerettigheter, demokrati og frihet, kan vi ikke fylle landet med de som er motstandere av dette.

Hei der :)

'menneskerettigheter, demokrati og frihet'

Ja, dette er verdifulle og umistelige rettigheter og plikter som det definitivt er verdt å kjempe for (i tillegg til kjærligheten, selvsagt).

Mitt inntrykk når det gjelder Norges asyl- og flyktningepolitikk er at landet ikke er spesielt lemfeldig på området.

Derimot har det blitt syndet mot det mest elementære, nemlig vissheten om at språket er nøkkelen til alt. Uten språkopplæring (les: norsk) sitter i dag gud vet hvor mange kvinner isolerte og prisgitt deres arkaiske tufser av menn og gale prester som rir idiotreligiøse/-tradisjonelle 'regler'. For ikke å snakke om den norske redselen for å tråkke kulturelt feil og gripe inn i problematikker ingen ville godtatt at norske kvinner og ungdommer hadde blitt utsatt for - og som derfor har åpnet opp for at rigide tullinger av ovennevnte slag kuer fine ungdommer og tvinger dem i indre eksil der de frykter for livet sitt.

For å nevne noe av det som etter mitt syn er det største av alle problemer med islam, nemlig det fascistoid kvinneundertrykkende.

Nei - det du forfekter er et menneskesyn som overhodet ikke har noen plass i et sivilisert samfunn.

Du er helt på linje med fundamentalistiske religiøse muslimer, osv.

Skremmende!

Med vennlig hilsen

Tøv. Du har selv sagt at innvandringen må begrensen. Dette innebærer at du også sier nei til de fleste av verdens elendige.

Du opptrer derfor like "skremmende" selv.

Hei,

Du skrev:"Jeg aner ikke hverken noe om hverken hvordan det gjøeres, eller om det er en god ide, men det er en konstruktiv ide."

Jeg reagerte på "konstruktiv idé" - jeg synes det er en direkte skremmende idé.

Men godt hvis jeg misforstod deg!

Med vennlig hilsen

Konstruktiv i betydningen noen som det kan være praktisk gjennomførbart.

Hei der :)

'menneskerettigheter, demokrati og frihet'

Ja, dette er verdifulle og umistelige rettigheter og plikter som det definitivt er verdt å kjempe for (i tillegg til kjærligheten, selvsagt).

Mitt inntrykk når det gjelder Norges asyl- og flyktningepolitikk er at landet ikke er spesielt lemfeldig på området.

Derimot har det blitt syndet mot det mest elementære, nemlig vissheten om at språket er nøkkelen til alt. Uten språkopplæring (les: norsk) sitter i dag gud vet hvor mange kvinner isolerte og prisgitt deres arkaiske tufser av menn og gale prester som rir idiotreligiøse/-tradisjonelle 'regler'. For ikke å snakke om den norske redselen for å tråkke kulturelt feil og gripe inn i problematikker ingen ville godtatt at norske kvinner og ungdommer hadde blitt utsatt for - og som derfor har åpnet opp for at rigide tullinger av ovennevnte slag kuer fine ungdommer og tvinger dem i indre eksil der de frykter for livet sitt.

For å nevne noe av det som etter mitt syn er det største av alle problemer med islam, nemlig det fascistoid kvinneundertrykkende.

Klokt innlegg (som vanlig) :-)

Nei, på news og andre messageboards på nettet er det en vanlig betegnelse på folk som henger seg opp i skrivefeil fremfor å diskutere sak.

"Sør's" er ikke noen tilfeldig skriveleif, men en klar indikasjon på påvirkning fra andre kulturer.

Annonse

*noen* muslimer gjør dette, akkurat som *noen* kristne sender sine barn til søndagsskole, osv.

Det er en generell diskusjon, og ikke noe spesifikt for muslimer.

Med vennlig hilsen

Det er ytterst få som ikke sender ungene til moskeen. Og du kan ikke sammenligne med en søndagsskole. I moskeen er det hardt skolearbeid for å lære Koranen utenat.

Jeg har aldri hørt at krisne lærer bibelen utenat. Men så har jeg aldri vært på søndagsskolen heller. Ikke ungene mine heller.

*Og til absolutt alle tider har det vært folkeforflyttninger der det har vært mennesker*

Riktig, og i samtlige tilfeller har stikkordet vært asimillering. Noen slik eksisterer ikke i Norge i dag. I fjor var det visstnon ei eneste pakistansk jente som giftet seg med etnisk norsk. 40% med fetteren sin fra Pakistan.

Asimilering har ikke alltid skjedd, og når det har skjedd har det tatt lang tid. I norge har vi bare hatt invandring i den skalaen vi har nå i 30 år. Det er kort tid, det.

Du unngår å ta inn over deg de grusomme overgrep som daglig skjer mot norske borgere, med deg som passive- og delvis aktiv forsvarer.

Ditt forsvar av svineriet bunner i en rasistisk holdning som går ut på at folk med bakgrunn fra Pakistan (i dette tilfellet) er mindre verdt og at disse overgrepene ikke betyr så mye.

Hadde noe slikt skjedd med etniske nordmenn, ville det blitt en voldsom oppstandelse og praksisen bli stanset umiddelbart.

Dette er vås.

Ingen her forsvarer tvangsgifting.

Hvis det skal bli mindre av det, må det bli slutt på "oss" og "dem" holdningen, slik at "de" kan bli integrert i samfunnet.

Å bruke tvangsgifting som et "argument" mot innvandring er total skivebom. De du påstår du vil beskytte blir ikke mindre tvangsgiftet i Pakistan, og har langt færre rettigheter der.

Jepp. De har godt barnearbeid i mange moskeer. Og de er faktisk tilsnakkendes.

Skulle ønske andre voksne stilte opp og ga barn gratis SFO.

Men jeg er ikke sikker på om jeg like grunnen til at de blir sendt dit. Det er ikke noen søndagsskole akkurat men ren, religionsundervisning.

Men nå liker ikke jeg søndagsskolen heller :o)

Dette er vås.

Hvis det skal bli mindre av det, må det bli slutt på "oss" og "dem" holdningen, slik at "de" kan bli integrert i samfunnet.

Å bruke tvangsgifting som et "argument" mot innvandring er total skivebom. De du påstår du vil beskytte blir ikke mindre tvangsgiftet i Pakistan, og har langt færre rettigheter der.

Nok en gang en nedvurdering av folk med annen opprinnelse.

Nå presterer du faktisk å legge skylden for overgrepene over på etniske nordmenn. Fradømmer du alle muslimer enhver egen vurderingsevne?

Problemet er ikke areal, men økonomiske og menneskelige ressurser.

Dessuten er mange av oss opptatt av å gjore noen verdivalg i forhold til islamiseringen. Skal vi kunne kjempe for menneskerettigheter, demokrati og frihet, kan vi ikke fylle landet med de som er motstandere av dette.

Det er ikke mangel på verken areal, menneskelige eller økonomiske ressurser.

Igjen - det er ikke mye som tilsier at "de" som kommer her vil ha noe islamsk teokrati. Selvsagt finnes det noen tullinger, akkurat som "vi" har deg, Morsk, UiF, osv. :-)

Med vennlig hilsen

Dette er vås.

Men Sør, de vil ikke bli intergrert. De vil ikke at barna deres skal leke med nordmenn og konene får ikke lov å omgås norske kvinner.

Da min muslimske nabo bodde her, turte ikke de muslimske venninnene hennes å komme inn hvis jeg var der inne. De fleste ville ikke heller for jeg var bare dritt i deres øyne.

Annonse

Ulv I Faarikaal

vær så snill, kan dere la vær å forfølge akkurat det utsagnet? jeg tror dere har utdypet akkurat dette nok nå?

For å forsøke å gjøre denne tråden til noe konstruktivt, så må vi alle bidra til å ikke kverulere mer enn det som fører til nye tanker.

OK?

*forsøker å være veldig søt og grei, og se bedende ut*

Sensur ?

Nok en gang en nedvurdering av folk med annen opprinnelse.

Nå presterer du faktisk å legge skylden for overgrepene over på etniske nordmenn. Fradømmer du alle muslimer enhver egen vurderingsevne?

Jeg plasserer ikke skyld i innlegget. Skylden er åpenbart de som tvinger andre til å gifte seg - en praksis som er ulovlig, også under islam.

Men jeg antar du ser at hvis du vil redusere antall tvangsgiftinger så hjelper det ihvertfall ikke å begrense innvandringen. Tvertimot.

Med vennlig hilsen

Men Sør, de vil ikke bli intergrert. De vil ikke at barna deres skal leke med nordmenn og konene får ikke lov å omgås norske kvinner.

Da min muslimske nabo bodde her, turte ikke de muslimske venninnene hennes å komme inn hvis jeg var der inne. De fleste ville ikke heller for jeg var bare dritt i deres øyne.

Hei Dorthe,

Jo, og det ER et problem. Hos NOEN. Helt klart.

Men tvangsgifting "forsvinner" ikke hvis vi sperrer grensene. Situasjonen for en tvangsgiftet kvinne i Pakistan er da langt verre enn for en tvangsgiftet kvinne i Norge.

Men poenget med "oss" og "dem" er at hvis vi bare skriker om hvor "fæle de er", så hjelper det ihvertfall intet. Vi må snakke sammen, på arbeidsplasser, i samfunnet, og overalt. Hvis vi ønsker å påvirke dem i "vår" retning, må vi ha kontakt med dem.

Med vennlig hilsen

Jeg plasserer ikke skyld i innlegget. Skylden er åpenbart de som tvinger andre til å gifte seg - en praksis som er ulovlig, også under islam.

Men jeg antar du ser at hvis du vil redusere antall tvangsgiftinger så hjelper det ihvertfall ikke å begrense innvandringen. Tvertimot.

Med vennlig hilsen

Det hjelper å avgrense innvandringen, det er faktisk det eneste som nytter. (Du fikk sikkert med deg NOVA-forskeren som jo utdypet dette.)

Ved at innvandringen er ute av kontroll, vil heller ikke de vanlige sosialiseringsmekanismer fungere. Det oppstår subkulturer med egne regler og normer som tar avstand fra "det norsk".

Det er helt åpenbart at disse tendensene har sammenheng med omfanget av fremmedkulturell innvandring.

Det er ytterst få som ikke sender ungene til moskeen. Og du kan ikke sammenligne med en søndagsskole. I moskeen er det hardt skolearbeid for å lære Koranen utenat.

Jeg har aldri hørt at krisne lærer bibelen utenat. Men så har jeg aldri vært på søndagsskolen heller. Ikke ungene mine heller.

Hei,

Jeg liker det heller ikke. Jeg synes ikke noe om privatskoler som isolerer elevene fra samfunnet, og de finnes i Norge. Beskyttet under den Europeiske menneskerettighetserklæringen, tror jeg det er.

Men dette er en annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

Det hjelper å avgrense innvandringen, det er faktisk det eneste som nytter. (Du fikk sikkert med deg NOVA-forskeren som jo utdypet dette.)

Ved at innvandringen er ute av kontroll, vil heller ikke de vanlige sosialiseringsmekanismer fungere. Det oppstår subkulturer med egne regler og normer som tar avstand fra "det norsk".

Det er helt åpenbart at disse tendensene har sammenheng med omfanget av fremmedkulturell innvandring.

Igjen - du våser, Grip.

En "pakistansk kvinne" får det åpenbart ikke bedre om hun blir nektet opphold til Norge, og tvangsgiftet i Pakistan!

Det er langt lettere å komme seg ut av den type giftemål i Norge enn i Pakistan.

Med vennlig hilsen

Hei Dorthe,

Jo, og det ER et problem. Hos NOEN. Helt klart.

Men tvangsgifting "forsvinner" ikke hvis vi sperrer grensene. Situasjonen for en tvangsgiftet kvinne i Pakistan er da langt verre enn for en tvangsgiftet kvinne i Norge.

Men poenget med "oss" og "dem" er at hvis vi bare skriker om hvor "fæle de er", så hjelper det ihvertfall intet. Vi må snakke sammen, på arbeidsplasser, i samfunnet, og overalt. Hvis vi ønsker å påvirke dem i "vår" retning, må vi ha kontakt med dem.

Med vennlig hilsen

Jeg har kontakt med mange og snakker med dem som alle andre hver dag.

Men må si jeg ble skuffet og lei meg da jeg møtte min marokkanske venninne for noen dager siden og hun hadde begynt med skaut og langt skjørt pga press fra andre muslimer. Hun som bestandig var så fint kledd og har et nydelig år. Jeg får dra på besøk en dag og ta en skikkelig samtale med henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...