Gå til innhold

Norge, innvandring og årene fremover

Anbefalte innlegg

Tja...

1. Vi kan slutte å ta i mot flykaprere, terrorister som Krekar, folk som tidligere er dømt for drap, osv.

Det norske folk liker naturligvis ikke at vi tar i mot slik berme, og dette går, enten vi vil det eller ikke, ut over uskyldige innvandrere i Norge.

2. Vi kan sende dem hjem igjen med en gang de begår kriminalitet. I dag blir ikke engang den kriminaliteten de begår mens søknaden deres blir behandlet brukt mot dem.

3. Dersom de har fått opphold og enda ikke har blitt norske statsborgere så bør vi sende dem ut med første fly dersom de begår en kriminell handling. Men her er det lov til å bruke litt skjønn sånn at man ikke sender ut en som stjal en snickers på Rema.

4. Dersom de ikke har papirer på hvem de er, noe de fleste grunnløse asylanter ikke har da de gjemmer dem hos kompiser eller graver dem ned i skogen før de ankommer mottaktet - send dem ut med første fly! Her må også skjønn brukes da det er er stor forskjell på en småbarnsfamilie fra Irak og 2 enslige 25 åringer fra Øst Europa.

5. De må lære seg norsk. Dette skal ikke være et tilbud men et krav for å få statsborgerskap, men også her må skjønn brukes dersom de som kommer f.eks. er analfabeter og ikke har forutsetninger for å lære tilfredsstillende norsk.

Det meste går altså på å stille krav til de som kommer til Norge, samt gjøre det enklere å sende dem ut igjen og vanskeligere for dem å få innpass.

Med nordmenns holdninger tror jeg det er fint lite man kan gjøre, men dette vil gå seg til av seg selv når vi slipper å lese om drapene, voldtektene og narkotikatrafikken mange av dem bedriver, i avisa hver dag. Og da snakker jeg selvsagt ikke om at avisene skal sensurere, men at tiltakene over vil bidra til å få bukt med problemet.

Ja, og så er jeg for den typen mottak de har i Danmark, altså at asylantene ikke kan bevege seg fritt mens søknaden behandles. Vi må gjøre det mindre lukrativt for kriminelle å komme til Norge på tyveriraid.

ja...

1. Vi kan slutte å ta i mot flykaprere, terrorister

som Krekar, folk som tidligere er dømt for drap,

osv.

-også når vi bryter internasjonale lover og frarøver enkeltmennesker rettsikkerhet?

Det norske folk liker naturligvis ikke at vi tar i

mot slik berme, og dette går, enten vi vil det

eller ikke, ut over uskyldige innvandrere i

Norge.

Vil ikke media, vandrehistorier og interessen folk flest har til slikt grave opp ille ekspler uansett?

2. Vi kan sende dem hjem igjen med en gang

de begår kriminalitet. I dag blir ikke engang den

kriminaliteten de begår mens søknaden deres

blir behandlet brukt mot dem.

Også når vi bryter internasjonal lov?

Også når de har barn med norske kvinner, og vi dermed bryter barnekonvensjonen med å ikke la barn ha muligheten til å ha et forhold til far?

3. Dersom de har fått opphold og enda ikke har

blitt norske statsborgere så bør vi sende dem ut

med første fly dersom de begår en kriminell

handling. Men her er det lov til å bruke litt

skjønn sånn at man ikke sender ut en som stjal

en snickers på Rema.

Hm. Det er tredje gang du nevner kriminalitet og ut av landet. Men faktum er vel at vi er veldig strenge på slikt, go svært mange blir sendt ut.

4. Dersom de ikke har papirer på hvem de er,

noe de fleste grunnløse asylanter ikke har da

de gjemmer dem hos kompiser eller graver dem

ned i skogen før de ankommer mottaktet - send

dem ut med første fly! Her må også skjønn

brukes da det er er stor forskjell på en

småbarnsfamilie fra Irak og 2 enslige 25 åringer

fra Øst Europa.

Dette er jeg litt usikker på. Folk kan ikek altid klanders for å ha fått dårlig råd om hvordan de skal bli godtatt i norge. Folk kan være papirløse fordi de ikke har hatt mulighet til å skaffe seg papirer.

5. De må lære seg norsk. Dette skal ikke være

et tilbud men et krav for å få statsborgerskap,

men også her må skjønn brukes dersom de som

kommer f.eks. er analfabeter og ikke har

forutsetninger for å lære tilfredsstillende norsk.

Her tror jeg mer på min løsning enn på din.

Det meste går altså på å stille krav til de som

kommer til Norge, samt gjøre det enklere å

sende dem ut igjen og vanskeligere for dem å få

innpass.

Ja, jeg tror vi må være klarere på at vi som norkse borgere ikke bare kan kreve, men goså må gi. Men "få" holdnignen er minst like stor hos normenn som hos innvandrere.

Fortsetter under...

• Svar 227
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• pip

44

• Grip

24

• Ulv I Faarikaal

17

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke snakk om silkeksempler her og der. Det er snakk om de fleste eksempler over mange tusen år.

Hvor ? Nord-Irland ? Israel ? Indonesia ? Liberia ? Rwanda ? Spania ?, Sør-Afrika ? +++++ et utall andre land ?

Etniske konflikter er i år 2003 det i særdeleshet største prblem når det gjelder krig og konflikt, og absolutt ikke noe man bør spille hasardspill med slik norske politikere nå har gjort i 30 år.

Hvor ? Nord-Irland ? Israel ? Indonesia ? Liberia ? Rwanda ? Spania ?, Sør-Afrika ? +++++ et utall andre land ?

Etniske konflikter er i år 2003 det i særdeleshet største prblem når det gjelder krig og konflikt, og absolutt ikke noe man bør spille hasardspill med slik norske politikere nå har gjort i 30 år.

Mennesker er igrunnen plagsomme. Det ville selvsagt vært langt enklere uten!

Det er nok av eksempler på at at etniske motsetninger har spilt en rolle i blodige konflikter.

Men det er fler eksempler på at det har gått bra.

Annonse

ja...

1. Vi kan slutte å ta i mot flykaprere, terrorister

som Krekar, folk som tidligere er dømt for drap,

osv.

-også når vi bryter internasjonale lover og frarøver enkeltmennesker rettsikkerhet?

Det norske folk liker naturligvis ikke at vi tar i

mot slik berme, og dette går, enten vi vil det

eller ikke, ut over uskyldige innvandrere i

Norge.

Vil ikke media, vandrehistorier og interessen folk flest har til slikt grave opp ille ekspler uansett?

2. Vi kan sende dem hjem igjen med en gang

de begår kriminalitet. I dag blir ikke engang den

kriminaliteten de begår mens søknaden deres

blir behandlet brukt mot dem.

Også når vi bryter internasjonal lov?

Også når de har barn med norske kvinner, og vi dermed bryter barnekonvensjonen med å ikke la barn ha muligheten til å ha et forhold til far?

3. Dersom de har fått opphold og enda ikke har

blitt norske statsborgere så bør vi sende dem ut

med første fly dersom de begår en kriminell

handling. Men her er det lov til å bruke litt

skjønn sånn at man ikke sender ut en som stjal

en snickers på Rema.

Hm. Det er tredje gang du nevner kriminalitet og ut av landet. Men faktum er vel at vi er veldig strenge på slikt, go svært mange blir sendt ut.

4. Dersom de ikke har papirer på hvem de er,

noe de fleste grunnløse asylanter ikke har da

de gjemmer dem hos kompiser eller graver dem

ned i skogen før de ankommer mottaktet - send

dem ut med første fly! Her må også skjønn

brukes da det er er stor forskjell på en

småbarnsfamilie fra Irak og 2 enslige 25 åringer

fra Øst Europa.

Dette er jeg litt usikker på. Folk kan ikek altid klanders for å ha fått dårlig råd om hvordan de skal bli godtatt i norge. Folk kan være papirløse fordi de ikke har hatt mulighet til å skaffe seg papirer.

5. De må lære seg norsk. Dette skal ikke være

et tilbud men et krav for å få statsborgerskap,

men også her må skjønn brukes dersom de som

kommer f.eks. er analfabeter og ikke har

forutsetninger for å lære tilfredsstillende norsk.

Her tror jeg mer på min løsning enn på din.

Det meste går altså på å stille krav til de som

kommer til Norge, samt gjøre det enklere å

sende dem ut igjen og vanskeligere for dem å få

innpass.

Ja, jeg tror vi må være klarere på at vi som norkse borgere ikke bare kan kreve, men goså må gi. Men "få" holdnignen er minst like stor hos normenn som hos innvandrere.

Hvilke internasjonale lover er det vi bryter dersom vi sender folk tilbake raskere enn vi gjør idag? Jeg er ikke helt oppdatert på internasjonale lover, men kan ikke her se noe galt i det vi gjør med mindre vi tar fra dem deres statsborgerskap.

Og hvor mange sender Norge ut i året? Jeg kan ikke helt fatte og begripe hvem vi sender ut når vi lar mordere uten norsk statsborgerskap få sone så lenge i norske fengsler at de ender opp som "nordmenn" når de er ferdig med soninga.

I tillegg kommer det tjukt av mennesker fra østeuropa, fra land som ikke, uansett, kvalifiserer til å gi opphold i Norge.

Hvorfor skal disse få bli her og ta opp plass mens søknaden behandles?

Plass og ressurser er tross alt noe vi ikke har på mottakene i Norge, da disse menneskene gjerne blir stablet i høyden på 4 manns rom, uten oppfølging, og uansett etnisk tilhørighet.

Ikke rart de da går ut og dreper mennesker. Enkelte er tross alt virkelige asylsøkere, gjerne med traumaer fra sin fortid, og disse blir stuet inn på rom med noen de kanskje kriget mot den gangen de var barnesoldater i et eller annet land.

Dersom vi hadde eliminert alle de falske asylsøkerne som kommer til landet hit, og de er tross alt i flertall, og sendt dem sporenstraks hjem igjen, så hadde vi kanskje klart å hjelpe de som faktisk trenger hjelp.

Men det gjør vi ikke, og den dagen de faktisk skal sendes tilbake så forsvinner de selvsagt fra mottaket natta i forveien, da ingen passer på dem.

Hvordan skal alle disse som stikker av før de skal sendes hjem livnære seg for å overleve? Jo, de blir ofte kriminelle, noe som medfører at tallene for ikke-opprinnelige-nordmenn når det gjelder kriminalitet øker, og hva skjer da? Jo, nordmenn blir enda reddere og fremmedfrykten blir enda større.

Sånn som det er nå så tror jeg ikke det går mange årene før fremmedfientlige organisasjoner får virkelig fotfeste i Norge. Og hvem har skylden? FRP? Nei, de som har skylden er selvsagt de som ikke tidligere var deres ansvar bevisst og lot det komme til et punkt hvor nordmenn faktisk får nok.

Og det kommer til å skje.

Gjest forsto ikke helt..

Man kan mene hva man vil om tyveri/overfall/voldtekt/incest/osv.

Men å tro at en kan stoppe tyveri/overfall/voldtekt/incest/osv er vel så naivt at det nesten ikke behøver å brukes tid på å diskutere.

Vi har tyveri/overfall/voldtekt/incest/osv. Og det kommer bare til å bli mer.

Det er realiteten enten en liker det eller ikke.

Kanskje vi derfor burde legge debatten om at det er bra eller ikke, riktig eller ikke, død, og heller diskutere det som virkelig er viktig:

Hvordan forholde seg til at samfunnet vårt har forandret seg, og hvordan forberede oss på at Norge vil ha masse kriminalitet i uendelig mange år framover? Hvordan gjøre dette best mulig?

Ser en at noe er galt kan en ikke bare resignere.

Kan du si mer?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Du mener at jeg skal gå på samme skole og lære norsk, for å være solidarisk med våre nye landsmenn ?"

Nei, jeg mener at hvis vi stiller krav om deltagelse i undervisning for å få sosial-hjelp, så bør det gjelde alle, og ikke bare de med brun hud.

De som kan norsk, kan da gå på kurs i matematikk eller annet.

Men det er klart at det er langt lettere å stille krav til "andre", men ikke til "oss".

Dobbelmoral kalles slikt!

Jeg har alltid vært for at sosialklienter skal jobbe, har jeg sagt jeg ikke er det ?

Men hun bor jo her fordi *hun* mener at det er bedre her enn i Marokko...???

Det er viktig å skille mellom å "angripe islam" (slik Grip og diverse andre ekstremister gjør), og å "angripe fundamentalistiske tolkninger av islam".

Når man angriper islam, så gir man fundamentalistene argumenter for hvorfor "de" skal isolere seg fra nordmenn. Hvis man angriper fundamentalisme, er det langt lettere for henne å si at det er en uenighet om tolkning. Det er ikke så vanskelig for henne som å bli hengt ut for å være mot selve islam.

Vi kommer ingen vei hvis de isolerer seg, og heller ikke hvis vi gir fundamentalistene begrunnelser for hvorfor hun må isolere seg.

Med vennlig hilsen

Hun bor her fordi det var den mannen som bor her hun ville gifte seg med. Han var den beste av de hun ble tibudt. Nå angrer hun men skilsmisse er ikke mulig,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...