Gå til innhold

For en million norske kroner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• pip

8

• mil1365380270

3

• laguna1365380434

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest finnmarking

Aldri. En million kroner kunne ikke gitt meg mer enn en 20kvadratmeter stor leililghet i sentrum. Pøh!

Og en stooor enebolig i Finnmark.

Reiser du til f.eks. Vardø får du fem eneboliger for en million.

Fatter ikke hvordan folk klarer seg økonomisk i Oslo med de høye boligprisene.

Gjest Avgiftsbetaler

Når du tjener 700000/året i Oslo og 190000/året i Vardø sier det seg selv - og hvem trenger 5 eneboliger?

Annonse

Vi klarer oss ikke heller men det er her vi har venner og bekjente. Jeg tror ungene mine hadde protestert høylytt dersom jeg hadde foreslått to eneboliger i Varda isteden for en leilighet på Grünerløkka.

laguna1365380434

Han gubben kunne jeg nok takle for en million..

Å bo i Finnmark? Ikke for to..;o)

Nei, det synes jeg ikke. Jeg er ikke den som kjøper. Men sannsynligvis ville ikke han ha respektert meg etterpå heller.

Er det noe forskjell på moralen til den som kjøper eller selger? De er jo rimelig avhengig av hverandre, da....

At en person blir tvunget til å selge seg selv er en ting, da er det noe annet.

Er det noe forskjell på moralen til den som kjøper eller selger? De er jo rimelig avhengig av hverandre, da....

Tenk på alt man kunne gjøre for en million. Kjøpe sportsutstyr til ungene, betale ut gjeld, tatt med ungene på en skikkelig ferie, kjøpt skolebøker til ungene, kjøpt hva man ville av mat i butikken.

Jeg har bare uføretrygd jeg altså så vi har det ikke så fett her i huset.

Jeg vet jammen ikke.

Det er forsåvidt det samme hv0ordan fyren ser ut.

Poenget måtte vel være at je gvar i en svært spesiell situasjon for å ha bruk for en million.

De aller fleste sier ja til et slikt tilbud, noe som bekrefter at de fleste er til salg bare prisen er den rette.

...

1 mill. er problemfritt å svare på.

Hva med en halv mill? Hva med 100.000? 50.000?

Hva med 10.000 i måneden for et månedlig nyp?

....

Vanskeligheten oppstår når man må kjenne på egne grenser. Det er ikke ofte man blir stilt overfor denne type valg, men det kan jo være morsomt å reflektere over.

Hvor går grensen? Anyone?

Annonse

laguna1365380434

Selvfølgelig er det det.

Frivillighet kan tolkes vidt, og jeg tipper det ikke er mange gareprostituerte som hadde hore på toppen av ønskelisten for fremtiden, hvis spurt i f.eks 4 klasse..

Ved å kjøpe sex er man med å opprette holde en elendig situasjon for disse damene, uten, nødvendigvis å være i en selv..

Det er råttent.

Gjest finnmarking

Vi klarer oss ikke heller men det er her vi har venner og bekjente. Jeg tror ungene mine hadde protestert høylytt dersom jeg hadde foreslått to eneboliger i Varda isteden for en leilighet på Grünerløkka.

Du har nok rett i det ja, og hva skal man med så mange eneboliger?

Har dog mange ganger ønsket at jeg kom på en kjempelur idè som gjorde at jeg kunne bosette meg i Vardø og tjene meg søkkrik, tenk å bo i enebolig til 200 000! Men - ideene har ikke kommet ennå!

Men Finnmark bytter jeg ikke bort for et storbyliv i Oslo, har prøvd det også, og det ga ikke mersmak. Det har sikkert noe med røtter og tilhørighet å gjøre. Og for meg er den tryggheten i å bo i et lite samfunn viktig. Hvis f.eks. barnet mitt går seg bort så er det alltids en eller annen som vet hvem sitt barn det er.

Men jeg synes oppriktig synd på småbarnsforeldre i Oslo, med høye utgifter til bolig og uendelige barnehagekøer. Synes det er for galt at det skal være sånn, at noen tjener seg søkkrike på at Oslo er en by hvor mange vil bo i.

Du har nok rett i det ja, og hva skal man med så mange eneboliger?

Har dog mange ganger ønsket at jeg kom på en kjempelur idè som gjorde at jeg kunne bosette meg i Vardø og tjene meg søkkrik, tenk å bo i enebolig til 200 000! Men - ideene har ikke kommet ennå!

Men Finnmark bytter jeg ikke bort for et storbyliv i Oslo, har prøvd det også, og det ga ikke mersmak. Det har sikkert noe med røtter og tilhørighet å gjøre. Og for meg er den tryggheten i å bo i et lite samfunn viktig. Hvis f.eks. barnet mitt går seg bort så er det alltids en eller annen som vet hvem sitt barn det er.

Men jeg synes oppriktig synd på småbarnsforeldre i Oslo, med høye utgifter til bolig og uendelige barnehagekøer. Synes det er for galt at det skal være sånn, at noen tjener seg søkkrike på at Oslo er en by hvor mange vil bo i.

Har du et forslag på hvordan jeg skal bli søkkrik her i da. Uten å være for mye ute av huset?

mil1365380270

De aller fleste sier ja til et slikt tilbud, noe som bekrefter at de fleste er til salg bare prisen er den rette.

...

1 mill. er problemfritt å svare på.

Hva med en halv mill? Hva med 100.000? 50.000?

Hva med 10.000 i måneden for et månedlig nyp?

....

Vanskeligheten oppstår når man må kjenne på egne grenser. Det er ikke ofte man blir stilt overfor denne type valg, men det kan jo være morsomt å reflektere over.

Hvor går grensen? Anyone?

Mener du at du hadde gjort det for 1 mill? Om du holder hodet kaldt og gjør det litt mer enn en gang, er det fullt mulig å tjene den summen på rel. kort tid (sett i forhold til å ha en vanlig jobb).

Det er mange med pengeproblemer, så jeg tror flere hadde gjort det, om det hadde vært så enkelt...

Gjest finnmarking

Har du et forslag på hvordan jeg skal bli søkkrik her i da. Uten å være for mye ute av huset?

Nei, det er akkurat det jeg ikke kan komme på, ellers ville jeg vært i full gang i Vardø allerede.

Tenker det må være noe datarelatert (dårlig businiss siden det meste av tiden blir brukt på DOL?).

Noe produksjon..... strikking. Har en strikkemaskin som støver ned, men jeg har veldig vanskelig for å tro at det er så godt marked for strikkede klær.

Nettbutikk?

Eget regnskapsbyrå hjemme?

Rådgivningstjeneste av et eller annet slag?

Cluet er vel å finne på noe som ingen har tenkt på før, og som fort blir et must hos den alminnelige befolkning.

Hadde man enda kunne skrive seg rik, slik som hun med Harry Potter bøkene, ifra fattig alenemor til mangemillionær på kort tid!

Huff nei, det har surret i hodet mitt i årevis nå, kan ikke du også surre litt sammen med meg?

Du skal se det blir Vardø på oss begge. *mohaha*

Ja, ja. Men jeg ville heller ikke hatt fem eneboliger i Finnmark for å ligge med en gammel gubbe (!)

Nei, det er akkurat det jeg ikke kan komme på, ellers ville jeg vært i full gang i Vardø allerede.

Tenker det må være noe datarelatert (dårlig businiss siden det meste av tiden blir brukt på DOL?).

Noe produksjon..... strikking. Har en strikkemaskin som støver ned, men jeg har veldig vanskelig for å tro at det er så godt marked for strikkede klær.

Nettbutikk?

Eget regnskapsbyrå hjemme?

Rådgivningstjeneste av et eller annet slag?

Cluet er vel å finne på noe som ingen har tenkt på før, og som fort blir et must hos den alminnelige befolkning.

Hadde man enda kunne skrive seg rik, slik som hun med Harry Potter bøkene, ifra fattig alenemor til mangemillionær på kort tid!

Huff nei, det har surret i hodet mitt i årevis nå, kan ikke du også surre litt sammen med meg?

Du skal se det blir Vardø på oss begge. *mohaha*

Helt ærlig, hvis jeg hadde havnet i Vardø tror jeg at jeg

1 hadde frosset i hjel

2 hadde kjedet meg i hjel

3 hadde lengtet meg ihjel etter cafeer, venner og bekjente.

Jeg er nok en skikkelig byjente og en skikkelig frossenpinn.

Men penger skulle jeg gjerne ha tjent :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...