Gå til innhold

For en million norske kroner

Anbefalte innlegg

Gjest finnmarking

Helt ærlig, hvis jeg hadde havnet i Vardø tror jeg at jeg

1 hadde frosset i hjel

2 hadde kjedet meg i hjel

3 hadde lengtet meg ihjel etter cafeer, venner og bekjente.

Jeg er nok en skikkelig byjente og en skikkelig frossenpinn.

Men penger skulle jeg gjerne ha tjent :o)

Jeg tviler på at du har vært i Vardø.

Det kan nok være at du ville frøsset ihjel, for der er det alltid motvind.

Men kafè-liv, det er det triveligste med hele Vardø. Der sitter gammel og ung på kafè, løser verdensproblemer og hygger seg. Hele tre kafeer/puber finnes det der, og det med et innbyggertall på litt over 1000.

Vardø-væringene er usedvanlig flink til å finne på ting som trekker folk, så det er ofte fest der!

Jeg trives godt i Vardø, men desverre så står ikke jobbene der og skriker etter folk.

Men - jeg skal respektere at du ønsker å bli hvor du er!

:-)

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• pip

8

• mil1365380270

3

• laguna1365380434

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg tviler på at du har vært i Vardø.

Det kan nok være at du ville frøsset ihjel, for der er det alltid motvind.

Men kafè-liv, det er det triveligste med hele Vardø. Der sitter gammel og ung på kafè, løser verdensproblemer og hygger seg. Hele tre kafeer/puber finnes det der, og det med et innbyggertall på litt over 1000.

Vardø-væringene er usedvanlig flink til å finne på ting som trekker folk, så det er ofte fest der!

Jeg trives godt i Vardø, men desverre så står ikke jobbene der og skriker etter folk.

Men - jeg skal respektere at du ønsker å bli hvor du er!

:-)

Jeg har aldri vært lenger nord enn Veststrålen.

Der jeg var, var det en kafeteria med vanlig kaffe og tørre rundstykker.

Hvorfor starter du ikke en skikkelig kaffebar med noe god snacksmat? Billige småretter som f.eks pitabrød med tzatziki, bakt potet med kryddersmør, kebab med durum osv

Og skikkelig kaffe naturligvis. Min favoritt er dobbel espresso med melk og krem.

Tenk på alt man kunne gjøre for en million. Kjøpe sportsutstyr til ungene, betale ut gjeld, tatt med ungene på en skikkelig ferie, kjøpt skolebøker til ungene, kjøpt hva man ville av mat i butikken.

Jeg har bare uføretrygd jeg altså så vi har det ikke så fett her i huset.

Det er ting jeg virkelig, virkelig kunne ønsket meg. Men ingen av de tingen ekan jeg kjøpe for penger, så penger blir litt stakkarslig for min del.

Men hadde jeg hadde så trangt økonomisk at familien hadde lidd under det så kunne det vel være at jeg kunne ønsket meg en million.

De aller fleste sier ja til et slikt tilbud, noe som bekrefter at de fleste er til salg bare prisen er den rette.

...

1 mill. er problemfritt å svare på.

Hva med en halv mill? Hva med 100.000? 50.000?

Hva med 10.000 i måneden for et månedlig nyp?

....

Vanskeligheten oppstår når man må kjenne på egne grenser. Det er ikke ofte man blir stilt overfor denne type valg, men det kan jo være morsomt å reflektere over.

Hvor går grensen? Anyone?

Jeg har tenkt på hva jeg kunne blitt freistet av. Så langt har det ikke dreid seg om penger.

Jeg har aldri hatt neo ønske om penge.r Og når jeg har vært så fattig at jeg har levd for under 20,- om dagen, så har jeg ikke hatt barn, så det har gått greit.

Jeg har aldri trodd at livet mitt ville blitt bedre med mere penger. Sånn er det bare. Er nok bare født anti-materialist.

Så nei, i dag, og i de årene jeg har levd så langt så hadde jeg nok aldri solgt meg for penger, uansett sum.

Selvfølgelig er det det.

Frivillighet kan tolkes vidt, og jeg tipper det ikke er mange gareprostituerte som hadde hore på toppen av ønskelisten for fremtiden, hvis spurt i f.eks 4 klasse..

Ved å kjøpe sex er man med å opprette holde en elendig situasjon for disse damene, uten, nødvendigvis å være i en selv..

Det er råttent.

Om vi holder de elendigste prostituerte utenom. For med dem kan vi vel si at det er en slags tvang? Så er det mange som sper på en studietiden som luksusprostituert. Eller som bare synes det er en grei måte å tjene penger på.

Da ser jeg ikke forskjellen på å selge seg og å kjøpe.

Jeg har tenkt på hva jeg kunne blitt freistet av. Så langt har det ikke dreid seg om penger.

Jeg har aldri hatt neo ønske om penge.r Og når jeg har vært så fattig at jeg har levd for under 20,- om dagen, så har jeg ikke hatt barn, så det har gått greit.

Jeg har aldri trodd at livet mitt ville blitt bedre med mere penger. Sånn er det bare. Er nok bare født anti-materialist.

Så nei, i dag, og i de årene jeg har levd så langt så hadde jeg nok aldri solgt meg for penger, uansett sum.

Livet blir ikke bedre av å ha penger men det er veldig hyggelig å ha penger til regningene og mat og litt klær i ny og ne :o)

Annonse

Livet blir ikke bedre av å ha penger men det er veldig hyggelig å ha penger til regningene og mat og litt klær i ny og ne :o)

Det skjønner jeg godt.

Men så lenge jeg arver og kan kjøpe de klærne vi trenger på UFF, har nok å spise, og aldri har problemer med regninger, så føler jeg ikke noe behov for hverken 100 000 kroner, en million eller en milliard.

mil1365380270

Om vi holder de elendigste prostituerte utenom. For med dem kan vi vel si at det er en slags tvang? Så er det mange som sper på en studietiden som luksusprostituert. Eller som bare synes det er en grei måte å tjene penger på.

Da ser jeg ikke forskjellen på å selge seg og å kjøpe.

"Så er det mange som sper på en studietiden som luksusprostituert"

Mange? Er luksusprostituert en som har dusjet, er tilsynelatende dopfri, har hele, rene klær og en leilighet/et hotellrom?

"Eller som bare synes det er en grei måte å tjene penger på"

En undersøkelse i Oslo i 2001, viste at 90% av de spurte kvinnelige gateprostituerte, og 100% av de mannlige, hadde vært utsatt for seksuelle overgrep som unge. Neppe tilfeldig.

Vet ikke med bordeller og leiligheter, men jeg tror ikke det er en enkel måte å tjene penger. Hvorfor gjør ikke du det? Du har kanskje kjæreste?

Noen som driver med prost. er positive til det, og vil fortsette. Har inntrykk av at det er utrolig mye dop, og mennesker uten orden på livet sitt i det miljøet (hotll/leiligh.). Sånn som jeg mener med orden, altså.

Spør noen som har holdt på noen år, de har nok mange også vært positive en stund, men det gikk over. Jeg velger å tro på det de menneskene sier....

"Så er det mange som sper på en studietiden som luksusprostituert"

Mange? Er luksusprostituert en som har dusjet, er tilsynelatende dopfri, har hele, rene klær og en leilighet/et hotellrom?

"Eller som bare synes det er en grei måte å tjene penger på"

En undersøkelse i Oslo i 2001, viste at 90% av de spurte kvinnelige gateprostituerte, og 100% av de mannlige, hadde vært utsatt for seksuelle overgrep som unge. Neppe tilfeldig.

Vet ikke med bordeller og leiligheter, men jeg tror ikke det er en enkel måte å tjene penger. Hvorfor gjør ikke du det? Du har kanskje kjæreste?

Noen som driver med prost. er positive til det, og vil fortsette. Har inntrykk av at det er utrolig mye dop, og mennesker uten orden på livet sitt i det miljøet (hotll/leiligh.). Sånn som jeg mener med orden, altså.

Spør noen som har holdt på noen år, de har nok mange også vært positive en stund, men det gikk over. Jeg velger å tro på det de menneskene sier....

Så vidt jeg vet er gateprostituerte i mindretall, og det er mange luksusprostiuterte som sier at dette er grei skuring. At jeg ikke tror på dem får være så sin sak. Men jeg tror heller ikke på at horekunder nødvendigvis kommer noe særlig vellykket ut av det.

Men at de prostituerte som selv har valgt det, og selv sier det er bra, skulle være noe bedre enn de som kjøper dem, det er jeg litt usikker på om er riktig.

Så vidt jeg vet er gateprostituerte i mindretall, og det er mange luksusprostiuterte som sier at dette er grei skuring. At jeg ikke tror på dem får være så sin sak. Men jeg tror heller ikke på at horekunder nødvendigvis kommer noe særlig vellykket ut av det.

Men at de prostituerte som selv har valgt det, og selv sier det er bra, skulle være noe bedre enn de som kjøper dem, det er jeg litt usikker på om er riktig.

Jeg har møtt en prostituert som likte det og synes det var en grei "jobb". Alle de andre jeg har snakket med har avskydd det. Det har vært mest gateprostituerte men også jenter fra massasjeinstitutt. De har alle ligget under for dop også de som jobbet på institutter selv om de stort sett ikke gikk på heroin men andre stoffer.

mil1365380270

Mange menn som kjøper sex, er ute etter nærhet og en å snakke med. Å bli satt pris på av noen.

Men; det er de "vellykkede" mennene, som klart er intelligente, samfunnsbevisste o.s.v, som jeg mener burde tenke seg om.

Mange menn som kjøper sex, er ute etter nærhet og en å snakke med. Å bli satt pris på av noen.

Men; det er de "vellykkede" mennene, som klart er intelligente, samfunnsbevisste o.s.v, som jeg mener burde tenke seg om.

Tja, folk som kjøper sex er vel aldri velykket.

Men hvem av oss er egentlig det.

Men det er helt klart, både ressursterke kjøpere og selgere av sex burde tenke seg om. Hvis de ikke bare mener at sex er det greit å kjøpe og selge, da. Uansett har de gjort det til en handelsvare, og jeg ser ikke helt forskjellen på kjøpere og selgere (om en bare snakker om de som er resursterke), de har begge tatt et valg om at sex er en grei ting å sette kornepris på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...