Gå til innhold

kan migrenen bytte side?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke sign

Migrenen flytter seg hos meg i allefall, selv om jeg som oftest har den på venstre side. Den flytter seg aldri under et anfall, men kan godt flytte seg fra gang til gang.

Ja, det var fra gang til gang jeg mente. Takk for svar:) Er nemlig ikke vanlig vondt i hodet på den andre siden.. for intenst om lik migrenen på andre siden.

Annonse

Har ikke vært på fylla, har vært hos legen før og han sa jeg har migrene. Men det har før kun vært på den ene siden.

Ja, det var derfor jeg lurte. Har selv migrene, og den er på venstre side.

Kaster opp, og må ha det helt stille. Tåler ikke en lyd - helt mørkt må jeg ha det også. Grusomt. Skrev en særoppgave om emnet og fikk spørsmål fra fagpersonellet om de kunne få beholde den til undervisning.

De fikk selvsagt det :-)

Nå har jeg ikke migrene i kveld, da hadde jeg ikke greid å sitte hverken her eller der - jeg bare leser litt.

Gjest ikke sign

Ja, det var derfor jeg lurte. Har selv migrene, og den er på venstre side.

Kaster opp, og må ha det helt stille. Tåler ikke en lyd - helt mørkt må jeg ha det også. Grusomt. Skrev en særoppgave om emnet og fikk spørsmål fra fagpersonellet om de kunne få beholde den til undervisning.

De fikk selvsagt det :-)

Nå har jeg ikke migrene i kveld, da hadde jeg ikke greid å sitte hverken her eller der - jeg bare leser litt.

Migrenen min varer så lenge! Bygger seg opp.. og er til sammen over et døgn. Er kvalm, tåler ikke lyd/lys. Ikke lett når mannen er på jobb og jeg ikke får barnevakt! Da leker barna på gulvet mens jeg ligger i senga. Gråter også, det er så intenst og vondt. Skal ta tablett og se om den virker (ikke nå altså...), men ammer enda så jeg må vente. Hater migrenen!

Migrenen min varer så lenge! Bygger seg opp.. og er til sammen over et døgn. Er kvalm, tåler ikke lyd/lys. Ikke lett når mannen er på jobb og jeg ikke får barnevakt! Da leker barna på gulvet mens jeg ligger i senga. Gråter også, det er så intenst og vondt. Skal ta tablett og se om den virker (ikke nå altså...), men ammer enda så jeg må vente. Hater migrenen!

Migrene er noe herk. Har du vurdert akupunktur? Det skal være effektivt mot migrene. Vurderer selv å ta noen behandlinger der selv om jeg ikke har så veldig ille symptomer.

Annonse

Klem, jeg skjønner.

Kjedelig når det varer så lenge. Jeg "slipper unna med" 8-10 timer. Da er resten av kvelden ødelagt, det er bare å ta smertestillende, legge seg og slukke lyset og prøve å sove. Er jeg rask og får gjort dette straks jeg kjenner migrenen er på vei kan jeg kvele den i starten og er bra etter en times tid, men når man er på jobb o.l. så rekker jeg det aldri. Det går litt opp og ned hvor ofte jeg har det. I fjor vår var det fryktelig mye stress på jobben og da hadde jeg migrene minst 2 ganger i uka, men så på høsten gikk jeg flere måneder uten et eneste anfall.

hare1365380455

Hvordan undersøker legen deg for å fastslå at man har migrene?

Jeg har migrene; snakket med legen, forklarte hvordan jeg hadde det. Migrenen kan være forskjellig hos folk. Jeg sa hvordan jeg opplevde den (kvalm/varighet/tåler ikke lys/lyd osv.).

Gjest hjelper ikke med paracet..

Kjedelig når det varer så lenge. Jeg "slipper unna med" 8-10 timer. Da er resten av kvelden ødelagt, det er bare å ta smertestillende, legge seg og slukke lyset og prøve å sove. Er jeg rask og får gjort dette straks jeg kjenner migrenen er på vei kan jeg kvele den i starten og er bra etter en times tid, men når man er på jobb o.l. så rekker jeg det aldri. Det går litt opp og ned hvor ofte jeg har det. I fjor vår var det fryktelig mye stress på jobben og da hadde jeg migrene minst 2 ganger i uka, men så på høsten gikk jeg flere måneder uten et eneste anfall.

Paracet nytter ingenting.. Og jeg får ikke lagt meg ned. Må streve med å holde meg oppe til mannen kommer hjem fra jobb; da faller jeg sammen. Men på det verste må jeg ligge i senga i nærheten av badet.

hare1365380455

Migrene er noe herk. Har du vurdert akupunktur? Det skal være effektivt mot migrene. Vurderer selv å ta noen behandlinger der selv om jeg ikke har så veldig ille symptomer.

Jeg ringte ang. alternativ behandling, men for å ta det må man først utelukke svulst og ta røntgen. Så det er ikke aktuelt (enda).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...