Gå til innhold

Rrealkopmpetanse, høres dette dumt ut?

Anbefalte innlegg

Gjest student til fremtiden
Skrevet

Skal søke sykepleierutdanning til neste år på realkompetansegrunnlag. Det sies da at all kompetanse kan være nyttig å ha med både av kurs, skole, lønnet og ulønnet arbeid. I de siste 5 årene har jeg hjulpet besteforeldrene mine mye med hjelp alt fra handling til klipping av negler, jeg mener nå selv at dette er omsorg. De er gamle, over 80 år og trenger noen som stiller opp for dem. Kan jeg ha det med i realkompetansevurderingen? Isåfall hvordan kan dette dokumenteres? Alt må jo dokumenteres med stempel og det hele. Takknemlig for svar! PS. gi meg tips om andre tinge en kan ta med. Jeg har 4 barn og det er jo også omsorg, men det kunne hvis ikke tas med?

Gjest Pricilla
Skrevet

Synes det høres rart ut at du skal ta med at du har barn og har hjulpet besteforeldrene dine. Trodde det var en selvfølge jeg?

Men men....

Skrevet

Synes det høres rart ut at du skal ta med at du har barn og har hjulpet besteforeldrene dine. Trodde det var en selvfølge jeg?

Men men....

jeg og mener at all omsorg regnes med,har selv tre barn og skal søke på det grunnlaget + arbeidserfaring.

Gjest sykkelturisten
Skrevet

Men men....

Det er vel ingen selvfølge å klippe neglene til besteforeldrene, i såfall har jeg mye ugjort...

Hvis du har hjulpet besteforeldrene mer enn det som folk flest ser på som selvfølgelig, ville jeg fått besteforeldrene til kanskje skrive en slags attest som viser hva du har gjort og hvor mye/hvor lenge du har gjort det. (kanskje foreldrene dine kan hjelpe dem...)

Dette papiret får du kopiert, stemplet og underskrevet.på lik linje med øvrige attester/vitnemål

Gjest Mivioni
Skrevet

At du hjelper besteforeldrene dine er for fankern meg ikke en JOBB. Det burde i allefall ikke være det. Det burde være noe du gjør med glede. For meg fremstår du som meget egoistisk om du fører dette opp, og jeg ville ikke ha gitt deg jobb.

Gjest Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Skrevet

jeg og mener at all omsorg regnes med,har selv tre barn og skal søke på det grunnlaget + arbeidserfaring.

Du har ikke tilfeldigvis hørt om stor bokstav?!?

Skrevet

At du hjelper besteforeldrene dine er for fankern meg ikke en JOBB. Det burde i allefall ikke være det. Det burde være noe du gjør med glede. For meg fremstår du som meget egoistisk om du fører dette opp, og jeg ville ikke ha gitt deg jobb.

Herregud da menneske. Har vel ikke sagt at dette var en JOBB da, bare erfaring for pokker. Glad jeg ikke skal jobbe for deg da.

Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis hørt om stor bokstav?!?

Du må vikelig unnskylde!

Skrevet

Men men....

Barna er en selvfølge absolutt. Men det er vel ikke en selvføge å stille opp for besteforeldre? Har fire barn, jobb og henger ofte i stroppen for alt som skal gjøres. Og besteforeldrene mine hjelper jeg med stor glede fordi jeg er glad i dem og vil dem vel. Ingen av deres tre barn stiller opp, så da gjør jeg det av glede heldigvis. Det er første gang jeg hører at man er egoist for å stille opp for noen. Jeg ønsker bare i bunn og grunn og samle realkompetanse til å komme meg videre, slik at jeg kan hjelpe enda flere mennesker som trenger omsorg. Håper ikke det var galt da.

Gjest Mivioni
Skrevet

Herregud da menneske. Har vel ikke sagt at dette var en JOBB da, bare erfaring for pokker. Glad jeg ikke skal jobbe for deg da.

Og jeg er GLAD du ikke skal jobbe for meg.

Skrevet

Og jeg er GLAD du ikke skal jobbe for meg.

Du bør tenke deg litt om før du dømmer folk, har ikke vært borti noe så negativt på lenge , ja slik kan det gå når en er sneversynt. Kan ikke tenke meg du er arbeidsgiver for noen i det hele tatt, da ville vel ingen hatt jobb der lenge.

Gjest Mivioni
Skrevet

Du bør tenke deg litt om før du dømmer folk, har ikke vært borti noe så negativt på lenge , ja slik kan det gå når en er sneversynt. Kan ikke tenke meg du er arbeidsgiver for noen i det hele tatt, da ville vel ingen hatt jobb der lenge.

Har mange ansatte. Men om noen mener de er bedre stilt fordi de har tatt seg av barna sine (!!) eller være snille mot besteforeldrene, så får de ikke jobb hos meg. Enkelt og greit.

Skrevet

Har mange ansatte. Men om noen mener de er bedre stilt fordi de har tatt seg av barna sine (!!) eller være snille mot besteforeldrene, så får de ikke jobb hos meg. Enkelt og greit.

Det var vel ikke det som var saken her? Vedkommende lurte jo på om det kunne være en del av en realkompetansevurdering ettersom jeg forsto. Og som vedkommende sa selv "høres dette dumt ut", det syns slett ikke jeg. Hvis noen vil ofre verdifull tid på de eldre er det en gave idag, desverre. Se bare på alle de som aldri får noe omsorg i eldreomsorg idag. Prisverdig at det finnes mennesker idag som tar seg av de eldre på en god måte. Men det gjør vel du selvføgelig? For meg høres du slett ikke ut som noen arbeidsgiver, iallfall ikke i helsevesnet. Du minner meg mer om en som liker å provosere andre uten å egentlig vite innholdet. Jeg sier enda engang, du er ikke særlig rund i kantene, så du har utrolig mye å lære.

Gjest Mivioni
Skrevet

Det var vel ikke det som var saken her? Vedkommende lurte jo på om det kunne være en del av en realkompetansevurdering ettersom jeg forsto. Og som vedkommende sa selv "høres dette dumt ut", det syns slett ikke jeg. Hvis noen vil ofre verdifull tid på de eldre er det en gave idag, desverre. Se bare på alle de som aldri får noe omsorg i eldreomsorg idag. Prisverdig at det finnes mennesker idag som tar seg av de eldre på en god måte. Men det gjør vel du selvføgelig? For meg høres du slett ikke ut som noen arbeidsgiver, iallfall ikke i helsevesnet. Du minner meg mer om en som liker å provosere andre uten å egentlig vite innholdet. Jeg sier enda engang, du er ikke særlig rund i kantene, så du har utrolig mye å lære.

Så jeg har mye å lære? Jaja... Du skulle bare visst du.

Skrevet

Så jeg har mye å lære? Jaja... Du skulle bare visst du.

Ja ut ifra det du svarer syns jeg du har mye å lære. Men du er vel fullt utlært? Med en selvopptatt person som du trenger vel ingen lærdom. Et ordtak sier at man lærer hele livet.Enkelte personer ser bare seg selv og har ikke forståelse for andre, så en kan vel egentlig lure på hvem som er sen største egoisten her....

Gjest Pricilla
Skrevet

Barna er en selvfølge absolutt. Men det er vel ikke en selvføge å stille opp for besteforeldre? Har fire barn, jobb og henger ofte i stroppen for alt som skal gjøres. Og besteforeldrene mine hjelper jeg med stor glede fordi jeg er glad i dem og vil dem vel. Ingen av deres tre barn stiller opp, så da gjør jeg det av glede heldigvis. Det er første gang jeg hører at man er egoist for å stille opp for noen. Jeg ønsker bare i bunn og grunn og samle realkompetanse til å komme meg videre, slik at jeg kan hjelpe enda flere mennesker som trenger omsorg. Håper ikke det var galt da.

Hvis det innlegget var belaga på meg så kan jeg ikke se at jeg har kalt deg egoist fordi du stiller opp for besteforeldrene dine.

Jeg bare sier at JEG hadde ikke ført det opp som erfaring når det er så "nærme". Er selvfølgelig flott at du gjør det du gjør, men hadde ikke brukt det i en søknad. For at man hjelper familien når de ikke karer seg selv ser jeg på som en selvfølge. Men det er mag da! ; ) selv om det betyr å klippe negler....

Skrevet

Hvis det innlegget var belaga på meg så kan jeg ikke se at jeg har kalt deg egoist fordi du stiller opp for besteforeldrene dine.

Jeg bare sier at JEG hadde ikke ført det opp som erfaring når det er så "nærme". Er selvfølgelig flott at du gjør det du gjør, men hadde ikke brukt det i en søknad. For at man hjelper familien når de ikke karer seg selv ser jeg på som en selvfølge. Men det er mag da! ; ) selv om det betyr å klippe negler....

Nei for all del det var en anne som svarte som kallte meg egoist. Ellers er jeg jo stort sett enig i det du skriver nå, det skulle vel bare mangle at en ikke stiller opp for familien sin. Jeg var bare ute etter å kanskje vite om dette er noe en kan ta med i en kompetanse. Du skjønner jeg ringte høgskolen og sa jeg skulle søke via realkompetanse. De sa at jeg skulle ta med absolutt alt jeg hadde gjort som kunne være relevant for sykepleierstudiet og som kunne dokumenteres. Men barn skulle ikke tas med. Så jeg ringte jo bare rett og slett for å forhøre meg. De sa også at det ikke fantes noe fasitsvar her, så jo mere jeg hadde jo bedre. I det hele og det store ønsker jeg bare vite hva som skulle tas med fordi jeg var usikker.

Gjest Mivioni
Skrevet

Ja ut ifra det du svarer syns jeg du har mye å lære. Men du er vel fullt utlært? Med en selvopptatt person som du trenger vel ingen lærdom. Et ordtak sier at man lærer hele livet.Enkelte personer ser bare seg selv og har ikke forståelse for andre, så en kan vel egentlig lure på hvem som er sen største egoisten her....

Hvem har egentlig bedt deg om å uttale deg? JEG har da ikke spurt etter din mening? Og nei, jeg er virkelig ikke ferdig utlært. Den som tror at h*n er ferdig utlært, er ikke utlært, men ferdig. Men du som hakker så vanvittig på meg, du har vel ikke mer å lære? God bedring i allefall.

Og hva med å bruke ditt ordentlige nick, feiging?

Skrevet

Hvem har egentlig bedt deg om å uttale deg? JEG har da ikke spurt etter din mening? Og nei, jeg er virkelig ikke ferdig utlært. Den som tror at h*n er ferdig utlært, er ikke utlært, men ferdig. Men du som hakker så vanvittig på meg, du har vel ikke mer å lære? God bedring i allefall.

Og hva med å bruke ditt ordentlige nick, feiging?

huff da, det var da svært. Hvis du ikke vil at jeg skal uttale meg, må du ikke skrive spørsmåltegn.Du uttaler deg jo, og da må andre å få gjøre det.Og det er vel fritt opp til andre å bruke det nicket en vil. Var du interessert i å bli kjent med meg eller siden du ville vite så mye om meg da!!!!

Gjest Mivioni
Skrevet

huff da, det var da svært. Hvis du ikke vil at jeg skal uttale meg, må du ikke skrive spørsmåltegn.Du uttaler deg jo, og da må andre å få gjøre det.Og det er vel fritt opp til andre å bruke det nicket en vil. Var du interessert i å bli kjent med meg eller siden du ville vite så mye om meg da!!!!

Du kan jo ikke skrive ordentlig engang, så du er i alle fall ikke ferdig utlært. Var det noe mer du ville? Hvis ikke foreslår jeg at du holder kjeft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...