Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Søk etter noen som driver med asbestsanering. Kan noen nekte deg å gjøre det selv på ditt eget hus?

Er du helt sikker på at du vil leke med abestholdige plater? Asbest er ikke akkurat ufarlig..

Jeg ville kostet på meg de tusenlappene det koster å ansette fagmenn, og vært helt sikker på at jobben ble gjort skikkelig.

Og ideen om å grave de ned...nei. Vil du være ansvarlig for at noen barn graver de opp og leker med asbest.. Du må levere det til kommunen.

Sjekk denne linken: http://www.arbeidstilsynet.no/info/tema/asbest.html

Der står blant annet:

Fjerning av asbest fra eget hus

Forskriften om asbest retter seg ikke mot privatpersoner, men mot virksomheter som er underlagt Arbeidsmiljøloven. Det er således ikke ulovlig å sanere asbestplater på sitt eget hus når en ikke samtidig engasjerer arbeidstakere. Faremomentene med å utsette seg for asbeststøv er imidlertid de samme for privatpersoner som for arbeidstakere, og personlig verneutstyr bør derfor brukes. Privatpersoner bør også følge forskriftens krav til deponering. Vi anbefaler å ta kontakt med fylkesmannens miljøavdeling.

Er du helt sikker på at du vil leke med abestholdige plater? Asbest er ikke akkurat ufarlig..

Jeg ville kostet på meg de tusenlappene det koster å ansette fagmenn, og vært helt sikker på at jobben ble gjort skikkelig.

Og ideen om å grave de ned...nei. Vil du være ansvarlig for at noen barn graver de opp og leker med asbest.. Du må levere det til kommunen.

Sjekk denne linken: http://www.arbeidstilsynet.no/info/tema/asbest.html

Der står blant annet:

Fjerning av asbest fra eget hus

Forskriften om asbest retter seg ikke mot privatpersoner, men mot virksomheter som er underlagt Arbeidsmiljøloven. Det er således ikke ulovlig å sanere asbestplater på sitt eget hus når en ikke samtidig engasjerer arbeidstakere. Faremomentene med å utsette seg for asbeststøv er imidlertid de samme for privatpersoner som for arbeidstakere, og personlig verneutstyr bør derfor brukes. Privatpersoner bør også følge forskriftens krav til deponering. Vi anbefaler å ta kontakt med fylkesmannens miljøavdeling.

jeg har ikke hus med eternitt planer men vurderer å kjøpe ett men da vil jeg vite hva det koster å få ett firma til å ta det ned å kaste tør ikke selv nei. Men jeg vet ikke engan hvem som gjør sånt! Skal lese linken din nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...