Gå til innhold

Er det bare meg som blir forbausa

Anbefalte innlegg

Nei, ikke nødvendigvis.. Men jeg prater jo gjerne med menn jeg finner sexy..Gjør ikke du?Sånn for å finne ut om han virkelig er så..

Han må gjerne være litt smart, dum er turn-off..

Synes jeg.

Jo jeg kan si at hvis jeg ikke kan prate med en mann så tiltrekker han ikke meg.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

22

• pip

12

• Sør

4

• petter smart

3

Mest aktive i denne tråden

Hei Bebba,

Les bibelen!

Store deler, om ikke mesteparten, handler jo om sex og alle forholdene rundt sex. For ikke å snakke om å kontrollere menneskers sexliv.

Og den ble ikke skrevet for 5 år siden.

Med vennlig hilsen

Jeg har lest Bibelen ganske nøye og vet at den kan tolkes mange veier. Jeg tar ikke avstand her om hva er riktig og galt, bare påpeker forskjeller.

Jeg har lest Bibelen ganske nøye og vet at den kan tolkes mange veier. Jeg tar ikke avstand her om hva er riktig og galt, bare påpeker forskjeller.

Hei bebba,

Du skriver: "Hvorfor er vi så opptatte av sex i den tidsalderen vi lever i? Vi tenker hele tiden på sex, hva er riktig, hva er galt osv.???"

Poenget mitt var at dette med å tenke på sex (eller hvordan kontrollere hvem som har sex) ikke er noe nytt fenomen. Jeg vil, om noe, påstå at religioner er langt mer opptatt av dette enn det meste annet.

Med vennlig hilsen

OK, veldig dårlig tid, så det går litt for fort i svingene her:

JEg mente å si at det handlet om preferanser for de felste jeg kejnner -altså smak. De fleste jeg kjenner osm har hatt sex med få, og foretrekekr andre som har hatt sex med fågjør det fordi de liker det, ikek fordi det er moralskt "riktig" -slik forstår jeg også de som har skrevet om dette her på DOL.

Hvor mange er få? Hvis jeg sier at jeg har hatt en sexpartner hvert 3.år er det mange eller få?

Hvis jeg sier jeg har hatt to sexpartnere i året er det mange eller få?

Jeg har vært singel i ca 20 år tilsammen.

Hvor mange er få? Hvis jeg sier at jeg har hatt en sexpartner hvert 3.år er det mange eller få?

Hvis jeg sier jeg har hatt to sexpartnere i året er det mange eller få?

Jeg har vært singel i ca 20 år tilsammen.

Det komer vel ann på øyet som ser?

Men på en måte så har fokus dreid vekk fra hva jeg har tenkt når en snakker om _mengden_ partnere.

I det opprinnelige innegget, og vel slik jeg har tenkt hele tiden, så dreier det seg om synet på sex, ikke antall partnere. (selv om det kan være en pekepinn.)

Eksempler på ting som jeg synes er mer relevant å snakke om en mengden sexpartnere:

-hvilket syn en har på ons

-hvilket syn en har på gruppesex, bisex, wetsex

-om en mener at sex er best når det nytes med så mange som mulig, eller om en synes det er best i etablerte forhold

-om en opplever at sex blir bedre og bedre jo mer enn prøver ut med forskjellige partner, eller om en mener at det er noe som en skal være forsiktig med å dele ut til "alle og enhver".

-om en synes vennesex kan være en grei del av et forhold, elelr om det er noe som gjelder kjærester

Annonse

Og om du har dårlig tid, så får du heller bare skynde deg, så kan vi snakkes mer en annen gang, om du har lyst..:o)

:o)

sorry, det har vært mange hastige innlegg, og sånn havleis svar og lite sammenehng i dag.

Har ikke pc-dag i dag, og har sneket meg til fem minutter her og fem minutter der, når jeg egentlig burde gjort noe helt annet.

Så om du opplever at jeg har spurt deg om de samme tingene ørten ganger og ikke har svart deg skikkelig tilbake så har du helt rett.

Er i forhåpentlig vis tilbake på nett neste uke (om ikke jeg er DOL-steng jeg også da).

Vil bare si, at jeg ikke forsvarer horekunder. Jeg syne hele greia er en skitten gesjeft. Men like lite som eg vil sette meg til dommer over horer som er presset på gata, eller horer som selger seg for en OK leilighet, så vil jeg ikke sette meg til dommer over en som har kjøpt sex. -Og jeg synes forsåvidt også at de bør få komme til ordet som individer før man gir dem pokker i vold.

Men du har helt rett, det er så magne nyanser her at en ikke kan si noe vettugt om dette uten å ha skikkelig med tid.

Ellers er vi halt klart på hver vår planet når det gjelder synet på sex -og det synes jeg er utrolig spennende. Jeg tror jeg har en god del å lære av det, men jeg innbiller meg fremdeles at du har noen fordommer som jeg blir rimelig nysgjerrig på hva består i ;o)

Vi tastes!

laguna1365380434

:o)

sorry, det har vært mange hastige innlegg, og sånn havleis svar og lite sammenehng i dag.

Har ikke pc-dag i dag, og har sneket meg til fem minutter her og fem minutter der, når jeg egentlig burde gjort noe helt annet.

Så om du opplever at jeg har spurt deg om de samme tingene ørten ganger og ikke har svart deg skikkelig tilbake så har du helt rett.

Er i forhåpentlig vis tilbake på nett neste uke (om ikke jeg er DOL-steng jeg også da).

Vil bare si, at jeg ikke forsvarer horekunder. Jeg syne hele greia er en skitten gesjeft. Men like lite som eg vil sette meg til dommer over horer som er presset på gata, eller horer som selger seg for en OK leilighet, så vil jeg ikke sette meg til dommer over en som har kjøpt sex. -Og jeg synes forsåvidt også at de bør få komme til ordet som individer før man gir dem pokker i vold.

Men du har helt rett, det er så magne nyanser her at en ikke kan si noe vettugt om dette uten å ha skikkelig med tid.

Ellers er vi halt klart på hver vår planet når det gjelder synet på sex -og det synes jeg er utrolig spennende. Jeg tror jeg har en god del å lære av det, men jeg innbiller meg fremdeles at du har noen fordommer som jeg blir rimelig nysgjerrig på hva består i ;o)

Vi tastes!

Vi tastes, absolutt!

Det blir gøy å snakke mer!:o)

Hei Bebba,

Les bibelen!

Store deler, om ikke mesteparten, handler jo om sex og alle forholdene rundt sex. For ikke å snakke om å kontrollere menneskers sexliv.

Og den ble ikke skrevet for 5 år siden.

Med vennlig hilsen

Der tar du nok feil. Det er en god del saftige historier som handle rom sex i bibelen, men faktisk ikke så mange. Om du setter deg med en grønn markeringspenn og tusjer ut alt som gjelder sex er det forbausende lite.

Tar du en rød tursj, og streker over alt som har med penger, rikdom og fattigdom, derimot, så blir boka ikke akkurat hvit lenger.

Der tar du nok feil. Det er en god del saftige historier som handle rom sex i bibelen, men faktisk ikke så mange. Om du setter deg med en grønn markeringspenn og tusjer ut alt som gjelder sex er det forbausende lite.

Tar du en rød tursj, og streker over alt som har med penger, rikdom og fattigdom, derimot, så blir boka ikke akkurat hvit lenger.

Hei,

Hvis man også streker under det som går på å kontrollere menneskers forhold til sex/reproduksjon osv så er det ganske mye.

At rikdom/fattigdom osv måtte være større (hvis det er det) er isåfall ikke "galt". Det er jo slik det burde være. Det forhindrer jo ikke at kirken/bibelen er utrolig opptatt av "ting rundt sex" (f. eks. jomfru Maria dyrkelsen)

Med vennlig hilsen

Hei,

Hvis man også streker under det som går på å kontrollere menneskers forhold til sex/reproduksjon osv så er det ganske mye.

At rikdom/fattigdom osv måtte være større (hvis det er det) er isåfall ikke "galt". Det er jo slik det burde være. Det forhindrer jo ikke at kirken/bibelen er utrolig opptatt av "ting rundt sex" (f. eks. jomfru Maria dyrkelsen)

Med vennlig hilsen

Prøv. Så skal du se at det er minder en det som dreier seg om nydelige sensuelle deler som gjelder kjærlighet og sex.

Prøv. Så skal du se at det er minder en det som dreier seg om nydelige sensuelle deler som gjelder kjærlighet og sex.

Hei,

Joda - det dreier seg om sex, både positivt og negativt.

Det jeg skrev var jo for å påpeke at sex ikke var noe som ble oppfunnet i går! :)

Med vennlig hilsen

Hei,

Joda - det dreier seg om sex, både positivt og negativt.

Det jeg skrev var jo for å påpeke at sex ikke var noe som ble oppfunnet i går! :)

Med vennlig hilsen

_Det_ har du selvfølelig helt rett i.

Jeg prøver bare å få deg til å lese boka, jeg ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...