Gå til innhold

Hvis livssynsforumet gjenåpnes, hva så...?

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator

Ser at flere foreslår at vi åpner livssynsforumet igjen, og at de tror åpent forum vil bli mer leseverdig av dette.

Dersom vi gjenåpner livssynsforumet, hvilke regler bør i såfall gjelde der?

Hvordan skal man sørge for at reglene følges?

Uansett hvilke løsninger vi velger, så har vi ikke ressurser til å lese alt som skrives på dol Vi er helt avhengig av å få beskjed fra våre brukere når de ser noe de mener er kritikkverdig.

Fortsetter under...

Hei,

Da bør de "betente" emnene (islam, innvandring, osv) henvises til Livssyn (altså, at de ikke aksepteres på Åpent slik den type innlegg heller ikke postes på forum for Lungesykdommer idag).

Jeg tror ikke det nødvendigvis blir bedre på Livssyn, men det blir ihvertfall bedre på Åpent.

===

En annen strategi er jo å si at man ikke vil ha innlegg som "henger ut" folkegrupper her, og at DOL er mer en medisinsk webside.

Med vennlig hilsen

Gjest mener nå jeg da

Jeg synes ikke det burde gjør noe om sør og andre kaller hverandre for nazijævler og det som verre er. Hva så , det er to anonyme nick som har glede av å hakke på hverandre? Den dagen en av de går lei logger de seg vel av.

Grensen bør gå ved brudd på anonymitetsprinsippet, at brukere angir hverandres virkelige navn.

Dette er ikke som i livet utenfor nettet, her kan vi logge av og lukke vinduene uten å risikere en stein gjennom vinduet. Her velger vi selv hvor mye vi vil utsette oss for å bli skjelt ut av andre kverulanter. Ingen følger etter oss når vi velger "logg av".

Skjønner ikke at det skal lage så mye rabalder at det finnes kverulanter også her. Fordelen her er at vi kan unngå de hvis vi ønsker. Og får de et eget livssynsforum er det lettere å sortere ut det vi andre ikke vil lese.

Ulv I Faarikaal

Jeg synes ikke det burde gjør noe om sør og andre kaller hverandre for nazijævler og det som verre er. Hva så , det er to anonyme nick som har glede av å hakke på hverandre? Den dagen en av de går lei logger de seg vel av.

Grensen bør gå ved brudd på anonymitetsprinsippet, at brukere angir hverandres virkelige navn.

Dette er ikke som i livet utenfor nettet, her kan vi logge av og lukke vinduene uten å risikere en stein gjennom vinduet. Her velger vi selv hvor mye vi vil utsette oss for å bli skjelt ut av andre kverulanter. Ingen følger etter oss når vi velger "logg av".

Skjønner ikke at det skal lage så mye rabalder at det finnes kverulanter også her. Fordelen her er at vi kan unngå de hvis vi ønsker. Og får de et eget livssynsforum er det lettere å sortere ut det vi andre ikke vil lese.

Helt enig.

>>Jeg synes ikke det burde gjør noe om sør og andre kaller hverandre for nazijævler og det som verre er. Hva så , det er to anonyme nick som har glede av å hakke på hverandre? Den dagen en av de går lei logger de seg vel av.

Noen liker å snakke om hodeløse lik, bæsjebleier, hemorrider, håpløse mannfolk, barnevogner og annet horribelt. Jeg kritiserer ingen for det, jeg leser bare ikke innleggene.

Du er så regelorientert og byråkratisk. Ved å åpne livssynsforum skåner man en del brukere for sår på sjelen ved at man flytter hete debatter til et definert område. Dessuten får ambisiøse religiøse en mulighet til å misjonere -og pakistanere kan feire sin nasjonalfag der.

En åpenbar fordel er at man får flyttet kjøteren Sør bort fra åpent forum. Da vet webmaster hvor han har vedkommende - og det er som kjent båndtvang på den slags skapninger.Voff voff.

Reglene er det ikke så nøye med. Vi er de samme som trakaserer hverandre hver gang -og vi liker det.

Godt tiltak!

Jeg tror def. Åpent vil bli mer leservennlig om Livssyn blir gjenåpent. Men å tro at ting har endret seg med hensyn til sjikanering og trakassering, og at alle kommer til å oppføre seg strålende nå som de har fått seg en lærepenge (stengt livssyn) det er en illusjon.

Åpner livssyn, så må takhøyden være god.

Annonse

Gjest ikke signatur

Så skal man diskutere noe som ikke passer på åpent skal det diskuteres på livssyn? Selv om det ikke gjelder livssyn? Man trenger dessuten ikke lese alt som skrives her inne, og blir man støtt av noe får man bare ikke lese det.

Ulv I Faarikaal

Først og fremst bør de ikke være lov å diskriminere andre eller rettere sagt henge ut noen p.g.a tro, som "mange kristne er ....".

Det bør heller ikke være lov å gjøre narr av andres tro.

Skikkelig takhøyde altså?

Først og fremst bør de ikke være lov å diskriminere andre eller rettere sagt henge ut noen p.g.a tro, som "mange kristne er ....".

Det bør heller ikke være lov å gjøre narr av andres tro.

Må vel være lov å synes at "mange kristne er..."

Hva skjedde med ytringsfriheten?

Må vel være lov å synes at "mange kristne er..."

Hva skjedde med ytringsfriheten?

Her var det snakk om hvilke regler man ønsket seg og jeg har utrykkt mitt ønske. Så får da du ønske hva du vil. Det er da vel ikke noe å diskutere vel?

Annonse

Jeg vil gjerne ha et livssynsforum. Fordi jeg liker å diskutere livssyn.

Men om dere åpner et livssynsforum for å få slutt på kraglinga i åpent forum, og putte søppla inn dit.

Vel. Det kan jo bli bedre for de som vil diskutere seriøse ting på åpent forum, men det er utrolig leit for de som vil diskutere livssyn seriøst.

En gang i tiden ble meldinger opprettet for å slippe laaaaange tråder som bare var interesante for en bitteliten gruppe som deltok der og da.

Dtet er jo det som er problemet med det mange opplever som søppel i dag også -at det bare er interesant for de to til fem personeen som deltar i det.

Så det jeg ønsker meg er på ingen måte at dere åpner livssynfora igjenn for å sende kraglinga ut der. Lag helelr et forum for krangling, slik dere har det for meldinger. Og åpn så livssynforaet som et livssynsfora.

Også gjelder det at dere er aktivt inne og tipser folk om når de bør gå over på krangleforaet og gjøre seg ferdig der. Det ble gjort når meldinger ble oprettet, og det fungerte veldig bra.

Desuten hadde vel et kranglefora vært god mentahygiene for mange av oss?

Kunne godt tenkt meg å gått inn der og fått ut aggrenasjon neon gange rjeg. Hadde ikke det vært flott da? Et forum hvor alle hadde lov til å slenge med leppa i hytt og pine, med en advarsel på døra slik at folk visste hva de fikk når de kom inn.

Gjest selozok

Helt enig !!

Så lenge noen av brukerne i et slikt forum ikke anser seg for å ha eksklusiv hevd på å skrive der, er det en god idé.

Selv om takhøyden naturlig nok bør være rimelig høy, ser jeg ikke blidt på om DOL tillater grove personangrep, diskriminering. DOL og evt. Forum for livssyn er tross alt for 'alle', ikke bare et snes høyreekstremister.

Snart en fanesak: Kan dere fjerne det der jævla øyet i den Argusreklamen?

Definitivt en fanesak: Kan DOLs webdesigner snart gjøre noe med det meningsløse oppsettet på sidene deres? Har dere _lagt merke til_ at ca 1/3 av bildet (til høyre) er blankt, mens innleggende (til venstre) er trengt sammen til det absurde?

Gjest lillekanin

Jeg syns det er en god ide å åpne livssynsforumet igjen.

Og regler - jeg syns norsk lov skal gjelde. Altså f.eks. åpenbar rasisme bør ikke være tillatt.

Om det blir en del "skittkasting" er ikke så farlig. Det er, som flere andre skriver, anonyme nick, og man kan jo holde seg unna forumet hvis man ikke vil diskutere. Det må altså godtas høy temperatur - som det gjerne blir når ting som religion eller politikk diskuteres.

Jeg syns også at personangrep på navngitte personer må være forbudt. Dette enten det er anonyme nick som identifiseres, eller man bestemmer seg for å trakassere kjente personer med fullt navn.

Hvordan håndheve det? Det bør legges inn en "varsel-knapp" som brukerne kan trykke på når de mener et innlegg strider mot norsk lov. Da kan Webmaster vurdere om innlegget, eller hele tråden, bør slettes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...