Gå til innhold

Fødselspermisjon og oppsigelse

Anbefalte innlegg

Gjest lommelun

Hei! Dersom jeg blir gravid. Jeg lurer på hva som skjer med mine rettigheter dersom jeg i løpet av permisjonen min sier opp jobben jeg har nå. Er jeg likevel berettighet til full lønn gjennom permisjonstiden? Jeg har forstått det slik at for å få full permisjonsstønad så må jeg jobbe 6 av de ti siste månedene før jeg føder, så da har det vel ikke noe å si om jeg sier opp jobben min etter jeg har født??? Eller er det slik at jeg ikke kan si opp jobben min før jeg er tilbake i jobben?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116079-f%C3%B8dselspermisjon-og-oppsigelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan si opp jobben din, men hvis du i din nåværende stilling mottar full lønn og lønnen din overskrider 6G (dvs. at arbeidsgiveren din dekker mellomlegget mellom din lønn og 6G) så mister du etter all sannsynlighet dette "tillegget" - i hvertfall etter oppsigelsestiden er avsluttet. Slik er det i hvertfall der hvor jeg jobber (privat), men hvordan det er i andre private bedrifter og i det offentlige vet jeg ikke - sjekk med personalavdelingen.

Sjekk med personalavdelingen.

Gjest lommelun

Du kan si opp jobben din, men hvis du i din nåværende stilling mottar full lønn og lønnen din overskrider 6G (dvs. at arbeidsgiveren din dekker mellomlegget mellom din lønn og 6G) så mister du etter all sannsynlighet dette "tillegget" - i hvertfall etter oppsigelsestiden er avsluttet. Slik er det i hvertfall der hvor jeg jobber (privat), men hvordan det er i andre private bedrifter og i det offentlige vet jeg ikke - sjekk med personalavdelingen.

Sjekk med personalavdelingen.

Mener du da at hvis jeg sier opp 3 mnd før jeg skal begynne igjen (har 3 mnd oppsigelse) så vil jeg være "dekket" uten at jeg mister noe lønn?

Mener du da at hvis jeg sier opp 3 mnd før jeg skal begynne igjen (har 3 mnd oppsigelse) så vil jeg være "dekket" uten at jeg mister noe lønn?

Ja, det er slik du skal gjøre det. Da mister du ikke noe av permisjonspengene, og de får et varsel til riktig tidspunkt om at du ikke kommer tilbake igjen.

En annen ting du må ta hensyn til er hva du har tenkt å gjøre når permisjonen er over. Dersom du har tenkt å søke jobber, dvs søke om dagpenger, så kan du unngå de 8 ukene uten dagpenger dersom du sier opp 6 måneder før permisjonen går ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...