Gå til innhold

LOs sponsing av arbeiderpartiets valgkamp

Anbefalte innlegg

Høne I Frikassè

Er det bare meg her som synes det er helt på jordet?

Hypotetisk sett: hvis du HATET arbeiderpartiet over alt på jord - og du var medlem av LO. Er det greit at en liten del (eller ganske stor faktisk) av din medlemskontingent som du betaler hver måned går med til å sponse valgkampen til et parti du har langt oppi halsen? Kanskje lettere å takle nå som Jagland har dratt sin kos, men faen heller...

Det er møe penger det er snakk om, esse.

Og Gerd Liv Valla mener at det ikke er noe galt i det. Selvfølgelig forsvarer hun det. Mærra den blinde.

Fortsetter under...

Jeg HATER Ap (ikke verst å få forkortelsen til å beskrive medlemmene!) og er følgelig ikke medlem av LO. Selv om jeg helst kunne tenke meg å være organisert... Kun LO i min bransje dessverre...

Og hu derre Valla er helt forjævlig *grøsser*

Jeg HATER Ap (ikke verst å få forkortelsen til å beskrive medlemmene!) og er følgelig ikke medlem av LO. Selv om jeg helst kunne tenke meg å være organisert... Kun LO i min bransje dessverre...

Og hu derre Valla er helt forjævlig *grøsser*

Er du helt sikkert på at det ikke finnes noe alternativ i YS? Det er viktig å være organisert for tiden, det skjer jo så mye omstillinger, nedskjæringer, nedlegginger osv.

Jobber du i offentlig eller privat sektor?

Jeg er organisert i et LO-forbund, men jeg (og flere kolleger) er sterkt uenig i deres tilskudd til arbeiderpartiet. Vi har hatt en aktiv høyrekvinne som lokal tillitsvalgt, og det fungerte bra. En av de som representerte ledelsen i lønnsforhandlingene, var arbeiderpartimann. Så vi er litt bakvendte!

Annonse

Høne I Frikassè

Men kjære vene, ingen tvinger deg å være medlem i LO? Alle vet da at LO og Arbeiderpartiet er sant.

Meld deg heller inn i et YS-forbund, partipolitisk uavhengig.

Hei!

Jeg er ikke medlem av LO. Jeg, som du kanskje overså i innlegget mitt, kom med en hypotese. :o)

Medlem av NKF, jeg. Så nå vet du det også.

Klem,

Hei!

Jeg er ikke medlem av LO. Jeg, som du kanskje overså i innlegget mitt, kom med en hypotese. :o)

Medlem av NKF, jeg. Så nå vet du det også.

Klem,

NKF (Norsk kommuneforbund) er da et LO-forbund.

Det har vel forresten skiftet navn nå, til Fellesforbundet?

http://www.kvasir.no/c/biz/jobs/union/ffb/

Det finnes imidlertid et godt alternativ, nemlig KFO som også organiserer offentlig ansatte, og som er partipolitisk uavhengig og ikke bruket et øre av kontingenten til partipolitikk.

http://www.kfo.no/

Er du helt sikkert på at det ikke finnes noe alternativ i YS? Det er viktig å være organisert for tiden, det skjer jo så mye omstillinger, nedskjæringer, nedlegginger osv.

Jobber du i offentlig eller privat sektor?

Privat. Nei, det finnes ikke noe YS forbun for ansatte, kun bedrifter. Er medlem i YS-tilknyttet fagforening i det jeg er utdannet som ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...