Gå til innhold

Hva har F. Lindberg mot norske matvaner? (Vil ha bort brunosten vår nå..)

Anbefalte innlegg

Gjest komme her og komme her
Skrevet

Spiser faktisk ikke usundt, og heller ikke brunost så ofte (kun noen ganger i uka). Men reagerer på L. som angriper maten vi er vant til..

Ja, han må bare ikke komme her og komme her, en UTLENDING som skal fortelle oss NORDMENN hva vi skal spise og ikke spise. Makan til frekkhet. Også brunosten da. Det neste er vel nisselua!!

Bort med han, steng alle grenser, ut med alle som mener at det ikke blir folk av oss som er flasket opp på brunost og kneippbrød.

Skrevet

Din tosk!

Han gir sin faglige vurdering av et næringsmiddel. Brunosten er nå for faen ikke hellig. DESSUTEN så nevnte han det bare i en bisetning.... han har ikke aktivt gått ut og sagt at brunost ikke er bra.

... og svaret fra Tine er så latterlig at det er til å grine av:

" Brunost er en naturlig del av det norske kostholdet. Osten gir mange nyttige næringsstoffer som blant annet kalsium og B-vitaminer. De finnes ikke i sjokolade."

Jesus, for noen argumenter

*Susse på Altmannen*

Lindberg er vel dessuten primært en talsmann for de som takler raske sukkerarter (egentlig høy GI-mat) spesielt dårlig, er han ikke? Brunost har vel relativt høy GI, såvidt jeg husker.

Har litt moro av at enkelte forståsegpå'ere ser det nødvendig å sette seg på pidestallen sin i den pågående debatten, for så å måtte møte seg sjøl i døra etterpå. Seinest hr. Norum som for kort tid tilbake holdt foredrag om farene med raffinert sukker...

Denne er forøvrig fin: http://www.dagbladet.no/kultur/2003/07/19/373939.html

Skrevet

*Susse på Altmannen*

Lindberg er vel dessuten primært en talsmann for de som takler raske sukkerarter (egentlig høy GI-mat) spesielt dårlig, er han ikke? Brunost har vel relativt høy GI, såvidt jeg husker.

Har litt moro av at enkelte forståsegpå'ere ser det nødvendig å sette seg på pidestallen sin i den pågående debatten, for så å måtte møte seg sjøl i døra etterpå. Seinest hr. Norum som for kort tid tilbake holdt foredrag om farene med raffinert sukker...

Denne er forøvrig fin: http://www.dagbladet.no/kultur/2003/07/19/373939.html

Det er jo ikke noe kontroversielt med fyren i det hele tatt. Det er jo media som driter i fakta, og profilerer _personen_ Fedon Lindberg. I dagbladets verden, er fakta underordnet. Den virkelige debatten er totalt fraværende.

Men det _virkelig_ tragiske er, at folk flest er så uintelligente at de ikke skjønner hva saken dreier seg om.

Hei, forresten :) Lenge siden jeg har sett noe til deg

Skrevet

Hvorfor er nordmenn så selvgode og tror at norsk bondekost er den sunneste i verden?

Men for all del, spis brunosten din i fred du. Jeg går da ikke rundt og irriterer meg over dem som spiser brunost selv om jeg ikke kan fordra det! Hvorfor irritere seg mer enn nødvendig?

Skrevet

Det er jo ikke noe kontroversielt med fyren i det hele tatt. Det er jo media som driter i fakta, og profilerer _personen_ Fedon Lindberg. I dagbladets verden, er fakta underordnet. Den virkelige debatten er totalt fraværende.

Men det _virkelig_ tragiske er, at folk flest er så uintelligente at de ikke skjønner hva saken dreier seg om.

Hei, forresten :) Lenge siden jeg har sett noe til deg

Hei! :)

Skrevet

Jeg hater hele fyren.Han er en dust!

Det er så godt å høre at folk har objektivt syn på saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...