Gjest allenickerjoopptatt Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Trener ca. 1,5 - 2,5 timer om dagen seks dager i uka. Både styrke, aerobic og sykling. Synes det er kjempegøy. Er også ganske aktiv i jobb. Men hvor mye mat bør jeg egentlig få i meg for å få mest mulig ut av treninga samtidig som jeg går ned i vekt/blir slankere? Trodde jeg gjorde alt riktig, men det gjør jeg tydligvis ikke for jeg er fortsatt overvektig. Trenger litt veiledning, tror jeg, for dette begynner å gå meg på nervene. (jente 20) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vesentlig å vite for å kunne gi råd Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hva spiser du? Hvor mye spiser du? Hva veier du? Hvor høy er du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allenickerjoopptatt Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hva spiser du? Hvor mye spiser du? Hva veier du? Hvor høy er du? Ja, det er vel litt vesentlig. Kostholdet varier, men dette spiser jeg på en typisk dag: frokost: 1 frukt, 1 0,1% yoghurt, 1 skive grovbrød m/egg, 1 glass skummamelk lunch: 1 frukt, 1 p. allbran m/skumma melk mm: 1 frukt og/eller 0,1% yoghurt middag: masse grønnsaker og bønner. Kanskje noe kylling.Vann. Stor porsjon, blir god og mett. Kanskje en frukt også (av og til yoghurtis) kvelds: 1 frukt, 1skive m/leverpostei, 1 glass skummamelk. Er sulten etter trening. Prøver også å få i meg litt nøtter hver dag sånn at jeg får i meg litt mer fett av den riktige typen. Vet at fisk mangler i kostholdet mitt, men er ikke noe glad i det. Prøver å snike inn noe tunfisk i ny og ne. Veier ca.67 kilo nå og er 163 høy. Vet at jeg ikke må tenke så mye på vekta siden jeg trener en del, men jeg har ikke bitt slankere. Buksene mine er fryktelig stramme....de jeg passer! Så, hva synes du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vesentlig å vite.....osv..... Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Ja, det er vel litt vesentlig. Kostholdet varier, men dette spiser jeg på en typisk dag: frokost: 1 frukt, 1 0,1% yoghurt, 1 skive grovbrød m/egg, 1 glass skummamelk lunch: 1 frukt, 1 p. allbran m/skumma melk mm: 1 frukt og/eller 0,1% yoghurt middag: masse grønnsaker og bønner. Kanskje noe kylling.Vann. Stor porsjon, blir god og mett. Kanskje en frukt også (av og til yoghurtis) kvelds: 1 frukt, 1skive m/leverpostei, 1 glass skummamelk. Er sulten etter trening. Prøver også å få i meg litt nøtter hver dag sånn at jeg får i meg litt mer fett av den riktige typen. Vet at fisk mangler i kostholdet mitt, men er ikke noe glad i det. Prøver å snike inn noe tunfisk i ny og ne. Veier ca.67 kilo nå og er 163 høy. Vet at jeg ikke må tenke så mye på vekta siden jeg trener en del, men jeg har ikke bitt slankere. Buksene mine er fryktelig stramme....de jeg passer! Så, hva synes du? Hvor lenge har du holdt på med denne type trening og hvor lenge har du fulgt denne dietten? Hvis målet er å slanke seg så bør du trene rolig, ikke hardtrening. Fettforbrenning foregår ved lavintensitetstrening. "pratetempo" Kjøp deg en pulsklokke og følg med så du ikke får for høy puls. Bytt ut Allbran til lunsj med firkorn eller en annen frokostblanding uten sukker. Du trenger ikke spise deg "god og mett" til middag. Bare akkurat mett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allenickerjoopptatt Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hvor lenge har du holdt på med denne type trening og hvor lenge har du fulgt denne dietten? Hvis målet er å slanke seg så bør du trene rolig, ikke hardtrening. Fettforbrenning foregår ved lavintensitetstrening. "pratetempo" Kjøp deg en pulsklokke og følg med så du ikke får for høy puls. Bytt ut Allbran til lunsj med firkorn eller en annen frokostblanding uten sukker. Du trenger ikke spise deg "god og mett" til middag. Bare akkurat mett... Har holdt på med dette i ca.to måneder. Trente fast før jul (ca.12-13 t/uka) og fikk da i meg ca 1300 kcal. om dagen. Hadde en fem måneders pause fra all trening og fast diett etter jul pga. reising. La da på meg et par kilo samtidig som jeg mistet en del muskelmasse. Kom i gang igjen i juni og har etter det lagt på meg ca. 2-3 kilo til. Prøver å unngå å spise for lite som jeg kanskje gjorde før jul...men det må jo ikke bli for mye heller. Kan jeg spise for mye middag når den består kun av grønnsaker og litt bønner? Er allbran usunt? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vesentlig å vite.....osv.... Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Har holdt på med dette i ca.to måneder. Trente fast før jul (ca.12-13 t/uka) og fikk da i meg ca 1300 kcal. om dagen. Hadde en fem måneders pause fra all trening og fast diett etter jul pga. reising. La da på meg et par kilo samtidig som jeg mistet en del muskelmasse. Kom i gang igjen i juni og har etter det lagt på meg ca. 2-3 kilo til. Prøver å unngå å spise for lite som jeg kanskje gjorde før jul...men det må jo ikke bli for mye heller. Kan jeg spise for mye middag når den består kun av grønnsaker og litt bønner? Er allbran usunt? Takk for svar. Du bør variere litt mer kosten din tror jeg. Særlig middagen. Ensformig med bare grønnsaker og bønner. Prøv å få i deg feks. fisk, kylling. Spis middag så mye du vil av grønnsaker, men stopp før du blir stappmett. Bli bare akkurat passe mett. Fedons store fiende etter brunosten blir nok Allbran... Bytt ut den med en skikkelig kornblanding uten sukker. Men viktig; tren ikke med for høy intensitet, det forbrenner IKKE fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allenickerjoopptatt Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Du bør variere litt mer kosten din tror jeg. Særlig middagen. Ensformig med bare grønnsaker og bønner. Prøv å få i deg feks. fisk, kylling. Spis middag så mye du vil av grønnsaker, men stopp før du blir stappmett. Bli bare akkurat passe mett. Fedons store fiende etter brunosten blir nok Allbran... Bytt ut den med en skikkelig kornblanding uten sukker. Men viktig; tren ikke med for høy intensitet, det forbrenner IKKE fett. Jeg spiser ganske variert tror jeg. Dette var bare et eksempel. Spiser kylling og prøver å lure inn noe fisk av og til, men det blir altfor skjeldent! 4-korn i yoghurten er også godt. Så da ser det ut som jeg spiser sånn cirka greit i forhold til hvor mye jeg trener?? Unntatt dette med allbranen, men det kan vel ikke være grunnen til at jeg ikke går ned i vekt?! Forresten er All bran med i Lindbergs menyforslag, blandet med linfrø og noe nøtter....kan da ikke være SÅ galt da, spiser jo nøtter til - men 4-korn er kanskje ENDA bedre? Ang. treningsintensitet. Man forbrenner da fett ved høy intensitet? Prosentmessig forbrenner man MEST fett ved puls på 50-60% (hvis jeg ikke husker feil), men i det store og det hele forbrenner man MER fett tilsammen ved en puls på 75-90%...eller gjaldt dette bare kcalorier? Bør vel gå litt ut på det samme, eller? Er ikke helt sikker på dette, men må da tro at jeg forbrenner fett når jeg trener lengre enn 30 minutter, selv om intensiteten er ganske høy, fordi karbohydratlagrene er jo tømt og noe må jo kroppen ta energi fra. Eller er jeg helt på jordet? Har ikke så mye peiling på dette. Takk for svar i alle fall ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest æ Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg spiser ganske variert tror jeg. Dette var bare et eksempel. Spiser kylling og prøver å lure inn noe fisk av og til, men det blir altfor skjeldent! 4-korn i yoghurten er også godt. Så da ser det ut som jeg spiser sånn cirka greit i forhold til hvor mye jeg trener?? Unntatt dette med allbranen, men det kan vel ikke være grunnen til at jeg ikke går ned i vekt?! Forresten er All bran med i Lindbergs menyforslag, blandet med linfrø og noe nøtter....kan da ikke være SÅ galt da, spiser jo nøtter til - men 4-korn er kanskje ENDA bedre? Ang. treningsintensitet. Man forbrenner da fett ved høy intensitet? Prosentmessig forbrenner man MEST fett ved puls på 50-60% (hvis jeg ikke husker feil), men i det store og det hele forbrenner man MER fett tilsammen ved en puls på 75-90%...eller gjaldt dette bare kcalorier? Bør vel gå litt ut på det samme, eller? Er ikke helt sikker på dette, men må da tro at jeg forbrenner fett når jeg trener lengre enn 30 minutter, selv om intensiteten er ganske høy, fordi karbohydratlagrene er jo tømt og noe må jo kroppen ta energi fra. Eller er jeg helt på jordet? Har ikke så mye peiling på dette. Takk for svar i alle fall ) Å gå ned i vekt er enkelt i teorien: Hvis du spiser mer enn du bruker,så går du opp, spiser du mindre enn du bruker går du ned. Ta en uke og skriv opp alt du putter i munnen og kan hende du får noen aha-opplevelser. (det gjorde jeg) Har mange venninner som ikke skjønner hvorfor de ikke går ned,så viser det seg at de "glemmer" den sjokoladebiten de tok i lunsjen, eller den pølsa de kjøpte på vei hjem fra byen.. Bare et tips, vet ikke om det gjelder deg. Trening er kjempeviktig for å gå ned i vekt, men kostholdet er dessverre viktigst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gnaffel-laffel Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Å gå ned i vekt er enkelt i teorien: Hvis du spiser mer enn du bruker,så går du opp, spiser du mindre enn du bruker går du ned. Ta en uke og skriv opp alt du putter i munnen og kan hende du får noen aha-opplevelser. (det gjorde jeg) Har mange venninner som ikke skjønner hvorfor de ikke går ned,så viser det seg at de "glemmer" den sjokoladebiten de tok i lunsjen, eller den pølsa de kjøpte på vei hjem fra byen.. Bare et tips, vet ikke om det gjelder deg. Trening er kjempeviktig for å gå ned i vekt, men kostholdet er dessverre viktigst. mm... bør nok gjøre det...regnestykket stemmer i alle fall ikke så noe er galt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geva320 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hei! Det er mulig at du trener for mye, og da vil jo kroppen din ha mer mat også for å kompensere for all treningen. Kutt ned til 1 time hver dag, det er mer enn nok. Og spis mat med mye rene proteiner (kylling, kjøttdeig, fisk, svinestek, biff), ikke blandingsprodukter. Og i tillegg grønnsaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geva320 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hei igjen! Så på svaret ditt til "vese.." at du spiser ganske variert. Men yoghurtis er ikke sunt! Og man har en tendens til å spise for mye av det som er godt. Kanskje du småspiser litt av andre usunne ting som gjør at du ikke går ned? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg igjen..... Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg spiser ganske variert tror jeg. Dette var bare et eksempel. Spiser kylling og prøver å lure inn noe fisk av og til, men det blir altfor skjeldent! 4-korn i yoghurten er også godt. Så da ser det ut som jeg spiser sånn cirka greit i forhold til hvor mye jeg trener?? Unntatt dette med allbranen, men det kan vel ikke være grunnen til at jeg ikke går ned i vekt?! Forresten er All bran med i Lindbergs menyforslag, blandet med linfrø og noe nøtter....kan da ikke være SÅ galt da, spiser jo nøtter til - men 4-korn er kanskje ENDA bedre? Ang. treningsintensitet. Man forbrenner da fett ved høy intensitet? Prosentmessig forbrenner man MEST fett ved puls på 50-60% (hvis jeg ikke husker feil), men i det store og det hele forbrenner man MER fett tilsammen ved en puls på 75-90%...eller gjaldt dette bare kcalorier? Bør vel gå litt ut på det samme, eller? Er ikke helt sikker på dette, men må da tro at jeg forbrenner fett når jeg trener lengre enn 30 minutter, selv om intensiteten er ganske høy, fordi karbohydratlagrene er jo tømt og noe må jo kroppen ta energi fra. Eller er jeg helt på jordet? Har ikke så mye peiling på dette. Takk for svar i alle fall ) hvis du trener ved lavere intensitet så forbrenner du fett hele treningsøkten. Var det ikke fett du ønsket å forbrenne? Feks. Trener 90 min. Høy intensitet; Karbohydrater 45 min, fett 45 min Lavere intensitet; fett 90 min 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allenickerjoopptatt Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hei igjen! Så på svaret ditt til "vese.." at du spiser ganske variert. Men yoghurtis er ikke sunt! Og man har en tendens til å spise for mye av det som er godt. Kanskje du småspiser litt av andre usunne ting som gjør at du ikke går ned? Lykke til! Takk for svar ) Bare et par ting: er ikke kjøttdeig et blandingsprodukt? -og går egg i katogorien "rene proteiner"? Må kanskje prøve å kutte ut isen. Det er liksom bare det eneste jeg koser meg med. Spiser ingenting godteri eller kjeks ol. Så da er det litt digg å kose seg med is av og til, i alle fall nå som det har vært så himla varmt! Trodde det skulle gå greit pga treninga...tror ikke jeg klarer å droppe isen helt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allenickerjoopptatt Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 hvis du trener ved lavere intensitet så forbrenner du fett hele treningsøkten. Var det ikke fett du ønsket å forbrenne? Feks. Trener 90 min. Høy intensitet; Karbohydrater 45 min, fett 45 min Lavere intensitet; fett 90 min hm...er det sånn det funker? Vet at fettforbrenninga er høyest ved lavere intensitet, men har lest flere steder at en allikevel vil forbrenne mer fett tilsammen under treningsøkten ved høy intensitet enn ved lav, med det forbehold om at treningsøkten varer like lenge.... spørsmålet er om en orker å trene like lenge med høy intensitet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geva320 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Takk for svar ) Bare et par ting: er ikke kjøttdeig et blandingsprodukt? -og går egg i katogorien "rene proteiner"? Må kanskje prøve å kutte ut isen. Det er liksom bare det eneste jeg koser meg med. Spiser ingenting godteri eller kjeks ol. Så da er det litt digg å kose seg med is av og til, i alle fall nå som det har vært så himla varmt! Trodde det skulle gå greit pga treninga...tror ikke jeg klarer å droppe isen helt. Kjøttdeig KAN være ett blandingprodukt, se på pakningen. Hele egget er en meget god kilde til sunt fett og protein og mineraler. Klart hvis du holder deg unna andre ting av snop så er det jo ikke så farlig å unne seg litt is. Føler meg litt som en enæringsekspert, fy fy ikke spis ditt ikke datt, det var ikke meningen. Mvh geva 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allenickerjoopptatt Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Kjøttdeig KAN være ett blandingprodukt, se på pakningen. Hele egget er en meget god kilde til sunt fett og protein og mineraler. Klart hvis du holder deg unna andre ting av snop så er det jo ikke så farlig å unne seg litt is. Føler meg litt som en enæringsekspert, fy fy ikke spis ditt ikke datt, det var ikke meningen. Mvh geva hehe...det er så greit,så. Trenger det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.