Gjest mennesket78 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Kan jeg hente blanketter og søke på uføretrygd uten og gå om lege?Jeg er sliten av legebesøk og alskens utredninger, og ønsker nå og prøve og søke på uføretrygd(eventuelt først attføring) uten og gå via lege(eventuelt søke privatlege på eget initiativ og søke noe dokumentasjon på mine plager selv.Jeg mener meg fullt ut berettiget til å få uføretrygd, da jeg kjenner flere som har langt mindre plager som har fått denne trygden.Jeg vet regelen er at det skal en omfattende utredning til, men lurer alikevel på om det er LOVLIG og sende inn en søknad på eget initiativ, og prøve saken på denne måten? Ytterligere lange utredninger og legebesøk er så slitsomt.... Kan jeg forresten gi beskjed om at jeg ønsker en annen saksbehandler i trygdesystemet(om jeg føler det er en belastning at til eks. naboen skal være min saksbehandler?må jeg oppgi grunn for ønsket om bytte?P.F. TAKK FOR SVAR! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116290-s%C3%B8ke-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygdog-bytte-saksbehandler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kimtj Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Du trenger ikke og gå gjennom legen for og søke om uføretrygd...men du må skrive hvem som er legen din på søknadsskjemaet...og da kan trygdekontoret be om en uttalelse fra legen din...men jeg nevner at behandlingstiden er 8 mnder og at den kan bli kortere hvis du har en uttalelse fra legen din med i søknadskjemaet....Hvis du mener at saksbehandleren din ikke kan være innhabil at hun kjenner deg for godt...så kan du be om og få en ny saksbehandler...men det er vanskelig.....ddu må ha veldig gode grunner.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116290-s%C3%B8ke-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygdog-bytte-saksbehandler/#findComment-705787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.