Gjest geva320 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg er så utrolig glad i mat! Jeg bare må ha noe søtt og fett hver dag. Jeg spiser nesten hele tiden. Og jeg langer innpå med hamburger, pizza, sjokolade, is, cola osv. Jeg klarer ikke å stoppe! Jeg har gått ned 25 kilo men nå tror jeg at jeg har gått opp ihvertfall det halve av dette. Jeg har gått opp 2 størrelser i bukse og jeg har vanskeligheter med å sitte vanlig på en stol, det bare flyter fett rundt meg. Jeg må stoppe før jeg når den vekta jeg hadde. Og jeg da som begynte å se ganske normal ut, jeg hadde såvidt mage. Nå derimot har jeg fått tilbake magen igjen og den henger! Jeg har ikke ord for hvor irritert og frustrert jeg er over min situasjon nå. Noen som kan hjelpe? Noen som kjenner seg igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Mitt beste tips må være å spise deg mett på andre typer mat, slik at du ikke har behovet for å spise mat som ikke er bra for deg. Hva om du først begynner å spise en skikkelig frokost. Knekkebrød, havregryn, veldig grovt brød, egg, kjøttpålegg, tomat, agurk osv, osv. Og så et glass juice å drikke sammen med et glass vann. Så har kroppen fått masse sunn energi den kan bruke av utover dagen. På jobb/skole kan du ta med deg gulrotstenger, nøtter, epler, pærer, kålrotstenger osv. som du kan knaske på før det blir lunsj. Husk å drikke vann! Til lunsj kan du kose deg med rester fra middagen du hadde i går. Fisk, kjøtt, salat, grønnsaker blandet med en god olje/eddik dressing, eller yoghurtdressing. Før du kommer hjem kan du fortsette å spise av snacksematen du hadde med deg. Kanskje du har lyst på litt yoghurt i tillegg? Til middag koser du deg med kylling, kjøtt, fisk, massevis av grønnsaker og litt ris eller pasta. Til kvelds spiser du litt som til frokost, bare litt mindre. Problemet ditt er nemlig at kroppen din skriker etter næringsstoffer, og i hamburgere, pommes frites, pizza og annen hurtigmat er det lite næringstoffer igjen. Tar jeg feil når du drikker brus til denne maten? Sannsynligvis ikke. Og brus er bare en neve full av sukkerbiter, vann og tilsetningsstoffer. Ikke noe næring i det hele tatt. Vær snill med kroppen din, og gi den mat den kan leve av. Er det vanskelig å bryte vanen, så start med frokosten. Det er dagens aller viktigste måltid. Spis en god frokost. Fortsett etterhvert med å innføre en god lunsj. Så skal du se du blir inspirert til å fortsette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geva320 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Mitt beste tips må være å spise deg mett på andre typer mat, slik at du ikke har behovet for å spise mat som ikke er bra for deg. Hva om du først begynner å spise en skikkelig frokost. Knekkebrød, havregryn, veldig grovt brød, egg, kjøttpålegg, tomat, agurk osv, osv. Og så et glass juice å drikke sammen med et glass vann. Så har kroppen fått masse sunn energi den kan bruke av utover dagen. På jobb/skole kan du ta med deg gulrotstenger, nøtter, epler, pærer, kålrotstenger osv. som du kan knaske på før det blir lunsj. Husk å drikke vann! Til lunsj kan du kose deg med rester fra middagen du hadde i går. Fisk, kjøtt, salat, grønnsaker blandet med en god olje/eddik dressing, eller yoghurtdressing. Før du kommer hjem kan du fortsette å spise av snacksematen du hadde med deg. Kanskje du har lyst på litt yoghurt i tillegg? Til middag koser du deg med kylling, kjøtt, fisk, massevis av grønnsaker og litt ris eller pasta. Til kvelds spiser du litt som til frokost, bare litt mindre. Problemet ditt er nemlig at kroppen din skriker etter næringsstoffer, og i hamburgere, pommes frites, pizza og annen hurtigmat er det lite næringstoffer igjen. Tar jeg feil når du drikker brus til denne maten? Sannsynligvis ikke. Og brus er bare en neve full av sukkerbiter, vann og tilsetningsstoffer. Ikke noe næring i det hele tatt. Vær snill med kroppen din, og gi den mat den kan leve av. Er det vanskelig å bryte vanen, så start med frokosten. Det er dagens aller viktigste måltid. Spis en god frokost. Fortsett etterhvert med å innføre en god lunsj. Så skal du se du blir inspirert til å fortsette. Tusen takk for gode råd. Ja jeg drikker alfor mye Cola. (og snop, feil mat osv). Men nå har jeg merket at jeg bare eser ut mer og mer, kan bare ikke fortsette. Jeg målte livvidden i går og den var gått opp 4 cm. på kort tid. (til 103 cm!). Da sa jeg stopp. I dag begynte jeg dagen med omelett og vann. Nå skal jeg greie meg uten snop i lang tid fremover og spise sunn mat hver dag. Takk igjen for råd. Mvh Geir 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Tusen takk for gode råd. Ja jeg drikker alfor mye Cola. (og snop, feil mat osv). Men nå har jeg merket at jeg bare eser ut mer og mer, kan bare ikke fortsette. Jeg målte livvidden i går og den var gått opp 4 cm. på kort tid. (til 103 cm!). Da sa jeg stopp. I dag begynte jeg dagen med omelett og vann. Nå skal jeg greie meg uten snop i lang tid fremover og spise sunn mat hver dag. Takk igjen for råd. Mvh Geir Men husk å ikke spise FOR lite.. da vil du fort sprekke, og dessuten bare gå ned kilo i form av vann.. dessuten legger du på deg når du da begynner å spise normalt. Spis veldig grovt brød, masse grønnsaker, fisk, kjøtt,(magre) og egg. Dette metter. Noen sverger til lite mat, ca 1200 kalorier, så en dag i uken der man spiser mye god mat man ellers nekter seg. Det for å holde forbrenningen oppe. Men du har jo før gått ned 25 kilo?! Hvordan klarte du det?? Kanskje følge samme oppskrift nå.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gpu Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Men husk å ikke spise FOR lite.. da vil du fort sprekke, og dessuten bare gå ned kilo i form av vann.. dessuten legger du på deg når du da begynner å spise normalt. Spis veldig grovt brød, masse grønnsaker, fisk, kjøtt,(magre) og egg. Dette metter. Noen sverger til lite mat, ca 1200 kalorier, så en dag i uken der man spiser mye god mat man ellers nekter seg. Det for å holde forbrenningen oppe. Men du har jo før gått ned 25 kilo?! Hvordan klarte du det?? Kanskje følge samme oppskrift nå.. Takk for råd. Jeg gikk ned 25 kg på mye trening (gange) hver dag og mye kjøtt, grønnsaker og nøtter. Ja jeg må finne tilbake til dette. Nå har jeg spist pizza, is, cola, sjokolade i lang tid og det merker jeg på kroppen. Jeg begynte 18.08. (i går) og da spiste jeg ikke noe usunt på hele dagen og i dag gikk jeg en tur på 35 min. Nå føler jeg at jeg er på rett vei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Takk for råd. Jeg gikk ned 25 kg på mye trening (gange) hver dag og mye kjøtt, grønnsaker og nøtter. Ja jeg må finne tilbake til dette. Nå har jeg spist pizza, is, cola, sjokolade i lang tid og det merker jeg på kroppen. Jeg begynte 18.08. (i går) og da spiste jeg ikke noe usunt på hele dagen og i dag gikk jeg en tur på 35 min. Nå føler jeg at jeg er på rett vei. Sukk, har litt problemer med å "gå tur" - er så mye annet jeg heller vil, lese, data, rydde, vaske (jadda jeg er verdensmester i å alltid finne på noe annet..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gpu Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Sukk, har litt problemer med å "gå tur" - er så mye annet jeg heller vil, lese, data, rydde, vaske (jadda jeg er verdensmester i å alltid finne på noe annet..) Musikk er tingen! Ta med deg favorittmusikken og hør på mens du går. Kanskje det er en løsning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.