Gjest Tussi-jente19 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg lurer på følgende: Er det sant at dersom man drikker sukkerfri brus, eller spiser sukkerfi pastiller/godteri, så legger man på seg likevel? At selv om det står på f.eks. Pepsi Max flasken at 6 dl inneholder 3 kcal, så får man i seg maaange flere kalorier....fordi kroppen lager om somme stoff til kalorier??? Gjelder dette for saft uten sukker også?? Kan man gå ned i vekt, ved å spise ca 600 kcal pr dag??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beautiful one Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Det som jeg tror du har hørt, er at når du drikker sukkerfri brus/saft/pastiller osv, forbereder du kroppen på sukkerinntak. Da kroppen ikke mottar sukker, men andre (kalorifattige) søtningsstoffer, "lurer" du kroppen, og dermed kjenner du et behov for sukker. Derfor spiser en gjerne mer søtsaker når man spiser/drikker mye lettprodukter. 600 kalorier er altfor lite. Du kommer til å gå ned mye i vekt på kort tid, men jeg skal love deg at ved endt slankekur vil du legge på deg alt igjen, kanskje enda mer. Dette fordi du setter kroppen på sparebluss og får dermed nedsatt forbrenning. Det sunneste du kan gjøre når du slanker deg er å spise sunt, flere små måltider om dagen, mye grønnsaker og masse vann. I tillegg er det et must å mosjonere regelmessig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 600 kcal i døgnet? Du vil ikke klare å fungere på det. De som skal slanke seg spiser det dobbelt, 1200 kcal i døgnet. På 600 kcal/døgn vil du ødelegge forbrenninga di totalt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.