Gå til innhold

To timer sykling

lonelygirlharglemtbrukernavn

Anbefalte innlegg

lonelygirlharglemtbrukernavn

Jeg trener to timer på ergometersykkel hver dag. Delt opp i en time på morgenen og en time på kvelden.

Er dette bra, for lite/for mye?

Hva skjer dersom jeg ikke spiser nok i forhold til mengden trening, vil jeg da ikke gå ned i vekt?

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener også to timer ergometer morgen/kveld til vanlig.

Har en opptrappingspause nå etter en rimelig sløv ferie uten trening.

De fleste ville nok si at dette er for mye trening dersom en trener hver dag.(og kanskje litt ensidig). Men hvis en trives med det og spiser nok i forhold til treningsmengden er det vel ok.

Selvfølgelig går du ned i vekt dersom matinntaket er mindre enn energien du bruker på trening. Men da blir treninga fort et ork og du vil miste muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber1365380562

Jeg trener også to timer ergometer morgen/kveld til vanlig.

Har en opptrappingspause nå etter en rimelig sløv ferie uten trening.

De fleste ville nok si at dette er for mye trening dersom en trener hver dag.(og kanskje litt ensidig). Men hvis en trives med det og spiser nok i forhold til treningsmengden er det vel ok.

Selvfølgelig går du ned i vekt dersom matinntaket er mindre enn energien du bruker på trening. Men da blir treninga fort et ork og du vil miste muskler.

Andungen har helt rett. Det er nok litt mye, men ikke skadelig om du spiser nok i tillegg. Hvid du spiser for sjelden, vil forbrenningen din bli mye lavere... det tjener du ikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andungen har helt rett. Det er nok litt mye, men ikke skadelig om du spiser nok i tillegg. Hvid du spiser for sjelden, vil forbrenningen din bli mye lavere... det tjener du ikke på!

Nei, nei, du mister ikke muskler ved å spise lite når du trener så mye!! Først går fettet. Men spis sikringskost, og ikke drikk søtt. Først når du er helt "skrapa", som Grete Waitz og andre den gangen, da må du tenke mer mat. Men hun trente jo mye mer enn deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...