Gå til innhold

Politi drukner i synske henvendelser

Anbefalte innlegg

"Senest har mordet på 12-årige Mia Teglgaard Sprotte udløst 75 henvendelser fra clairvoyante. Henvendelserne pegede i 75 forskellige retninger, men ingen af dem ramte plet." ["ramte plet" = "var korrekte"]

"»Men jeg har endnu ikke oplevet, at clairvoyance har bidraget til opklaringen af en drabssag, og jeg kender ikke til nogen politikredse, hvor et tip fra en clairvoyant har ført til noget som helst«, siger John Øllegaard."

"I TvDanmarks 'Fornemmelse for mord' fik astrologer og clairvoyante chancen for at vise deres evner til at finde nye spor i gamle, uopklarede mordsager. Uden resultat. De i alt 20 programmer kørte indtil november 2002, men ingen af mordsagerne er efterfølgende blevet opklaret."

Kilde: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=281666

Hvor lenge skal disse tullingene fortsette å gi falskt håp til de etterlatte?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116375-politi-drukner-i-synske-henvendelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Ulv I Faarikaal

8

• Mr Kahn

2

• Anki

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tupper i waret

Jeg irriterer meg stadig over "synske" og "klarsynte" som kommer med sprøyt.

Jeg er ikke så glad i Skepsis, men denne artikkelen er faktisk veldig bra i prosessen med å avsløre bløffmakerne. Alle kan bli "synsk" med litt trening, og man kan treffe så godt at folk kommer og betaler deg for å bløffe. Nesten ingen vil tro at det går an å lære seg triksene, og at det faktisk bare er triks, ikke noe overnaturlig.

http://www.skepsis.no/publikasjoner/skepsis/nr32000/coleman.html

Hva om noen av de faktisk er synske og kan hjelpe til at saken blir oppklart da?

Hei,

Men det har jo aldri forekommet i noen av sakene. Ikke én eneste én!

Det er rett og slett å kaste bort politiets tid på noe som ikke fungerer.

Med vennlig hilsen

Annonse

Det hender politiet selv kontakter disse tullingene, som du kaller dem.

Det hender nok at enkelte tullinger i politiet kontakter andre tullinger. Det viser bare at det finnes tullinger i politiet også, og IKKE at clairvoyance fungerer.

Bemerk: det har ikke virket i ett eneste tilfelle!

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Det hender politiet selv kontakter disse tullingene, som du kaller dem.

Det er fordi de kommer med tulletips som må sjekkes ut pga sitt innhold. Da går den synske til pressen og sier at politiet kontaktet dem, det er en del av illusjonen de skaper. Ofte prøver de da å lure opplysninger ut av politiet som de senere kan fortelle pressen. Mange er blitt avslørt, men det er ikke pressen så interessert i å skrive om. Alt er bare en illusjon.

Det har også hendt at f eks pyromaner har tilbudt politiet sin hjelp med branner pyromanen selv har satt på. Pyromanen har "sett" ting h*n ikke kunne vite, selvsagt fordi h*n har vært der selv. Dette vet politiet at noen kan gjøre, derfor må de sjekke ut.

Gjest ThinkingBeforeWriting

Det hender nok at enkelte tullinger i politiet kontakter andre tullinger. Det viser bare at det finnes tullinger i politiet også, og IKKE at clairvoyance fungerer.

Med vennlig hilsen

"Bemerk: det har ikke virket i ett eneste tilfelle!"

Hvordan kan du vite det?

Med vennlig hilsen

Synes du det er riktig å kalle folk tullinger fordi det de "ser" ikke kan bevises?

Skjønt, synskhet er vel bevist. Er det noe som ikke kan forklares, betegner du det med en gang som svindel, humbug, juksemakeri osv.

Svart/hvitt syn kan det kalles.

Synes du det er riktig å kalle folk tullinger fordi det de "ser" ikke kan bevises?

Skjønt, synskhet er vel bevist. Er det noe som ikke kan forklares, betegner du det med en gang som svindel, humbug, juksemakeri osv.

Svart/hvitt syn kan det kalles.

Nei, det er selvsagt ikke bevist. Tvertimot, det viser seg jo nettopp at det er fupp og kvakksalveri.

At noe ikke kan bevises kan neppe taes som bevis på at det er sant! :)

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest papirtiger

Nei, det er selvsagt ikke bevist. Tvertimot, det viser seg jo nettopp at det er fupp og kvakksalveri.

At noe ikke kan bevises kan neppe taes som bevis på at det er sant! :)

Med vennlig hilsen

"At noe ikke kan bevises kan neppe taes som bevis på at det er sant! :)"

Men kan det tas som et bevis på at det er feil da?

*ler*

*ler*

Hei,

Skal vi anta at alle mulige påstander som ikke kan motbevises er "riktige"?

Det er heldigvis slik at det er de som påstår de kan "se" som har bevisbyrden. Ingen av dem har noensinne "sett" noe som helst som har oppklart noe mord.

Ergo er det ganske så trygt å anta at de lyver.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

*ler*

Det eneste den bransjen ikke klarer er å bevise og dokumentere. Ellers er de flinke til å skape illusjoner, det er det faget går ut på, ikke noe annet.

Gjest ThinkingBeforeWriting

Les det politiet uttaler! :)

Med vennlig hilsen

"Jeg har ennu ikke opplevd", "jeg kenner ikke til" betyr ikke nødvendigvis at det ikke har virket.

Dersom du søker litt på nettet, finner du utallige eksempler på personer som mener det har funket.

Gjest papirtiger

Hei,

Skal vi anta at alle mulige påstander som ikke kan motbevises er "riktige"?

Det er heldigvis slik at det er de som påstår de kan "se" som har bevisbyrden. Ingen av dem har noensinne "sett" noe som helst som har oppklart noe mord.

Ergo er det ganske så trygt å anta at de lyver.

Med vennlig hilsen

"Skal vi anta at alle mulige påstander som ikke kan motbevises er "riktige"?"

Selvsagt ikke, vi kan ikke anta om de er riktige eller feilaktige. Du insisterer på _anta_ at synske ikke er synske. De synske på sin side _antar_ at de vet noe :)

"Det er heldigvis slik at det er de som påstår de kan "se" som har bevisbyrden. Ingen av dem har noensinne "sett" noe som helst som har oppklart noe mord."

Her er jeg nesten fristet til å spørre om kilder :) En politisjef i Danmark er ikke nok. Og nei, en tv3-produsert serie er nok heller ikke noe bevis.

"Ergo er det ganske så trygt å anta at de lyver."

Nei. Dette er feilen ved din argumentasjon :)

Jeg har ikke noe tro på synske, men jeg kan *se* når noen kommer med argumenter som er like lekk som oslofjordtunnelen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...