Gå til innhold

Politi drukner i synske henvendelser

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

"Jeg har ennu ikke opplevd", "jeg kenner ikke til" betyr ikke nødvendigvis at det ikke har virket.

Dersom du søker litt på nettet, finner du utallige eksempler på personer som mener det har funket.

De som er ekte kan vinne 1 mill US$ fra Randy Corp, mange hundre fra hele verden har prøvd, _ingen_ har greid det. Evnene deres har en stygg tendens til å forsvinne under kontrollerte forhold. Også har det vel med at kontrollørene er erfarne illusjonister selv.

Til og med homøopatene har prøvd, fiasko.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Ulv I Faarikaal

8

• Mr Kahn

2

• Anki

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger

Det eneste den bransjen ikke klarer er å bevise og dokumentere. Ellers er de flinke til å skape illusjoner, det er det faget går ut på, ikke noe annet.

Jeg forsvarer ikke den "bransjen", men jeg synes denne tråden var litt vittig.

Synske antar de ser ting som andre ikke kan se. Sør antar at synske ikke kan se ting som ikke andre kan se.

Hvorfor skulle vi tro på noen av de...

Gjest ThinkingBeforeWriting

De som er ekte kan vinne 1 mill US$ fra Randy Corp, mange hundre fra hele verden har prøvd, _ingen_ har greid det. Evnene deres har en stygg tendens til å forsvinne under kontrollerte forhold. Også har det vel med at kontrollørene er erfarne illusjonister selv.

Til og med homøopatene har prøvd, fiasko.

Nå blander du snørr og barter, det der er en annen diskusjon.

Her var spørsmålet: Har tips fra synske noengang hjulpet politiet?

Det går det selvsagt ikke an å gjenskape under kontrollerte forhold.

Ulv I Faarikaal

Jeg forsvarer ikke den "bransjen", men jeg synes denne tråden var litt vittig.

Synske antar de ser ting som andre ikke kan se. Sør antar at synske ikke kan se ting som ikke andre kan se.

Hvorfor skulle vi tro på noen av de...

Når synske tar penger for å se, da syns jeg de burde dokumentere at det ikke er illusjoner. Når en illusjonist klarer samme triksene uten å påberope seg overnaturlige evner, så syns jeg saken er klar.

Hvorfor ikke kalle det for en spade og si : "Jeg lurer deg, er det ikke gøy?"

Ulv I Faarikaal

Nå blander du snørr og barter, det der er en annen diskusjon.

Her var spørsmålet: Har tips fra synske noengang hjulpet politiet?

Det går det selvsagt ikke an å gjenskape under kontrollerte forhold.

Det amerikanske FBI sier nei, det har aldri skjedd.

Hvis det skulle ha skjedd SÅ mange ganger som visse påstår, så må det jo kunne finnes et eneste lite bevis et sted?

Selv USA's mest kjente spåkvinne har blitt avslørt gang på gang av statistikere, journalister og illusjonister. Men like f.... fortsetter hun å bløffe.

Gjest papirtiger

Når synske tar penger for å se, da syns jeg de burde dokumentere at det ikke er illusjoner. Når en illusjonist klarer samme triksene uten å påberope seg overnaturlige evner, så syns jeg saken er klar.

Snørr og barter ;)

Synske får da ikke penger av å ringe til politiet... Og selv om det skulle være belønning for tips...så sier jo du at de aldri kommer med riktige tips :)

At tv3 lager sensasjonspregete programmer burde ikke overraske noen, tv3 er tross alt en tv-stasjon som vil ha mest mulig seere.

Annonse

Lag deg en egen tråd hvis du vil diskutere hvorvidt synske "faker" eller ikke.

Det amerikanske FBI sier nei, det har aldri skjedd.

Hvis det skulle ha skjedd SÅ mange ganger som visse påstår, så må det jo kunne finnes et eneste lite bevis et sted?

Selv USA's mest kjente spåkvinne har blitt avslørt gang på gang av statistikere, journalister og illusjonister. Men like f.... fortsetter hun å bløffe.

"Det amerikanske FBI sier nei, det har aldri skjedd."

1) Hvor sier de det offisielt?

2) Hvordan kan FBI garantere at det aldri har skjedd?

Jeg vet om ett konkret tilfelle der en "synsk" person har kommet med tips til politiet om hvor man kunne finne en savnet.

Det var sikkert bare flaks. Jeg tror ikke at hun var synsk. MEN opplysningene hun ga, fikk lensmannen til å lete på steder der de ikke før hadde lett, og så fant man personen.

Resultatet ble bra, uavhengig av om det bare var fake eller ikke.

Ulv I Faarikaal

"Det amerikanske FBI sier nei, det har aldri skjedd."

1) Hvor sier de det offisielt?

2) Hvordan kan FBI garantere at det aldri har skjedd?

Jeg vet om ett konkret tilfelle der en "synsk" person har kommet med tips til politiet om hvor man kunne finne en savnet.

Det var sikkert bare flaks. Jeg tror ikke at hun var synsk. MEN opplysningene hun ga, fikk lensmannen til å lete på steder der de ikke før hadde lett, og så fant man personen.

Resultatet ble bra, uavhengig av om det bare var fake eller ikke.

Det du ikke vet er at synske har ledet politiet på villspor så mange genger og forbrukt så mye ressurser at politiet er fed up av dem. De synske stimler sammen som klegg når det kan høstes publisitet. Dette er naturlige mekanismer. Mange tror faktisk selv de er synske.

Ulv I Faarikaal

Lag deg en egen tråd hvis du vil diskutere hvorvidt synske "faker" eller ikke.

Fra hovedinnlegget:

"Hvor lenge skal disse tullingene fortsette å gi falskt håp til de etterlatte?"

Vi snakker om fake og virkelighet, svindel og juks, utnytting av fortvilede mennesker.

Etterlatte har betalt store summer til synske for at de skal finne de savnede. Illusjonistene burde vært rullet i tjære og fjær og jaget fra byen/ landet.

millymollymandy

Helt skremmende at slike folk kan drive på i år ut og år inn uten at noen stopper dem. Mange av disse er ytterst farlige folk - og de tar seg svært godt betalt også. Folk som er desperate og fortvilet skyr ingen ting for å prøve alt....... Noe annet som er like motbydelig er håndspåleggere og andre kvakksalvere som spekulerer i folks desperasjon ved alvorlig sykdom. Har selv mistet en nær slektning i kreft fordi h*n gikk til spådame som drev med mental og "medisinsk" "veiledning" i stedet for til lege, og da familien endelig klarte å få h*n til lege, var det for sent............. Spådamen ble anmeldt - men ingen ting skjedde - og hun praktiserer fortsatt.

Det du ikke vet er at synske har ledet politiet på villspor så mange genger og forbrukt så mye ressurser at politiet er fed up av dem. De synske stimler sammen som klegg når det kan høstes publisitet. Dette er naturlige mekanismer. Mange tror faktisk selv de er synske.

Du er flink til å vri deg unna, det skal du ha.

Fra hovedinnlegget:

"Hvor lenge skal disse tullingene fortsette å gi falskt håp til de etterlatte?"

Vi snakker om fake og virkelighet, svindel og juks, utnytting av fortvilede mennesker.

Etterlatte har betalt store summer til synske for at de skal finne de savnede. Illusjonistene burde vært rullet i tjære og fjær og jaget fra byen/ landet.

Hvis det det det du vil diskutere, så svar der det passer seg. Mitt poeng var at dogmatiske utsagn som "ikke virket i ett eneste tilfelle" er tåpelig.

Annonse

Hvis det det det du vil diskutere, så svar der det passer seg. Mitt poeng var at dogmatiske utsagn som "ikke virket i ett eneste tilfelle" er tåpelig.

Det har ikke virket i noen av tilfellene i Danmark, eller noen av tilfellene i Norge - ifølge politiet selv.

Det er heller intet som tilsier at det har fungert noe annet sted heller!

Med vennlig hilsen

"Skal vi anta at alle mulige påstander som ikke kan motbevises er "riktige"?"

Selvsagt ikke, vi kan ikke anta om de er riktige eller feilaktige. Du insisterer på _anta_ at synske ikke er synske. De synske på sin side _antar_ at de vet noe :)

"Det er heldigvis slik at det er de som påstår de kan "se" som har bevisbyrden. Ingen av dem har noensinne "sett" noe som helst som har oppklart noe mord."

Her er jeg nesten fristet til å spørre om kilder :) En politisjef i Danmark er ikke nok. Og nei, en tv3-produsert serie er nok heller ikke noe bevis.

"Ergo er det ganske så trygt å anta at de lyver."

Nei. Dette er feilen ved din argumentasjon :)

Jeg har ikke noe tro på synske, men jeg kan *se* når noen kommer med argumenter som er like lekk som oslofjordtunnelen :)

Neida.

Man bruker en default som sier at ting "eksisterer ikke" med mindre det er bevist/observert.

Man gjør dette fordi det er det eneste utgangspunktet som er praktisk. Alternativet er å anta at alt man kan konseptualisere eksisterer med mindre det blir motbevist. Og det faller åpenbart på sin egen urimelighet!

"I think that in philosophical strictness at the level where one doubts the existence of material objects and holds that the world may have existed for only five minutes, I ought to call myself an agnostic; but, for all practical purposes, I am an atheist. I do not think the existence of the Christian God any more probable than the existence of the Gods of Olympus or Valhalla. To take another illustration: nobody can prove that there is not between Earth and Mars a china teapot revolving in an elliptic orbit, but nobody thinks this sufficiently likely to be taken into account in practice. I think the Christian God just as unlikely." [bertrand Russell]

Med vennlig hilsen

"Jeg har ennu ikke opplevd", "jeg kenner ikke til" betyr ikke nødvendigvis at det ikke har virket.

Dersom du søker litt på nettet, finner du utallige eksempler på personer som mener det har funket.

Og samtlige er falske.

Med vennlig hilsen

Tiltredes! Det Gamle Testamente bød oss faktisk å slå ihjel sannsigere og trollfolk, så pass på at du ikke blir FOR bombastisk. ;-)

Vi hører jo mye fra vitenskapens verden også, f. eks er det noen som snakker om «enden på universet», og andre har fått en grand tour med UFO. At samtlige enten har glemt kameraet hjemme eller har blitt avslørt som bløff makere sier jo sitt.

Jepp, Sør, verden vil bedras, og det finnes folk som ikke tror på Gud, men risikerer heller livet i en trafikkert gate enn å gå under en stige. For Lenin var gudstro et opium for folket, for den etterlatte kan sannsigeren være halmstrået en klynger seg til. Ikke alle er realister som deg, ser du.

Jeg tviler imidlertid på at politiet bruker sannsigere i sin etterforskning. De er like kritiske til denslags metoder som kjemikalielegene er til naturmedisin. Som en «siste utvei» kanskje...det er jo mer mellom himmel og jord enn andre steder.

So long

Tiltredes! Det Gamle Testamente bød oss faktisk å slå ihjel sannsigere og trollfolk, så pass på at du ikke blir FOR bombastisk. ;-)

Vi hører jo mye fra vitenskapens verden også, f. eks er det noen som snakker om «enden på universet», og andre har fått en grand tour med UFO. At samtlige enten har glemt kameraet hjemme eller har blitt avslørt som bløff makere sier jo sitt.

Jepp, Sør, verden vil bedras, og det finnes folk som ikke tror på Gud, men risikerer heller livet i en trafikkert gate enn å gå under en stige. For Lenin var gudstro et opium for folket, for den etterlatte kan sannsigeren være halmstrået en klynger seg til. Ikke alle er realister som deg, ser du.

Jeg tviler imidlertid på at politiet bruker sannsigere i sin etterforskning. De er like kritiske til denslags metoder som kjemikalielegene er til naturmedisin. Som en «siste utvei» kanskje...det er jo mer mellom himmel og jord enn andre steder.

So long

Jo, men når "halmstrået" er laget av bly, så burde kanskje disse drittsekkene straffes? (Stening ved byporten, men ettersom vi nå er et humant samfunn bruker vi selvsagt bare runde sten! ;-) )

Ingen her påstår at det ikke finnes mer mellom himmel og jord enn vi kjenner til, men så legge "synskhet" ikke kan dokumenteres er det ingen større grunn til å feste større lit til dem enn til hemmelig hvisking fra de Usynlige Lilla Kaninene!

Med vennlig hilsen

Hvordan vet du at alle er falske? Var du der?

Rett og slett fordi at det ikke er mer grunn til å tro at noen av dem er sanne enn hvis jeg påstår at det går en te-potte i bane rundt planeten Pluto.

Hvordan vet du at Julenissen er falsk?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...