Gå til innhold

Politi drukner i synske henvendelser

Anbefalte innlegg

Rett og slett fordi at det ikke er mer grunn til å tro at noen av dem er sanne enn hvis jeg påstår at det går en te-potte i bane rundt planeten Pluto.

Hvordan vet du at Julenissen er falsk?

Med vennlig hilsen

"Rett og slett fordi at det ikke er mer grunn til å tro at noen av dem er sanne enn hvis jeg påstår at det går en te-potte i bane rundt planeten Pluto"

Hvis du påstår dette med tepotten, så vil du sikkert være den eneste. Dessuten skulle det ikke ta lang tid å få det bekreftet ;-)

Julenissen er ikke falsk ;o)

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Ulv I Faarikaal

8

• Mr Kahn

2

• Anki

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

"Rett og slett fordi at det ikke er mer grunn til å tro at noen av dem er sanne enn hvis jeg påstår at det går en te-potte i bane rundt planeten Pluto"

Hvis du påstår dette med tepotten, så vil du sikkert være den eneste. Dessuten skulle det ikke ta lang tid å få det bekreftet ;-)

Julenissen er ikke falsk ;o)

Og akkurat det samme med de synske - ikke ETT eneste eksempel har vist seg å være korrekt.

Hvor mange tilfeller synes du vi burde sjekke før vi kan slå det fra oss?

Med vennlig hilsen

Og akkurat det samme med de synske - ikke ETT eneste eksempel har vist seg å være korrekt.

Hvor mange tilfeller synes du vi burde sjekke før vi kan slå det fra oss?

Med vennlig hilsen

Jøss, hvordan kan du vite at ikke et eneste tilfelle gjennon ørten år ikke har stemt?

Jeg tror aldri vi kommer til å slå det fra oss. Til det er mennesket for opptatt til å finne ut årsakene rundt det uforklarlige.

Jeg irriterer meg stadig over "synske" og "klarsynte" som kommer med sprøyt.

Jeg er ikke så glad i Skepsis, men denne artikkelen er faktisk veldig bra i prosessen med å avsløre bløffmakerne. Alle kan bli "synsk" med litt trening, og man kan treffe så godt at folk kommer og betaler deg for å bløffe. Nesten ingen vil tro at det går an å lære seg triksene, og at det faktisk bare er triks, ikke noe overnaturlig.

http://www.skepsis.no/publikasjoner/skepsis/nr32000/coleman.html

En tankevekker....

Jeg prøvde faktisk selv å spå noen i tarotkort en gang. Visste egentlig ikke hvordan man skulle gjøre det, men fant bare på noe. Vedkommende gikk totalt på limpinnen.

Fikk voldsomme tilbakemeldinger om at alt stemte så utrolig bra...

Folk vil lures ;)

Jøss, hvordan kan du vite at ikke et eneste tilfelle gjennon ørten år ikke har stemt?

Jeg tror aldri vi kommer til å slå det fra oss. Til det er mennesket for opptatt til å finne ut årsakene rundt det uforklarlige.

Jammen det ER jo ikke noe "uforklarlig"! De kan ikke "se", og derfor er det heller ikke noe som man behøver å forklare.

Utsagnenen om at "ingen har sett noe" er fra politiet, ikke fra meg.

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger

Neida.

Man bruker en default som sier at ting "eksisterer ikke" med mindre det er bevist/observert.

Man gjør dette fordi det er det eneste utgangspunktet som er praktisk. Alternativet er å anta at alt man kan konseptualisere eksisterer med mindre det blir motbevist. Og det faller åpenbart på sin egen urimelighet!

"I think that in philosophical strictness at the level where one doubts the existence of material objects and holds that the world may have existed for only five minutes, I ought to call myself an agnostic; but, for all practical purposes, I am an atheist. I do not think the existence of the Christian God any more probable than the existence of the Gods of Olympus or Valhalla. To take another illustration: nobody can prove that there is not between Earth and Mars a china teapot revolving in an elliptic orbit, but nobody thinks this sufficiently likely to be taken into account in practice. I think the Christian God just as unlikely." [bertrand Russell]

Med vennlig hilsen

Smigrende at du finnet et så langt sitat ;)

Men du bør seriøst kutte ut "man mener det, man vet det" osv. DU mener det. Stå for dine egne meninger, men ikke prøv å prakke de på andre som ultimate sannheter. Du hadde blitt en ypperlig religiøs fanatiker.

Annonse

Smigrende at du finnet et så langt sitat ;)

Men du bør seriøst kutte ut "man mener det, man vet det" osv. DU mener det. Stå for dine egne meninger, men ikke prøv å prakke de på andre som ultimate sannheter. Du hadde blitt en ypperlig religiøs fanatiker.

Det var jo relevant til diskusjonen...

Bruken er så generell at den er nær universal, med unntak av de som skal tro på alt som ikke er motbevist.

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger

Det var jo relevant til diskusjonen...

Bruken er så generell at den er nær universal, med unntak av de som skal tro på alt som ikke er motbevist.

Med vennlig hilsen

Du må selvsagt mene det du vil. Men jeg synes det er fint å vite hvor du kopierer alle sitatene dine fra. Mange av de har virket kjente.

Du må selvsagt mene det du vil. Men jeg synes det er fint å vite hvor du kopierer alle sitatene dine fra. Mange av de har virket kjente.

Hei,

Jeg jaktet litt rundt på nettet for noen år siden, og samlet sammen en stor samling sitater fra forskjellige steder. Har de liggende i en stor fil!

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Huuse er skeptisk til det aller meste som han ikke har fått bevist funker...

han gjør meg kvaaaalllmmmm!

Mange var også skeptisk til virkningen av min slankesåle, helt til jeg fortalte at man måtte gå 25 km på dem hver dag.

Huuse er skeptisk til det aller meste som han ikke har fått bevist funker...

han gjør meg kvaaaalllmmmm!

Ja, det er nettopp det som er problemet ditt - du blir "kvalm" når noen (naturlig nok) spør etter dokumentasjon for at påstandene er riktige.

Synes du internasjonale medisinfirma skulle få selge medisiner, uten å måtte dokumentere virkningene?

Med vennlig hilsen

Jammen det ER jo ikke noe "uforklarlig"! De kan ikke "se", og derfor er det heller ikke noe som man behøver å forklare.

Utsagnenen om at "ingen har sett noe" er fra politiet, ikke fra meg.

Med vennlig hilsen

"Jammen det ER jo ikke noe "uforklarlig"! De kan ikke "se", og derfor er det heller ikke noe som man behøver å forklare"

Nå synes jeg du bør komme deg ned fra din høye hest. _Du_ og andre vet ikke hva de "ser".

Annonse

"Jammen det ER jo ikke noe "uforklarlig"! De kan ikke "se", og derfor er det heller ikke noe som man behøver å forklare"

Nå synes jeg du bør komme deg ned fra din høye hest. _Du_ og andre vet ikke hva de "ser".

Hei,

Det ville vært bedre hvis disse sjarlatanene sluttet å lyve på seg "syner" som ikke finnes, og som de ikke kan demonstrere at finnes.

Folk som tar LSD "ser" også ting som ikke er der.

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger

"Nå synes jeg du bør komme deg ned fra din høye hest. _Du_ og andre vet ikke hva de "ser". "

*ler og ler*

Men det er dette som er det ironiske og morsomme her. Sør VET at de ikke ser noe...han er m.a.o. synsk.

"Nå synes jeg du bør komme deg ned fra din høye hest. _Du_ og andre vet ikke hva de "ser". "

*ler og ler*

Men det er dette som er det ironiske og morsomme her. Sør VET at de ikke ser noe...han er m.a.o. synsk.

*glis*

De "ser" sikkert "noe" - det gjør folk som har sett LSD også.

Poenget er at ingen av dem har hatt "syner" som har kunnet hjupet politiet, like lite som synene til folk som har tatt LSD har hjulpet politiet.

Med vennlig hilsen

Jo, men når "halmstrået" er laget av bly, så burde kanskje disse drittsekkene straffes? (Stening ved byporten, men ettersom vi nå er et humant samfunn bruker vi selvsagt bare runde sten! ;-) )

Ingen her påstår at det ikke finnes mer mellom himmel og jord enn vi kjenner til, men så legge "synskhet" ikke kan dokumenteres er det ingen større grunn til å feste større lit til dem enn til hemmelig hvisking fra de Usynlige Lilla Kaninene!

Med vennlig hilsen

«-...men så legge "synskhet" ikke kan dokumenteres er det ingen større grunn til å feste større lit til dem enn til hemmelig hvisking fra de Usynlige Lilla Kaninene!-»

Som jeg sa: tiltredes! Jeg kan heller ikke med min beste vilje få meg til å tro at politiet bruker dette som et ledd i noen etterforskning av verken drap eller forsvinningssaker.

Hva stening angår, så er foregår dette innenfor EUs nye regulativ både for utføring av steningen såvel som størrelse og form på stenene - på dertil egnet sted, siden byporter ikke lenger forefinnes i alle byer her til lands.

Når sant skal sies, så har jeg vel et noe tilbakelent forhold til hele denne debatten. :-)

Shalom

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...