Gå til innhold

14 år, regler og rutiner?

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noen respons inne på tenårings-forumet, så jeg prøver meg her og:-)

Sønnen i huset er 14 år - og går i 9-ende.

Vi skal avtale forskjellige regler, som når han må komme hjem om kvelden, legge tider, når gjøre lekser etc. Han mener jeg er altfor streng, så nå lurer jeg veldig på hva andre praktiserer.:-)

Noen som vil bidra med sine regler og rutiner

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116430-14-%C3%A5r-regler-og-rutiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da 16 åringen var 14, la hun seg ca kl 22 på hverdager og var inne til samme tid. Lekselesing har de stort sett gjort på skolen. De få leksene som måtte gjøres hjemme, bestemte hun selv når de skulle gjøres.

Hvis han, med litt hjelp, får inn en god vane med å gjøre lekser til omtrent samme tid hver dag, tror jeg det vil være best. På den måten kan både han og resten av familien planlegge tiden bedre.

Da jeg var 14 måtte jeg være inne 21.30 på hverdager, 22.15 hvis jeg var på ungdomsklubben nedi gata som stengte 22.00... I helgene fikk jeg lov å være ute enten fredag eller lørdag til 24.00 eller 01.00, det kom litt an på hva vi skulle.

Jeg gikk og la meg rundt 22 hver kveld, men mutter la seg alltid før meg, så jeg kunne egentlig gjøre som jeg ville med det. Men jeg fungerer ikke så godt dagen etter hvis jeg legger meg seint, så da la jeg meg i ti-tida. Bortsett fra på tirsdager som det var friends, og jeg la meg ca 23...

Lekser har mamma aldri brydd seg med, jeg klarte meg bra på skolen uten å gjøre lekser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...