Gå til innhold

Hvordan finne igjen en person?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel bekjent jeg gjerne ønsker kontakt med. Jeg har funnet vedkommendes navn og postnummer på skattelistene, men finner ikke adresse eller tlf-nummer hverken på Telefonkatalogen på internett eller når jeg ringer opplysningen. Jeg er rimelig desperat da jeg virkelig ønsker kontakt med denne personen. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116466-hvordan-finne-igjen-en-person/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du heldig finner posten ham, de har alle adressene til folk. Synd hvis personen heter Hans Hansen eller noe slikt da men du kan prøve

Det er altså mulig for meg å ringe Posten og be dem gi med adressen? Gjør de virkelig det? Heldigvis har vedkommende et ikke spesielt vanlig navn.

Annonse

Ring noen andre i familien til vedkommende.

Ring andre fra omgangskretsen deres den gang.

Jeg kjenner ingen i familien, så det ville kanskje være rart å bare ringe og be om telefonnummeret. Dessuten vet jeg dessverre ikke navnet på noen i familien heller, og det er ganske mange med det etternavnet på den plassen vedkommende kommer fra.

Det er altså mulig for meg å ringe Posten og be dem gi med adressen? Gjør de virkelig det? Heldigvis har vedkommende et ikke spesielt vanlig navn.

De gir ikke ut adressen men de kan sende brevet dit. Har du forresten sjekket om vedkommende har e-mail som du kan finne?

Jeg vet ikke om vedkommende har email, går det ann å finne ut et eller annet sted?

Hvis du har online-adresse går det an å søke et sted i e-postleseren på online.no

Men da søker den bare på de som har online.no adresser da, og det går an å reservere seg mot det, og hvis han har hemmelig telefonnr og adresse har han nok reservert seg for det og...

Annonse

Høne I Frikassè

Men jeg har altså ikke adressen, jeg har kun navn og postnummer.

Er du sikker på at adressen til vedkommende inneholder noe mer enn navn og postnummer/sted da? Det pleier da å stå hele adressen på skattelistene etc..

De som ikke bor i store byer etc. har ofte bare navnet og postnummeret.

Send et brev med informasjon om deg osv og hvor du kan treffes. Send brevet med de opplysningene du har og sett på deg selv som avsender bak. Kommer det ikke i retur til deg, så har det kommet frem.

Gudd løkk! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...