pus Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hei Jeg er så heldig og skal få velge mellom trimsykkel eller steppemaskin til bursdagen min og lurer på forskjellen på disse 2 treningsformene ?? Jeg ønsker å stramme opp muskulaturen, men først og fremst gå ned i vekt, altså fettforbrenning . Hvilke av disse appartene er da best ?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det kommer egentlig mest an på hva du liker best, dette er kardiotrening (fettforbrenning kan du også kalle det) som får opp pulsen, og så lenge du gjør det på begge to er det egentlig hipp som happ hva du velger. Muskeltrening (styrke) får du ikke i noe særlig grad med noen av dem. Hvis du vil bli sterkere og stramme opp muskulaturen kan du lage deg et styrketreningsprogram som du bruker (helst før) kardiotreningen. Jeg ville valgt steppemaskinen selv, der kan man også bevege overkroppen til en viss grad, så treningen kan nok bli noe mer intensiv. På ergometersykkel sitter du mer "fast". Men liker du best å sykle, så velger du den. Poenget må være at man bruker maskinen, ikke at den står til pynt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Sykkel er best. Hjertet er viktigst, og sykkel får hjertet opp i frekvens fortest. Det tar ca 15-20 min før hjertet har topp speed, og etter det er det bare å holde ut. Dvs å sykle 5 min gir god mosjon, men hjertet får ikke opp farten nok til at du får god effekt pr gang i forhold til tida du bruker på trening, det er altså ikke effektiv trening. Mange sykler 5 min hver dag, og det er selvsagt god mosjon, men 30 min to ganger i uka er bedre for hjertet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Steppemaskinen er superb for lår og rumpe, du blir drivende sliten, men ikke andpusten. Sykkelen er også bra for lår og rumpe, du blir drivende sliten _og_ andpusten. Ergo er den fin for kondis også. Fettforbrenning går nok best med sykling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det kommer egentlig mest an på hva du liker best, dette er kardiotrening (fettforbrenning kan du også kalle det) som får opp pulsen, og så lenge du gjør det på begge to er det egentlig hipp som happ hva du velger. Muskeltrening (styrke) får du ikke i noe særlig grad med noen av dem. Hvis du vil bli sterkere og stramme opp muskulaturen kan du lage deg et styrketreningsprogram som du bruker (helst før) kardiotreningen. Jeg ville valgt steppemaskinen selv, der kan man også bevege overkroppen til en viss grad, så treningen kan nok bli noe mer intensiv. På ergometersykkel sitter du mer "fast". Men liker du best å sykle, så velger du den. Poenget må være at man bruker maskinen, ikke at den står til pynt Er det ikke best med sykkel _før_ styrketrening? Varme muskler osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Er det ikke best med sykkel _før_ styrketrening? Varme muskler osv. Fint å bruke sykkel eller step til oppvarming. (10-15 min) For å forbrenne mest mulig fett lønner det seg å ta kondistreningen etter styrkeøvelsene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Er det ikke best med sykkel _før_ styrketrening? Varme muskler osv. Nei, man forbrenner mest fett hvis man trener styrke før fettforbrenningstrening. Man må selvfølgelig varme opp før styrketreningen uansett. Enten med vekter eller på annen måte. Styrketreningen får man også mer ut av ved å ta den før kardiotreningen, fordi musklene yter mer da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.