Gjest sykla Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg er en dame som er blitt ivrig syklist. Deltok på et ritt på 3.6 mil, En stund etter løpet var det som om all energi gikk ut av kroppen, Og jeg lå på sofaen resten av dagen, følte meg kvalm og uvel. Spiste og drakk godt etter løpet.Det samme har skjedd en gang før.Jeg syklet over 9 mil tidligere i sommer og var i fin form etterpå. Har trent mye i sommer, så jeg er godt trent. Hva skjedde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamba4 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det er viktig å spise karbohydrat-rik mat i forkant av harde anstrengelser. Drakk og spiste du under veis i løpet? Det er svært viktig både for prestasjonen og for å bidra til rask restitusjon. Det er viktig å fylle glykogenlagrene underveis dersom aktiviteten varer i over 45 min. Dette gjelder også i konkurranse, selv om det kan kjennes unødvendig der og da. Sportsdrikk, banan eller rosiner er gode kilder til karbohydrater. Dersom glykogenlagrene tømmes helt, vil restitusjonen ta lenger tid, og du kan føle deg utslitt et par dager etter. Det har hendt meg noen ganger. Hilsen langrennsløper og idrettsfag elev 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.