Gå til innhold

De gjorde opp, han solgte og hun kom og skulle ha

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Synd å gå glipp av 200.000,- fordi man ikke står på litt, men det er ikke hans ansvar.

Når det er slutt, skal fingrene ut av buksen, samt lommeboken.

Senere vet jeg at det var et sameie, og hun kunne forlangt det løst opp og hele solgt på det frie marked. Da måtte han tre inn i høyeste bud.

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

23

• piperill

4

• Prozak

4

• petter smart

4

Det er meget mulig noen har svart dette lenger nede i tråden, men jeg gadd bare lese halvveis.

Det jeg prøver å si, er at jeg har hørt noe om en eller annen lov ang. dette. Det spørs om han ikke burde ha ventet 5 år eller noe, men jeg kjenner ikke detaljene. Har madammen ressurser, kan hun nok muligens gå videre med saken og kreve noe av overskuddet her, ja.

Når det kommer til om griskhet er kjønnsavhengig, må jeg bare si at jeg har vært borti lignende sak og absolutt værre saker som man bare rister på hodet av, der har det vært representanter av begge kjønn. Jeg tror nok de fleste av oss vil grafse litt av pengebingen om vi ser vårt snitt.

Eller hva?

:o)

Ulv I Faarikaal

Det er meget mulig noen har svart dette lenger nede i tråden, men jeg gadd bare lese halvveis.

Det jeg prøver å si, er at jeg har hørt noe om en eller annen lov ang. dette. Det spørs om han ikke burde ha ventet 5 år eller noe, men jeg kjenner ikke detaljene. Har madammen ressurser, kan hun nok muligens gå videre med saken og kreve noe av overskuddet her, ja.

Når det kommer til om griskhet er kjønnsavhengig, må jeg bare si at jeg har vært borti lignende sak og absolutt værre saker som man bare rister på hodet av, der har det vært representanter av begge kjønn. Jeg tror nok de fleste av oss vil grafse litt av pengebingen om vi ser vårt snitt.

Eller hva?

Griskhet går på tvers av det meste. Mora mi er den eneste jeg stoler på.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ja, er det ikke deilig???

"Hva _er_ det du sier??? Neimen guudameg, det er jammen tak i deg, du! Så flink du er a!"

Ringer alltid mamma på en svart dag.

Men jeg har en mistanke om at damer ikke har et normalt forhold til sin mor, ikke 90% av de jeg vet om i hvert fall.

Ulv I Faarikaal

Kanskje det unormale er normalt?

Slik må det være, alt er snudd på hodet. Unntaket er blitt til regel, regelen er blitt til unntak.

Da mangler det bare at himmel blir til helvete, svart blir til hvitt, sør blir til meg, opp blir ned osv, og omvendt.

Gjest finnes regler om slikt

Vet ikke hva som er svart lenger ned i tråden.

Hvis man lar den ene parten overta huset til takst, så er det (i hvertfall hvis det er et normalt attraktivt sted og normalt marked) for å være snill (f.eks at den ene skal kunne bli boende med barna) etc.

Hvis det er for å dele rettferdig, så har man budrunde, og lar den ene kjøpe til høyeste bud. (Får man ikke inn noe bud til takst, må man på den annen side vurdere å redusere taksten).

Kjøper hun ham ut til takst, og selger like etterpå (innen et år eller to kanskje?) til en mye høyere pris, bør hun betale ham halvparten av fortjenesten (med mindre hun har pusset opp mye etc).

Jeg tror faktisk det finnes regler om dette.

mil1365380270

Senere vet jeg at det var et sameie, og hun kunne forlangt det løst opp og hele solgt på det frie marked. Da måtte han tre inn i høyeste bud.

Når de ikke er sammen lenger, skal ikke han betale for at hun er dum. Han har ikke lurt henne, hun har bare ikke engasjert seg nok? Etter det jeg forsto... Kanskje hun tror han har planlagt alt?

Kanksje det er bra hun får denne vekkeren, så hun begynner å ta vare på seg selv...

Lykke til med å være venner med begge ;-)

Hun mente på det sterkeste at han hadde en moralsk plikt til å gi henne penger, antagelig for at hun ikke skulle bli sur.

Men hadde han gitt henne pengene, så hadde han ike blitt omtalt som snill, men dum (veldig dum).

Merkelig hvor lavt enkeltte kan få seg til å synke i samlivbrudd saker. Skulle like å sett dama hadde tilbudt han 150 000, fordi huset desverre ble solgt under takst...

Ulv I Faarikaal

Når de ikke er sammen lenger, skal ikke han betale for at hun er dum. Han har ikke lurt henne, hun har bare ikke engasjert seg nok? Etter det jeg forsto... Kanskje hun tror han har planlagt alt?

Kanksje det er bra hun får denne vekkeren, så hun begynner å ta vare på seg selv...

Lykke til med å være venner med begge ;-)

Jeg har litt vanskelig for å gi støtte til folk som er skuffet og sint over at det er noe de ikke har rett til.

Men nå kan jeg til og med gi bort Flax-lodd og glede meg over at de som får dem vinner.

Det er noe med misunnelseterskel tror jeg.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Merkelig hvor lavt enkeltte kan få seg til å synke i samlivbrudd saker. Skulle like å sett dama hadde tilbudt han 150 000, fordi huset desverre ble solgt under takst...

Det må jo da i tilfelle gå begge veier ja.

Men jeg har en mistanke om at damer ikke har et normalt forhold til sin mor, ikke 90% av de jeg vet om i hvert fall.

Helt riktig det! Greit at hun er snill og en skjønn person, men det er jammen hun som får skylda for alt som er galt de dagene det er på det svarteste, gitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...