Gjest lille duen Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hei! Jeg har lagt meg til en uvane... jeg kan drikke ca 1 liter med light brus pr dag.. helst pepsi max.. Vet at jeg burde drikke vann og er litt redd for alle e stoffene osv.. er også redd for tennene mine.. har begynt å drikke det med sugerør.. har hørt at det skal være mindre skadelig for tennene... Grunnen til at jeg drikker så mye pepsi max er det at jeg ikke vil drikke saft eller juice eller noe sånt pga for mange kcal og sukker ( i mine øyne..) sliter litt med spiseforstyrrelse.. Det jeg lurer på er om det finne sunnere alternativer med ca like lite kcal i.. (bare for sikkerhets skyld så får jeg hjelp for spideforstyrrelsen så jeg jobber med det problemet også..) på forhånd takk for hjelpen! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Farris, grønn / blå / gul.. Ingen kcal, ikke skadelig for tennene, sunt for kroppen. Hjemme kan du lage vann med litt sitron i, eller friske urter (mynte, sitronmelisse osv). Cola er avhengighetsskapende, bl.a pga koffeinen. Så det beste er å bestemme seg for å kutte helt ut en lang periode, slik at du får vent deg av med det. Drikk litt kaffe / te når du må ha koffein. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Farris, grønn / blå / gul.. Ingen kcal, ikke skadelig for tennene, sunt for kroppen. Hjemme kan du lage vann med litt sitron i, eller friske urter (mynte, sitronmelisse osv). Cola er avhengighetsskapende, bl.a pga koffeinen. Så det beste er å bestemme seg for å kutte helt ut en lang periode, slik at du får vent deg av med det. Drikk litt kaffe / te når du må ha koffein. Farris inneholder da også kullsyre, og er dermed like skadelig for tennene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Du kan ha vann i kjøleskapet med isbiter, sitron og eventuelt litt søtstoff? Hvis du tar en sukkerfri tyggis etter du har drukket brus så begrenser det syreangrepet på tennene. Ikke puss tennene rett etter at du har drukket brus. Vent 30 min. (Samme ting gjelder om du har kastet opp). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Farris inneholder da også kullsyre, og er dermed like skadelig for tennene. http://nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/675772.html SVAR FRA HARALD ULVESTAD Farris og flere andre "vannlignende" drikker er tilsatt karbondioksyd for friskhetens skyld. Disse drikker har så høy pH (lite syre) at de ikke kan skade emaljen selv ved hyppig drikking i små slurker. Rent vann (Imsdal, Olden og mange flere er som vanlig vann. Drikker som bare er tilsatt litt karbondioksyd ev. en dråpe sitronsaft e.l. (Farris og flere), er ikke tannskadelige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille duen Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 http://nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/675772.html SVAR FRA HARALD ULVESTAD Farris og flere andre "vannlignende" drikker er tilsatt karbondioksyd for friskhetens skyld. Disse drikker har så høy pH (lite syre) at de ikke kan skade emaljen selv ved hyppig drikking i små slurker. Rent vann (Imsdal, Olden og mange flere er som vanlig vann. Drikker som bare er tilsatt litt karbondioksyd ev. en dråpe sitronsaft e.l. (Farris og flere), er ikke tannskadelige. hei! Tusen tusen takk for alle de gode svarene! er takknemlig mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.