Gjest ikke undertegnet Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hei! Magen min rumler så ofte, og det har blitt et problem for meg. Snart begynner skolen igjen, og jeg gruer meg til de stille forelesningstimene hvor magen min brummer. Jeg syns det er utrolig flaut, og det ender med at jeg mange ganger dropper de timene, og når vi har prøver skynder jeg meg fordi jeg er redd magen min vil rumle. Så jeg lurte på om du har noen tips til meg? noe jeg burde spise eller noe jeg ikke burde spise? eller om det fins noen piller eller no jeg kan ta? For dette har virkelig blitt et problem for meg. Mvh meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hadde litt av samme problemet for et par år siden, spesielt plagsomt under eksamen husker jeg. Det kom sikkert delvis av nervøsitet. Jeg synes det hjalp med yoghurt og rugbasert brød/knekkebrød, og mye frukt. Problemet er borte nå. Ellers finnes det sikkert noe du kan prøve fra en helsekostforretning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fagocytt Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei Jeg har i hvert fall hørt at rumling i magen skyldes at magesekken og/eller tarmene er tomme for mat. Tarmene forflytter mat ved å vri på seg, men når de er tomme kan det av og til høres en rumlende lyd. Jeg ville derfor prøvd å fylle opp tarmvolumet med noe sunn mat med forholdsvis lite kalorier, som f eks rå gulrot. Gulrot inneholder ikke-vannløselig fiber og er derfor fin til å fylle opp tarmvolumet. I tillegg har den en gunstig effekt på både avføringen din og blodsukkeret ditt, så hvorfor ikke prøve. Jeg mener selfølgelig ikke at du kun skal spise gulrøtter, men sammen med ditt vanlige kosthold. Gulrøtter er i tillegg forholdsvis billig mat. Ble visst ganske langt, men jeg måtte liksom forklare litt også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest termin april Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Grovt knekkebrød til frokost. Da får magen noe å "gå" på. Det funka i alle fall for meg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.