Gå til innhold

Uvel etter trening

Amber1365380562

Anbefalte innlegg

Amber1365380562

Jeg har trent i mange år, og de tre siste årene har jeg jobbet som spinningsinstruktør ca en gang i uka.

Jeg er plaget med at jeg blir kvalm og får hodepine etter trening, og noen ganger blir jeg så dårlig at jeg må legge meg. Blir matt, skjelven og "lett" i hodet.

Jeg passer på å spise og drikke godt, da jeg har en høy forbrenning, og lett kan få lavt blodsukker. Men selv om jeg er påpasselig, og ikke "tar meg helt ut" på trening, kan jeg bli dårlig. Graden varierer. Jeg har sjekket om jeg har sukkersyke, og det er ikke det. Jeg merker det ikke før etter trening, og da er det for sent. Dt er etter spinningen jeg blir sånn. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv annen form for trening, kanskje spinning er for krampaktig. Vet at noen får slike ubehag når de anstrenger seg intenst, men med mindre muskelgrupper, f. eks. med bare en enkelt arm.

Greier du å løpe? I så fall, prøv 3 km med middels tempo, puls 50-70 prosent av din max. Hvil 3 min. Løp 500 m ved melkesyregrensefart. Hvil 3 min. Er du fortsatt fin? Da er annen treningstype tingen for deg, innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...