Gå til innhold

Hupleier eller parfymeri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest æløpp

Vet du at alle hudkremer inneholder stoffet carbamid som er det samme som urinstoff.

Tror de samler inn gamle pissskvetter rundt omkring på sykehjemmene. Du får samme resultatet om du pisser selv i henda og smører deg med det. Gratis er det også.

Carbamid= urinstoff, banna bein, jeg juger ikke nå.

Spiller antagelig ingen rolle så lenge du er obs på hvilke virkestoffer som er i kremen. Det viktigste er å finne en som er basert på vegetabilske oljer og ikke mineralsk, i alle fall dersom du ønsker at den skal "gjøre noe" for huden din. Om du kun er ute etter korttidseffekt er det mindre viktig.

Hva med helsekost, der er det flere gode serier.

Gjest kostera

Vet du at alle hudkremer inneholder stoffet carbamid som er det samme som urinstoff.

Tror de samler inn gamle pissskvetter rundt omkring på sykehjemmene. Du får samme resultatet om du pisser selv i henda og smører deg med det. Gratis er det også.

hmm, da får hun heller være litt ru i overflata.

Gjest feil feil

Carbamid finnes også i tyggegummi.

http://www.galleberg.no/expresso/catalog/brandHistory.jsp?brandID=20

Men det er slett ikke alle hudkremer som inneholder carbamid, det er de færreste, faktisk! Nesten ingen av kremene hos hudpleier / parfymeri inneholder carbamid, men en del av apotekkremene gjør det.

Og - carbamid til legemidler og tyggegumi etc fremstilles uten bruk av urin!

Annonse

Mange i parfymerier har god kunnskap om ulike hudpleieserier, men det er desverre de færreste. Spørs litt på om du har noen problem hud, og hvor gammel du er osv.

Jeg nøyet meg med parfymerier frem til jeg var ca. 24 år. Nå går jeg kun til hudpleier og kjøper produkter, og så tar jeg behandlig ca. hver 4. uke.

Så deilig å unne seg litt "luksus"!

Spiller antagelig ingen rolle så lenge du er obs på hvilke virkestoffer som er i kremen. Det viktigste er å finne en som er basert på vegetabilske oljer og ikke mineralsk, i alle fall dersom du ønsker at den skal "gjøre noe" for huden din. Om du kun er ute etter korttidseffekt er det mindre viktig.

Hva med helsekost, der er det flere gode serier.

Har ikke vært så obs på dette. Hvilke kremer er det ene og ikke det andre?

Har ikke vært så obs på dette. Hvilke kremer er det ene og ikke det andre?

Jeg kjenner ikke til rubb og stubb av merker, men hos hudpleier vil jeg tro at de fleste er basert på vegetabilske oljer, Decleor er det i alle fall. På parfymeri får du BioTherm, og i helsekosten får du flere - som Dr Hauschka, Weleda og Lavera.

Jeg kjenner ikke til rubb og stubb av merker, men hos hudpleier vil jeg tro at de fleste er basert på vegetabilske oljer, Decleor er det i alle fall. På parfymeri får du BioTherm, og i helsekosten får du flere - som Dr Hauschka, Weleda og Lavera.

Så de som er basert på vegetabliske oljer er ikke bra? Er biotherm bedre? Hva med Clarins, Elisabeth Arden, Clinique, Lancome, Dior, Kanebo? Det er vel litt uvanlig å kjøpe kremer på helsekosten? Der er det så mye humbug.

Så de som er basert på vegetabliske oljer er ikke bra? Er biotherm bedre? Hva med Clarins, Elisabeth Arden, Clinique, Lancome, Dior, Kanebo? Det er vel litt uvanlig å kjøpe kremer på helsekosten? Der er det så mye humbug.

Jo, det er nettopp de som er basert på vegetabilske oljer som ER bra. Slike oljer har evnen til å trekke inn i huden og faktisk tilføre pleie, mens mineraloljer kun ligger som en tynn hinne utenpå huden (egnet som tilleggsbehandling for å "forsegle" fuktighet, men er altså ikke pleiende i seg selv). Mineraloljer er billigere og lettere å blande med andre ingredienser, derfor er det mye benyttet.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at kremer på helsekosten er humbug! :) De merkene jeg nevner er velrennomerte og scorer høyt på helse-/ miljøtester bl.a. i Tyskland (sjekk siden til ökotest, husker ikke i farten adressen).

Jo, det er nettopp de som er basert på vegetabilske oljer som ER bra. Slike oljer har evnen til å trekke inn i huden og faktisk tilføre pleie, mens mineraloljer kun ligger som en tynn hinne utenpå huden (egnet som tilleggsbehandling for å "forsegle" fuktighet, men er altså ikke pleiende i seg selv). Mineraloljer er billigere og lettere å blande med andre ingredienser, derfor er det mye benyttet.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at kremer på helsekosten er humbug! :) De merkene jeg nevner er velrennomerte og scorer høyt på helse-/ miljøtester bl.a. i Tyskland (sjekk siden til ökotest, husker ikke i farten adressen).

Trodde de dyre og anerkjente merkene var best jeg som de jeg nevnte. De på helsekosten kjenner jeg ikke så godt til. Hva med nivea, loreal og lignende kremer. Er de noe bra?

Trodde de dyre og anerkjente merkene var best jeg som de jeg nevnte. De på helsekosten kjenner jeg ikke så godt til. Hva med nivea, loreal og lignende kremer. Er de noe bra?

Vel, de merkene du nevner kjenner ikke JEG så godt til... Da jeg lette etter et merke jeg kunne trives med forsøkte jeg en del av de på parfymeri, og endte opp med BioTherm (som er vegetabilsk). Jeg har også hatt god erfaring med Decleor.

Dagligvarekremene scorer ofte høyt i forbrukertester uten at jeg vet hvilke kriterier som er lagt til grunn der. Sjøl har jeg til gode å finne et merke av de såkalte "billigmerkene" som jeg har vært fornøyd med - det måtte i så fall være en av de siste kremene til Nivea (aqua et-eller-annet tror jeg den heter).

Voksenseriene til de merkene jeg nevnte fra helsekost har jeg ikke forsøkt (siden jeg er fornøyd med BioTherm), men de er det eneste jeg bruker på ungene mine!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...