Gå til innhold

Hvor høy puls for å få i gang forbrenningen?

Gjest Jiiinta

Anbefalte innlegg

Gjest Jiiinta

Jeg trener 1-2 timer hver dag og er i ganske god form. Snart skal jeg operere inn silikon i brystene og kan ikke trene hardt på 6 uker og frykter at jeg kommer til å legge på meg.

Etterhvert kan jeg ga lange turer, men er det vits? Må man ikke opp i en viss puls for å forbrenne fett? Kommer ikke opp i særlig puls når jeg går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En puls på 120 skulle vel være nok til å forbrenne en del. Har ikke målt pulsen selv noen gang, men det skal vel ikke så mye til for å oppnå høy nok puls til at forbrenningen setter ordentlig i gang. I tillegg er jo tiden du trener avgjørende for hvor mye du forbrenner. Det sies at forbrenningen setter ordentlig inn etter ca. 20 minutter ved kardiotrening, sikkert avhengig av bl.a puls.

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ikke gjør det! Altså: Ikke operer inn noe som helst! Da blir du ei kunstdokke! Du kanskje tar deg flottere ut, men du vet jo at dette er ikke deg, og etterhvert vet eller skjønner vennene og potensielle kjærester det også og skygger unna! Tenk over det!

Og med trening. Mest fettforbrenning får du ved rolig trening, men leenge! Som når du går med sekk i fjellet. Men kondis får du raskest med harde økter med puls opp mot max, i alle fall opp mot AT (terskelen for melkesyre), evt. med hvile etter hver økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...