Gå til innhold

Snu teksten loddrett i Word?

Anbefalte innlegg

daniela1365380375

Jeg skal lage et oppslag til å henge på butikker rundt om kring, og må ha sånne lange, små lapper til å rive av telefonnummeret nederst.

Hvordan får jeg til å rotere teksten sånn at den står loddrett, hvis du skjønner hva jeg mener?

Vet jeg har gjort det før, men nå står det helt stille, og jeg får det ikke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116895-snu-teksten-loddrett-i-word/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg er visst dummere enn jeg ante...hvordan gjør jeg det? Kan du ta teskje-varianten?

Takk for hjelpen.

Plasser markøren der tabellen skal være.

Tabell - Sett inn - Tabell.

Angi antall kolonner, skal du ha 10 lapper bortover blir det 10 kolonner.

Resten er elementær tabellredigering, og det blir for vrient, omtrent som å lære deg å svømme pr tekstmelding.

Engelsk, kopiert fra hjelpeteksten (som du sikkert også har på F1, meget nyttig, lite brukt)

Sitat:

Change the position of text in a table

Do one of the following:

Change the orientation of text

You can change the text orientation in table cells so that the text is displayed vertically or horizontally.

Click the table cell that contains the text you want to change.

On the Format menu, click Text Direction.

Click the orientation you want.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...