Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det mange ganger nå... Hvis jeg skubber borti et menneske og sier unnskyld får jeg bare et surt blikk tilbake. En gang var det til og med en som sa "Det der gjorde skikkelig vondt altså!". Hvis noen kommer borti meg og sier unnskyld sier jeg alltid "det går bra" e.l. Hvorfor er det så mange sure folk?!? Jeg begynner å bli lei av å være høflig. Får aldri noe igjen for det jo :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116950-hvorfor-er-folk-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme tenker jeg. Mange gidder ikke si unnskyld når de dunker borti noen, det har jeg opplevd sååå mange ganger! Istedenfor å beklage at de dunker til deg, sender de deg faktisk et skikkelig surt blikk, som om det var DIN feil at DE var klumsete!! Det er det frekkeste av alt.

Jeg sier alltid "Ojsann, unnskyld!".

laguna1365380434

Det samme har jeg lurt på. Jeg er også høflig og blid, men det er ikke så fryktelig mange som er det tilbake.

Det verste jeg har sett i så måte var når en dame mistet et nett med poteter utenfor butikken. Jeg hjalp henne å plukke opp, hun tok i mot med et surt blikk, omtrent som jeg hadde tråkka på de istedet.

Men jeg vil ikke konvertere, jeg synes det er mye kjekkere å ikke være sånn;)

Det samme har jeg lurt på. Jeg er også høflig og blid, men det er ikke så fryktelig mange som er det tilbake.

Det verste jeg har sett i så måte var når en dame mistet et nett med poteter utenfor butikken. Jeg hjalp henne å plukke opp, hun tok i mot med et surt blikk, omtrent som jeg hadde tråkka på de istedet.

Men jeg vil ikke konvertere, jeg synes det er mye kjekkere å ikke være sånn;)

Enig. Selv om folk flest er noen bedritne rasshøl så trenger man jo ikke synke ned til samme nivå selv :-)

"............."

Tja, det kommer an på om jeg tryner eller ikke. Tryner jeg kan jeg bli ganske rasende fordi folk ikke tar hensyn. Har faktisk opplevd at folk blir grinete fordi JEG tryner, akkurat som det er min skyld.

Ellers så er jeg ganske blid jeg, og går det bra så går det bra.

Annonse

Gjest lis@bet

Er det i Oslo du opplever dette? Og du er kanskje ikke fra Oslo?

Hadde det slik da jeg flyttet hit fra en småby. Ble skikkelig irritert over folk som kunne tråkke meg på foten på bussen uten engang å se unnskyldende på meg. Osv.

Men nå er jeg vant til det, jeg er vel blitt like ille selv. :-)

Gjest Pricilla

Skubber folk borti meg og sier unnskyld, sier jeg "det går bra". gjør de det og går videre slenger jeg dritt! ; ) For da blir jeg forbanna.. Går da an å være litt høflig! Hender ofte at folk går rett på med poser og pikkpakk og tråkker videre. Da snur jeg meg og sier et eller annet... Kommer litt an på humøret. Er jeg sur synes jeg synd på vedkommende! ; )

(Oslo)

Helt enig med deg.

Sto engang på en rulletrapp sammen med datteren min på 4 år, og foran sto en dame.

Da vi skulle gå av, tråkket 4 åringen på hennes fot,og hun jamret ut et surt skrik.

Og omtrent kjeftet oss huden full før jeg hadde rukket å si unnskyld.

Jeg beklaget etterpå ,og sa at det helt sikkert ikke var meningen.

Et surt blikk tilbake og hun sa at dette gjorde ordentlig vondt altså.

Fordrar ikke slike folk.

Syens folk stort sett er søte og greie jeg.

Men jeg har faktisk en gang svart at "det gjorde skikkelig vondt"! Om jeg ikke hadde gjort det, fordi det faktisk gjorde vanvittig vondt, og jeg var nesten på gråten, etter å ha fått en IKEA-handevogn rett i vristen.

Og det synes jeg ikke er frekt, hvorfor skulle det være det? Da kunne personen sagt beklager en gang til, mens jeg trakk pusten og kunne sagt det går bra. Om en dundrer inn i folk, slår til folk, eller skader folk, så må en da tåle å høre at det gjør vondt, når det gjør det? Skal folk bare smile og si at det går bra når det slettes ikke gjør det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...