Gå til innhold

Krisehjelp! FORT! Hvordan lager man potetmos selv....?

Anbefalte innlegg

Jeg ble tiltrodd oppgaven å passe gryta med de kokende middagspotetene i dag, mens gubben stakk ut.

Han pleier å skrelle potetene før koking.

Så glemte jeg hele greia, og nå er det bare grøt oppi gryta...

Hvordan lager man potetmos? Skal de krydres? Putte noe annet oppi for å få "potetmos uten vassen konsistens?"

Fortsetter under...

Gjest for eksempel sånn..

Mos potetene, og ha i en klatt smør og nok melk til det blir passe konsistens.

Ha så i pepper og salt. Saltet må du smake deg til.

Dersom du har gressløk i hagen er dette godt i.

Ellers så kan du krydre med hva du vil, men dette er nok.

Gjest løvemamma

Prøv å dampe ut mest mulig av vannet, så moser du potetene godt før du sper med melktil en passende konsistens til det koker opp. Ta så i en dæsj med smør, salte og pepre eller bruk annet krydder etter egen smak:-)

Lykke til

Mos potetene, og ha i en klatt smør og nok melk til det blir passe konsistens.

Ha så i pepper og salt. Saltet må du smake deg til.

Dersom du har gressløk i hagen er dette godt i.

Ellers så kan du krydre med hva du vil, men dette er nok.

Takk, takk! Det smakte aldeles glimrende:-)

*stappa på stappe i magen*

Mmm.

Del potetene i 2-4 biter, og kok dem til de er møre.

Mos dem i en plastbolle, tilsett 2-3 ss smør og litt melk eller fløte. (evt rømme)

Krydre med salt, pepper og evt muskat.

Nyydelig!

Smør glemte jeg, men det smakte glimrende fordet! Og mannen min ante fred og ingen fare, da jeg sa at jeg hadde planer om potetstappe, og at det var derfor potetene så sånn ut oppi gryta....

Annonse

Prøv å dampe ut mest mulig av vannet, så moser du potetene godt før du sper med melktil en passende konsistens til det koker opp. Ta så i en dæsj med smør, salte og pepre eller bruk annet krydder etter egen smak:-)

Lykke til

Takk! Det var vellykket! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...