cider Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg er ei jente på 20 år som trenger å gå ned ca.20kg (for å komme innom normalen). Jeg tenker på mat og godteri absolutt hele dagen!!! Samtidlig som jeg burde ha slanket meg. Jeg spiser forholdsvis sunne måltider, men jeg går rett fra måltidene til godteposen. Jeg har vært innlagt det siste året på et psykiatrisk sykehus (og er det enda) så der får vi greie måltider til faste tider. Men jeg har ingenting å finne på her, jeg bare ser på tv og da MÅ jeg bare spise noe. Så teller jeg ned tiden til neste måltid hele tiden. Hadde jeg bare hatt noe som intrisert meg så jeg fikk tankene bort fra godteriet og mat, men det har jeg ikke. Mat og godteri er hele livet mitt!! Hva skal jeg gjøre?? Jeg har blitt alvorlig overvektig. Resten av familien er tynne så det ligger ikke i genene. Hva er den beste slankekuren for en som også hater å trene?? P.S. Jeg tar krom to ganger om dagen, men det hjelper ikke. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest change is good Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Du blir nødt til å gjøre noe drastisk for å endre dette mønsteret. Du hater å trene, javel, men vit at det er mange måter å trene på! Om du så trekker for gardinene i stua og danser fandenivoldsk til din yndlingsmusikk, så er dette også trening! Har du prøvd det? Du kommer ikke til å klare å slanke deg så lenge du ikke har tenkt å bevege deg bort fra sofaen og tv'n - det vil bare fortone seg som et rent helvete å forsøke å kutte ut mat/godteri uten å samtidig kutte ned på situasjonene som skaper behovet for å spise. Det finnes en del bøker du kanskje kan bli motivert av - såkalte selvutviklingsbøker. Begynn med å forandre livsstilen - ikke vær så fokusert på selve slankingen. Det at du bruker mat som du gjør, er et symptom på at du ikke er tilfreds med livet. Du bruker mat som erstatning for andre ting, du vet sikkert best selv hva. Kom deg ut - gjør ting - treff folk - finn noe som engasjerer deg. Den beste slankekur, er forelskelse - det være seg forelskelse i et annet menneske, eller forelskelse i en nyfunnet hobby - eller hva som helst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommeren er fin Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sex er den beste måten å slanke seg på, gått ned 3 kg på et par mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Spis ofte og sunt. Da får du mindre sug etter godterier. Grovt brød istedenfor loff, light-brus/saft/vann istedenfor sukkerholdige drikker. Vingummi framfor sjokolade. En mini-sjokolade framfor en 200grams Ellers kan du ta en titt på http://www.slankenett.no På http://www.trim.no/programmer kan du laste ned gratis kostholdsprogram på 2000 og 1000 kcal pr dag. Der står det hva du akn spise og i hvilke mengder. Det fins også bytteliste på den siden slik at du kan bytte ut matvarer og tilpasse det slik at det passer for deg. Et kurs som Grete Roede eller Libra kan også hjelpe deg til å gå ned og du kan lære deg gode matvaner. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cider Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Du blir nødt til å gjøre noe drastisk for å endre dette mønsteret. Du hater å trene, javel, men vit at det er mange måter å trene på! Om du så trekker for gardinene i stua og danser fandenivoldsk til din yndlingsmusikk, så er dette også trening! Har du prøvd det? Du kommer ikke til å klare å slanke deg så lenge du ikke har tenkt å bevege deg bort fra sofaen og tv'n - det vil bare fortone seg som et rent helvete å forsøke å kutte ut mat/godteri uten å samtidig kutte ned på situasjonene som skaper behovet for å spise. Det finnes en del bøker du kanskje kan bli motivert av - såkalte selvutviklingsbøker. Begynn med å forandre livsstilen - ikke vær så fokusert på selve slankingen. Det at du bruker mat som du gjør, er et symptom på at du ikke er tilfreds med livet. Du bruker mat som erstatning for andre ting, du vet sikkert best selv hva. Kom deg ut - gjør ting - treff folk - finn noe som engasjerer deg. Den beste slankekur, er forelskelse - det være seg forelskelse i et annet menneske, eller forelskelse i en nyfunnet hobby - eller hva som helst. Jeg skjønner at noe bør gjøres. Skal skjekke ut de adressene, og jeg skal finne ut av det. Takk igjen for svarene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest change is good Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg skjønner at noe bør gjøres. Skal skjekke ut de adressene, og jeg skal finne ut av det. Takk igjen for svarene Vil bare ønske deg lykke til - vet hvordan du har det! Når du har sjans, lukk øynene og se deg selv for deg, slik du ønsker å se ut/være. Tankenes kraft er mektig! Elsk deg selv - du fortjener det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Du har fått flere gode svar. Jeg vil bare si litt om krom. De fleste av oss får størt søtsug på kvelden. Så bør vi også ta kromen når det nærmer seg kvelden. Ta f.eks 1 tablett til frokost og 2 til middagen. Ellers gjelder det å endre vaner gradvis. Først bytter du ut fint brød med grovt brød. (Kanskje vanskelig når du er innlagt, men du kan jo be om du kan få grovere brød.) Til pålegg velger du magre alternativer - skinke, magerost, eple, agurk, tomat, salat, egg. Ikke drikk brus og saft. Men heller sukkerfri juice (til måltider) og vann, usukret te og kaffe. Til middag spiser du mer grønnsaker og mindre poteter og saus. Når kvelden kommer så prøv å snacke på druer eller mørk sjokolade. Om det ikke duger, så unn deg litt, men ikke kjempemye. Etterhvert kan du prøve å bare spise godt annenhver kveld. Så lar du det gå 2 kvelder mellom hver gang helt til du bare koser deg på lørdagskvelden f.eks. Prøv også å gå noen turer. Det kan du sikkert få gjort om du er innlagt også. Kanskje du kan gå en halvtimes tur hver ettermiddag etter at middagen har sunket. Så har du god samvittighet resten av kvelden, og får kanskje ikke så lyst til å spise godt! Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Jeg er nå i gang med å prøve å få av meg 40 kg overvekt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.