Gå til innhold

Hva ville du gitt for malerjobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Hei! En kamerat av meg (som er utdanna maler, (men jobber som noe annet nå) skal male taket til mormoren min. Taket er ca. 40 kvm.

Spurte hvor mye han ville ha for det, men han mente vi måtte komme med forslag. Hva mener dere? Dette er en vennetjensete, men allikevel en møkkajobb. Jeg skal være med å handle inn maling osv, og skal være der da han gjør jobben og hjelpe til det jeg kan.

Skal male to strøk. Ville ha en med erfaring til å gjøre det, siden hun har en tapet man absolut ikke kan søle på.

Bør vi avtale en sum på forhånd eller timesbetaling? Er jo som sagt en slitsom jobb, men han tar det fort.

Hva er grei pris for denne jobben? Mat og drikke får han mens han holder på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117028-hva-ville-du-gitt-for-malerjobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

500? Det er en møkkajobb,har gjort det selv her hjemme. Men for en som er dreven går det jo fort.

Vel! ; ) Var litt forskjell her.. 500 og 1500,-

verken mormor eller jge vet hva som er "vanlig" å ta for en sånn jobb. Og han som skal male sier vi må komme med forslag. Synes det er for gæli hvis hun må betale det en vanlig maler hadde tatt. Dette er jo en tjeneste som han skal få litt for slitet..

Vel, er det en kamerat synes jeg ikke han burde ta noe for det. Han må jo heller si hva han ser for seg av betaling, så kan dere heller se det an.

Kikket litt for raskt på det. Siden det er mormoren din, kan han godt få litt for det ja. Dere holder maling.... 500,- i arbeidspenger er sikkert greit nok. Han bruker sikkert ikke lange tiden.

Annonse

Vel! ; ) Var litt forskjell her.. 500 og 1500,-

verken mormor eller jge vet hva som er "vanlig" å ta for en sånn jobb. Og han som skal male sier vi må komme med forslag. Synes det er for gæli hvis hun må betale det en vanlig maler hadde tatt. Dette er jo en tjeneste som han skal få litt for slitet..

Og så er det jo svarte penger da.

Gjest Pricilla

Og så er det jo svarte penger da.

Ja det er det! Så det er jo fort gjort og greit for han å få penga rett i lomma. Han bruker ikke så lang tid heller...

Hva synes du han bør få?

700, 1000, 1500, 2000? Jeg synes 2000 blir for mye, siden dette er kameraten min.. Og jeg stiller alltid opp hvis han trenger hjep til noe.

Som sagt så har vi ikke peiling! Vil ikke foreslå for lite heller, men heller ikke altfor mye.

Gjest SynesNåJeg

Ja det er det! Så det er jo fort gjort og greit for han å få penga rett i lomma. Han bruker ikke så lang tid heller...

Hva synes du han bør få?

700, 1000, 1500, 2000? Jeg synes 2000 blir for mye, siden dette er kameraten min.. Og jeg stiller alltid opp hvis han trenger hjep til noe.

Som sagt så har vi ikke peiling! Vil ikke foreslå for lite heller, men heller ikke altfor mye.

Du stiller alltid opp for ham? Men gjør du fysisk anstrengende ting for å hjelpe ham? Det tar faktisk tid og krefter å male et tak på 50 kv.m.! Synes godt du kan betale ham rundt 1000 kr.

Gjest Pricilla

Du stiller alltid opp for ham? Men gjør du fysisk anstrengende ting for å hjelpe ham? Det tar faktisk tid og krefter å male et tak på 50 kv.m.! Synes godt du kan betale ham rundt 1000 kr.

Ja jeg gjør fysisk anstrengende jobber også. Hjalp han å flytte, har hjulpet å ommøblere... Vaske ned leilighet.

Er heller ikke snakk om 50 kvm, men eksakt 31 kvm har jeg fått vite nå.

Så 1000 er greit?

Gjest SynesNåJeg

Ja jeg gjør fysisk anstrengende jobber også. Hjalp han å flytte, har hjulpet å ommøblere... Vaske ned leilighet.

Så 1000 er greit?

Det synes jeg, ja. Tenk hva du måtte ha betalt om du skulle betalt noen fra et firma til å gjøre det. Det hadde nok blitt dyrt, så 1000 kroner er ikke spesielt mye.

Så 1000 er greit?

Har ingen ide om hva noe slikt "burde" koste, men ville kanskje spurt ham en gang til om hva han vil ha?

Jeg mener ; han er jo en kamerat og (tidligere) maler så han burde vel ha en viss ide om hva det ville kostet "ute" på markedet?

Annonse

Hva synes du han bør få?

Jeg tror ikke jeg ville foreslått mer enn 1000, kanskje mindre. Mer om det var enn fremmed enn om det er familie/venn.

Jeg betalte riktignok min datter noen tusen i sommer for maling og diverse andre ting. Men det var maling av et stort hus (- litt hun hadde gjort før), sliping/oljing av dører + en del annet.

Men min datter er blakk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...