Gå til innhold

Var å meldte meg på engelsk grunnkurs, hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest hilen under null i selvtillitt

Har nå meldt meg på voksenopplæring i engelsk. Snakka litt med læreren som sa at hun bare ble å snakke engelsk i timene, Jeg forstår jo neppe halvparten av det hun blir å si da. Hjelpe meg hvordan skal jeg klare dette?

Er dårlig i engelsk og har ingen engelsk utover grunnskolen. Og gramatikk og lesning, huff av meg. Begynner å føle at selvtillitten svikter enormt. Vil så gjerne lære meg engelsk for å komme videre. Læreren mente jeg bare måtte tillate meg å være dårlig til å begynne med. Har noen vært i lignende situasjon selv og klart å lære engelsk og ta eksamen? (huff jeg gruer meg allerede). Har noen ide hvordan jeg kan lære engelsk på en måte slik at jeg forstår bedre (studieteknikk eller noe)? Vær så snill og muntre meg opp folkens!!!!

Fortsetter under...

Prøv å se noen engelske filmer uten tekst, les noen engelske bøker. Jeg vet at det er tungt i starten, men prøv å ikke tenke så mye, bare lytt. Det er masse ord man ikke forstår, men ikke heng deg opp i det, bruk fantasien og forsøk å anta hva meningen med hele setningen er. Du kommer til å klare det så fint så! Lykke til!

Kast deg ut i det, det går bra. Det finnes noen lettlesebøker du kan begynne med. Prøv å lese så mye du kan, et eller annet som fenger deg. Å se på filmer uten tekst er bra også, men ta noe enkelt i begynnelsen hvor du får med deg noe. Jeg har vært igjennom denne fasen, og angrer ikke en dag på at jeg kastet meg ut i det etterhvert med gode resultater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...