Gå til innhold

Prolaps

Gjest sunboy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått påvist en svak form for prolaps i korsryggen min.. Har utrolig vondt i venstre hofte og nedover i foten min.. klarer ikke å finne noe stilling å ligge/sitte/stå uten at det gjør vondt over alt..

Noen som har noen gode tips til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enn liggende i en hard seng - gjerne litt godt med puter under hodet og noen puter under knærne slik at bena blir litt bøyd?

Går ut fra at du har vært hos legen? Sa han ikke noe såfall hva du skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten er at det blir bedre etterhvert...

Det kan være lurt å ise ned korsryggen. Legg deg på en ispose (eller en pose frosne grønnsaker pakket inn i et oppvaskhåndle) ca 20 minutter hver time. Dette virker svært smertelindrende for de fleste.

Når det gjelder å finne en stilling du klarer å ligge i, så gjelder det å ha en del puter tilgjengelig slik at du kan "forske" litt på hva som er best. Å ligge på siden med en stor pute mellom knærne kan være en løsning...

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn liggende i en hard seng - gjerne litt godt med puter under hodet og noen puter under knærne slik at bena blir litt bøyd?

Går ut fra at du har vært hos legen? Sa han ikke noe såfall hva du skal gjøre?

Jo.. fikk beskjed om at jeg måtte ligge eller stå i en uke.. og at han håpet jeg hadde masse smertestillende til helgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...