Gå til innhold

I am back

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

+ at jeg tror svømmebassengene i Kos var synonymt med forkjølelse.

De som lå i dem var jo ravende dritings, og hva folk gjorde i dem om natta tør ikke engang tenke på.

Tviler på at vannet ble skiftet vær dag.

Nei, jeg hadde nok ikke gått i et sånt svømmebasseng med mindre hotellet holdt vannvittig høy standard slik at de ikke var stappfulle av ungdom fulle av hormoner og ølblære.

Husk bare at om du reiser til et roligere sted neste gang, så KAN svømmebasseng på hotellet være synonymt med MANGE barnefamilier.

Særlig på dette stedet mitt på Chios - Megas Limnionas - der er det vel bare to hoteller som jeg kommer på som har basseng, og det er overrepresentert med barnefamilier på akkurat disse to.

Forresten, dette med "ikke så altfor høy hotellstandard" er nok typisk gresk. Men om ikke standarden er høy, så vil det alltid være rent og skikkelig på hoteller (eller leilighetsanlegg) - hvis ikke bør man øyeblikkelig klage.

Selv når jeg tok en avstikker til Chios' nabo-øy Lesvos fikk jeg et rent og greit nok rom, med hele tre enkeltsenger, et lite men rent bad og en kjøkkenkrok med kjøleskap (alltid kjekt i syden! bl.a. for å frysevannflasker til neste dag). Og "herligheten" kostet ca 50-60 kr døgnet for en person, Tror prisen var ca 80 for to. Og dette var i kort avstand fra en nydelig strand som strakte seg utover ca en kilometer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117139-i-am-back/page/2/#findComment-705498
Del på andre sider

Jeg vil ha begge deler, OG høy standard :-)

Var på en "hoppe på tur" for mange år siden, og kom på det møkkahotellet. Aldri mer sa jeg da.

Faktisk er det veldig viktig at man trives, og har det knall der man stasjonerer seg. Stå opp om morgnenen og hoppe ut i et passe temperert basseng. Deilig. Det utgjør omtrent halve ferien hvis man ikke bare skal ha et sted å sove ut rusen, og på`n igjen.

Jeg håper på en tur snart, men vi får se hvor langt pengene strekker. Egentlig kunne jeg tenkt meg en tur til en stillehavsøy igjen, men det kan jeg nok se lenge etter.

Hvor stor vekt man legger på hotellet og standarden der, avhenger jo også en del av om man tilbringer all sin tid under ferien på/ved hotellet, eller om man faktisk er på stranden, i leiebil, ute med lokalbuss, båt osv., altså er rundt og ser seg litt om, og dermed kun trenger en ålreit nok seng, en dusj og et kjøleskap på rommet. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117139-i-am-back/page/2/#findComment-705507
Del på andre sider

Hvor stor vekt man legger på hotellet og standarden der, avhenger jo også en del av om man tilbringer all sin tid under ferien på/ved hotellet, eller om man faktisk er på stranden, i leiebil, ute med lokalbuss, båt osv., altså er rundt og ser seg litt om, og dermed kun trenger en ålreit nok seng, en dusj og et kjøleskap på rommet. :-)

Enig i den, men det er mange timer før og etter - om du skjønner :)

Ingenting er vel mer behagelig enn å komme til full luxus etter en slitsom runde med "Nå skal vi se alt på en gang", eller traske og kikke for den del.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117139-i-am-back/page/2/#findComment-705527
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ut fra at du mener "jøder" når du sier "israelere". Det mest tjuvaktige, gjerrige pakket på jordens overflate.

Kunne du hive dasspapiret i dassen, eller måtte du bruke bøtte?

Vi måtte kaste papiret i bøtte, en skikkelig ufin greie så jeg personlig brukte stort sett resturanter til mine seriøse dassbesøk, selv om man sikkert også der egentlig skulle bruke bøtta.

Jeg spurte ikke om Israelerne var jøder eller hva de var (men de fleste er vel det...), og isåfall stemmer det jo at de var jøder.

Makan til umennesker har jeg i hvert fall ikke vært borti før, uansett hva slags religion de hadde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117139-i-am-back/page/2/#findComment-705752
Del på andre sider

Vi måtte kaste papiret i bøtte, en skikkelig ufin greie så jeg personlig brukte stort sett resturanter til mine seriøse dassbesøk, selv om man sikkert også der egentlig skulle bruke bøtta.

Jeg spurte ikke om Israelerne var jøder eller hva de var (men de fleste er vel det...), og isåfall stemmer det jo at de var jøder.

Makan til umennesker har jeg i hvert fall ikke vært borti før, uansett hva slags religion de hadde.

Måtte bare sjekke ang. dassetiketten. Det er grunn god nok til å holde seg unna hele Hellas. Dette med dehydrering. Jeg avslutter alltid en sydenkveld med en hel 1 1/2 liters vannflaske. Når man deretter kan sove en hel natt/dag, stryk det som ikke passer, uten å pisse en eneste gang... Det tipset fikk jeg av en guide på Ibiza. Samme kan du godt gjøre i Gnore, alkoholen virker dehydrerende.

Og da er vi tilbake til det viktige spørsmålet. Dør man av tørst dersom man bare drikker alkoholholdige drikker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117139-i-am-back/page/2/#findComment-706111
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...