Gå til innhold

Matforgiftning er noe dritt....

Anbefalte innlegg

...bokstavelig talt! Og så jævlig vondt som det er!

Var en liten tur til utlandet forrige helg (langhelg i Tsjekkia), og følte meg litt skrall når jeg kom hjem. Men jeg ble ikke ordentlig dårlig før på torsdag. Heldigvis kommer det bare "den vanlige veien", så det er ikke salmonella....

Nå har legen bedt meg om ikke å spise noen ting før jeg føler meg bedre og feberen har gått ned. Spiser så mange Imodium at det nesten veier opp for mangel av mat.....

Drikker masse doven cola, vann og blåbærsaft - og drømmer om en skikkelig biff, selv om jeg merkelig nok ikke føler meg sulten? Har ikke spist noe siden torsdag ettermiddag.

Begynner å bli passe slapp, så jeg håper dette går over før jeg ser ut som et beinrangel.

Er det noen som har vært igjennom dette tidligere, og som kan gi meg noen gode råd om hva som bør gjøres og ikke gjøres?

Ups....nå må jeg visst en liten tur på dassen igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117143-matforgiftning-er-noe-dritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å la det gå sin gang , drikke masse vann og få skyllet ut svineriet .

Er nok ikke så lurt å ta stoppende preperater i den akutte fasen , vent med det til korppen er kvitt det verste . Dette fordi du øker faktisk lengden på plagene da disse preparatene holder igjen årsaken (bakt, virus) til plagene .

Nb : mykt toalettpapir til den syke :-))

Det beste er å la det gå sin gang , drikke masse vann og få skyllet ut svineriet .

Er nok ikke så lurt å ta stoppende preperater i den akutte fasen , vent med det til korppen er kvitt det verste . Dette fordi du øker faktisk lengden på plagene da disse preparatene holder igjen årsaken (bakt, virus) til plagene .

Nb : mykt toalettpapir til den syke :-))

Mykt toalettpapir er et SVÆRT godt råd:-))

Tror at årsaken til at legen ville at jeg skulle ta Imodium i store mengder var risikoen for uttørrelse. Slik jeg har det nå så er det umulig å skille på en urinprøve og en avføringsprøve....!

Et trivelig emne å diskutere i grunnen....:-(

Gjest Tro meg, jeg vet...

Mykt toalettpapir er et SVÆRT godt råd:-))

Tror at årsaken til at legen ville at jeg skulle ta Imodium i store mengder var risikoen for uttørrelse. Slik jeg har det nå så er det umulig å skille på en urinprøve og en avføringsprøve....!

Et trivelig emne å diskutere i grunnen....:-(

Farlig med Imodium. Du kan bli ekstremt plaget med forstoppelse etter en tid bruk.

Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert, men høres ikke rådet fra legen om ikke å spise _noe_ litt rart ut?

Kanskje en ny lege kan ta noen tester og finne ut hva som feiler deg? Det er jo helvete å gå og føle seg så skrall som du nå gjør i så lang tid...

Ellers har jeg alltid lært at mye cola er tingen når man er uggen i magen!

Har du prøvd å spise/drikke avsilt havregryn? Det skal visst også virke litt stoppende for magen.

Jeg var matforgiftet etter et sydenbesøk for noen år siden, og etter et par uker ville legen legge meg inn på sykehuset. Han var redd for uttørring, regner jeg med. Det var salmonella den gangen, og det tok sin tid å bli bra.

Det beste er vel å fortsette å drikke slik du har fått beskjed om, samt prøve å få i deg litt kjeks eller noe sånt, med minst mulig fett i. Fettet bidrar nemlig til at magen holder seg løs.

Har du prøvd Idoform fremfor Imodium?

Husk VELDIG god håndhygiene!

God bedring!

Nå er ikke jeg noen ekspert, men høres ikke rådet fra legen om ikke å spise _noe_ litt rart ut?

Kanskje en ny lege kan ta noen tester og finne ut hva som feiler deg? Det er jo helvete å gå og føle seg så skrall som du nå gjør i så lang tid...

Ellers har jeg alltid lært at mye cola er tingen når man er uggen i magen!

Tror ikke rådet var så dumt. Da får man (jeg) i hvert fall skylt ut alt av tarmene før man hiver innpå ny fast føde:-)

Drakk dau cola, blåbærsaft og vann. Begynte på yogurt, litt kjeks og knekkebrød før jeg gikk over til litt tyngre kost. Det fungerte helt fint.

Gikk til sammen 3 døgn uten å ta til meg fast føde. Ble slapp, men mindre enn hva jeg trodde.

Nå er jeg oppe og fungerer 100% igjen. Regner med å få beskjed om en dag eller to når det gjelder resultatet av prøvene som ble sendt inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...