Gjest CatePus Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 En sosiopat er en psykopat, eller som det heter i våre dager, en person med antisosial personlighetsforstyrelse. 0 Siter
Gjest CatePus Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 En sosiopat er en psykopat, eller som det heter i våre dager, en person med antisosial personlighetsforstyrelse. rettelse; personlighetsforstyrrelse. 0 Siter
vil bli borte Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Sosiopat og psykopat brukes ofte litt om hverandre. Begrepene kommer fra forskjellige utgaver av diagnosesystemet. I ICD-10 heter det "Dyssosial personlighetsforstyrrelse". En kan si at psykopat mer beskriver en bestemt psyke/personlighet, mens sosiopat mer tar utgangspunkt i den antisosiale adferden (konsekvensen av psykopati). Det må dog sies at det finnes "kloke/flinke" psykopater som greier å styre sine impulser i en slik grad at de ikke går inn og ut av fengsel. Sosiopaten kan sies å være en mer primitiv psykopat som stadig er i konflikt med loven. 0 Siter
Gjest trrrish Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Jeg er en sosiopat, dvs jeg kritiserte klærne til mamma da jeg var 11 år og jeg motsatte meg innleggelse og psykolog som de ville gi meg fordi min mor var schizofren og manisk depressiv aleneforelder, og jeg brukte mye banneord. Bare spørr om det er mer du lurer på. 0 Siter
piperill Skrevet 25. august 2003 Forfatter Skrevet 25. august 2003 Sosiopat og psykopat brukes ofte litt om hverandre. Begrepene kommer fra forskjellige utgaver av diagnosesystemet. I ICD-10 heter det "Dyssosial personlighetsforstyrrelse". En kan si at psykopat mer beskriver en bestemt psyke/personlighet, mens sosiopat mer tar utgangspunkt i den antisosiale adferden (konsekvensen av psykopati). Det må dog sies at det finnes "kloke/flinke" psykopater som greier å styre sine impulser i en slik grad at de ikke går inn og ut av fengsel. Sosiopaten kan sies å være en mer primitiv psykopat som stadig er i konflikt med loven. Okay! En psykopat ute av kontroll, altså ) Ja ja, da var det ikke det jeg trodde. Takk for hjelpen alle sammen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.