Gå til innhold

MÅ ned i vekt! beste måten uten å slite seeg i hjæl?

Gjest fleskefia

Anbefalte innlegg

Gjest fleskefia

hei! Jeg er en jente på 22 som ikke er feit, men har noen kilo ekstra. jeg ser vel dette mer enn andre! ; ) Men når jeg ikke er fornøyd med kroppen min hjelper det lite hva andre måtte synes.

Jeg meldte meg inn i SATS i april, emn har ikke fulgt helt opp. fra og med i dag er det slutt på momsing på kvelden og jeg skal begynne et fast program.

Skjer så mye i livet mitt også, så dette kan ikke være for tidskrevende. Spiser frokost, lunsj, middag. hva bør jeg spise til kveldsmat hvis jeg blir sulten? man skal ikke spise rett før man legger seg, men får ikke sove om ejg er sulten.

Hva bør jeg trene og hvor ofte og hvor lenge?

Når merker jeg forskjell? kommer ikke til å telle kalorier for da mister jeg grepet etter få timer.

Hva er sunn og lett middag? Spiser ikke fisk.

Hva er smart å spise på kvelden hvis ejg sulter i hjæl? Ikke brød kanskje? frukt? Eller?

Trenger å gå ned 5 - 7 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Ser at du har samme tenke gangen som meg ;o)

Selv er jeg nok litt treningsnarkoman, men synes alikevll at jeg kan stramme opp litt her og bli litt smalere der..

Uansett, tilbake til spørsmålet ditt. Du sa du hadde meldt deg inn på SATS. Hvis du er veldig selvdisiplinert og kan litt om trening kan du trene inne i studio, hvis ikke ville jeg ha gått på bodypump-timer eller rumpe/mage/lår...da får du veldig utbytte av timene så sant instruktørene er flinke ettersom de vil passe på at du gjør ting rett og får trent det du skal...samtidig vil intensitetsnivået være noe høyere enn hvis du trener selv men er umotivert.

en annen ting som er viktig er å spise mat med lav GI (lav glykemisk index)...er faktisk ikke noe vanskelig å sette seg inn i. Og ettersom du bare vil ned noen kilo trenger du ikke å følge den slavisk, men bare se hva 'mat-fellene- er :o)

I tillegg kan du også gå en tur om morningen en halv times tid...det får gang på forbrenningen, samt å trene cardio..

Ha en ellers fin dag ;o)

PS, Hvis jeg vil ha et lett måltid før jeg legger meg pleier jeg enten å spise en grapefrukt eller en liten salat med egg i...er heller ikke noe glad i fisk...blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg enkle oppnålige mål, og ta deg god tid til å nå dem. Gjør små og enkle forandringer, en av gangen.

Benytt deg av de tingene du liker. Ikke kutt helt ut sjokolade og peanøtter, hvis du liker det godt. Men sett fornuftige grenser for deg selv. Du skal trives midt oppe i alt dette. Det er ikke bare vekten din du skal være fornøyd med. Du har et helt liv... :-)

Å plutselig legge om hele livsstilen drastisk, er det få som klarer. Det blir som regel kjempesprekk. Prøv å bytte ut de verste kaloribombene med noe annet du liker som er litt sunnere. Det er mye enklere å begynne med noe annet enn å bare slutte med noe.

Det er alltid lov å gnage i seg en gulrot, litt agurk, blomkål, sjampinjong eller paprika, eller noe annet grønt du liker.

Jeg tror altså du har mer varige resultat om kjører et løp som bygger på forandringer du trives med, frenfor en jernhard disiplin.

Men det var kanskje ikke akurat dette du lurte på.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...