Gå til innhold

Datakortet

Anbefalte innlegg

Gjest vil ha jobb
Skrevet

Lurte på om jeg skulle ta datakortet via Folkeuniversitetet, men så var det noen som mente det var helt avlegs - og lite nyttig.

Noen som vet noe om det? Evt. hva som kan lønne seg å ta istedet?

Skrevet

Det har denne personen helt rett i. Du bør nok satse litt tyngre enn det dersom du vil ha jobb. Ikke for det, kunnskapen du får igjennom datakortet er nyttig, for all del, men det blir for lett.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

De 7 datakortene er for de som vil ha litt mer datakunnskaper til supplering så de lettere kan ta i bruk dataverktøy i sin vanlige jobb.

Bortkastet er det ikke hvis du kan lite fra før, og så får du dokumentert det du kan.

Nå er det så mange om beinet som har både 2-3-4 år fra de private data-akademiene at bare med datakortet får du ikke datajobb.

Gjest vil ha jobb
Skrevet

Det har denne personen helt rett i. Du bør nok satse litt tyngre enn det dersom du vil ha jobb. Ikke for det, kunnskapen du får igjennom datakortet er nyttig, for all del, men det blir for lett.

Takk for svar.

Kan du anbefale meg et annet studie inne data, som kan være mere relevant?

Jeg bruker data ganske mye, så jeg føler selv jeg behersker det mest nødvendige ++

Gjest vil ha jobb
Skrevet

De 7 datakortene er for de som vil ha litt mer datakunnskaper til supplering så de lettere kan ta i bruk dataverktøy i sin vanlige jobb.

Bortkastet er det ikke hvis du kan lite fra før, og så får du dokumentert det du kan.

Nå er det så mange om beinet som har både 2-3-4 år fra de private data-akademiene at bare med datakortet får du ikke datajobb.

Dette studie heter Økonomimedarbeider med IT (Yrkesrettet studie) og datakortet er en del av dette.

Men jeg ble så usikker pga. vedkommendes kommentar:-(

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Dette studie heter Økonomimedarbeider med IT (Yrkesrettet studie) og datakortet er en del av dette.

Det høres kurant ut, og som det høres er datakortet bare en liten del, noe som er naturlig. Det er for lett til å telle noe særlig i datasammenheng. Selv tunge sertifiseringer er som luft å regne. Jeg har 8 selv innen microsoft og maskinvare, inkludert sensortest til datakortet, men de er null verd i jobbsammenheng uten noe mer.

Til daglig har jeg god bruk for alt sammen, da jeg driver eget med stor bredde i tjenestene.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg bruker data ganske mye, så jeg føler selv jeg behersker det mest nødvendige ++

For et studie innen data nå, som vil gi gode jobbmuligheter, så bør du nesten ta et høyskolestudie. På den måten er markedet sansynligvis bedre når du er ferdig om 2-3 år. I disse tider får man ikke it-jobber uten at man har flere års erfaring i tillegg til høyere utdannelse.

"....................."

Gjest vil ha jobb
Skrevet

For et studie innen data nå, som vil gi gode jobbmuligheter, så bør du nesten ta et høyskolestudie. På den måten er markedet sansynligvis bedre når du er ferdig om 2-3 år. I disse tider får man ikke it-jobber uten at man har flere års erfaring i tillegg til høyere utdannelse.

"....................."

Jeg er ikke ute etter en it-jobb, men en jobb innen økonomi:-)

Skrevet

Takk for svar.

Hvis du vil jobbe primært med data, er det vanskelig å anbefale deg noe. Det florerer såvisst ikke med datajobber for tiden. Selv de med tyngst kompetanse sliter med å få jobb. Du kan evt. tenke på en kombinasjonsutdanning, der du kombinerer f.eks videregående Excel med regnskap, eller noe slikt.

Du må nok gi meg mer konkret info om hva du ønsker å jobbe med før jeg kan si noe fornuftig til deg.

Skrevet

En slik kombinasjon kan være løsningen. Se innlegget jeg skrev under

Skrevet

innen økonomi og regnskap er det faktisk en viss etterspørsel etter folk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...