Gjest "rødme" Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Jeg er en gutt på 16 år. Jeg har akkurat begynt på videregående og har kommet i en klasse med mange gode venner. Men jeg har et problem. Hvis jeg skal si noe i klassen blir jeg så utrolig usikker og redd for å drite meg ut. Jeg er faktisk veldig populær men likevel er jeg redd for å ta ordet. det verste er å ha fremføring av et prosjekt. da bare bobler det i ansiktet og jeg fumler med ordene. er det noen som kan hjelpe?? 0 Siter
Gjest CatePus Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Heisann! Jeg synes det er ganske søtt når noen rødmer, jeg, da! Paster en link til en artikkel om rødming, hvor det står noe om hvorfor man rødmer, og hva som kan gjøres for å hindre rødming. 0 Siter
Gjest rødmer også Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 Heisann! Jeg synes det er ganske søtt når noen rødmer, jeg, da! Paster en link til en artikkel om rødming, hvor det står noe om hvorfor man rødmer, og hva som kan gjøres for å hindre rødming. Linken ???? 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 Bare se for deg alle sammen nakene! ; ) Det har hjulpet meg når ejg fomler og stammer når ejg skal tale fotr en forsamling... Blir helt shaky etterpå og sikkert tomatrød. Du blir mer selvsikker etterhvert. Øvelse gjør mester! 0 Siter
Gjest CatePus Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 Heisann! Jeg synes det er ganske søtt når noen rødmer, jeg, da! Paster en link til en artikkel om rødming, hvor det står noe om hvorfor man rødmer, og hva som kan gjøres for å hindre rødming. http://www.lommelegen.no/artikler/rodming.htm 0 Siter
Gjest lis@bet Skrevet 27. august 2003 Skrevet 27. august 2003 Har hatt det sånn som deg.. Men nå skal du høre hva som faktisk hjalp meg - Jeg prøvde å tenke, i helt vanlige situasjoner sammen med vennene mine, at nå skal jeg prøve å rødme. Hvis jeg sa noe fjåsete tenkte jeg at dette ville jeg rødmet for hvis jeg sto foran hele klassen, så derfor skal jeg prøve det nå også. Det gikk så klart ikke, man kan ikke rødme på kommando. Så når jeg gikk opp foran klassen ved fremføringer og slike ting, så tenkte jeg hele tiden på at jeg skulle prøve å rødme med vilje. Av en eller annen grunn hjalp dette etter en stund. Rødmet mindre og mindre. Men det blir nok bedre når du har gått i denne klassen en stund også, blitt litt bedre kjent med de andre. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.