Gå til innhold

Hjemmetrening /Orbitrek

Gjest millit

Anbefalte innlegg

hei,

har en orbitrek (en blanding av sykkel og tredemølle og step), og tenkte nå å begynne trene på denne. :-)

Hvordan bør jeg legge opp en slik trening hjemme? Holder det å guffe på i 20 minutter slik at svetten renner? Eller bør jeg holde på en times tid og heller i moderat tempo? Er ute etter å miste fett og gå ned i vekt.

Noen råd til hvordan trene slik hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest enkel amatør

Hei!

All trening er bra for vekt og helse, men hvor vidt du går ned i vekt avhenger dessverre 80 % av hvordan kostholdet ditt ser ut.

Mitt forenklede råd er derfor spis 1500-1800 kalorier pr dag, fordelt på 5 måltider, la hovedingrediensene være rent kjøtt og fisk,bønner,linser og grønnsaker,deilig frukt og MASSE vann.

I helgen BØR du kose deg med litt ekstra f.eks øk kaloriinntaket til 2500 ( bare et eksempel, vet det er lite "in" å telle kalorier, du trenger ikke gjøre dette slavisk, men det er ikke til å stikke under en stol at spiser du mer enn kroppen forbruker så går du opp i vekt selv om det du spiser er megasunt)

Hvis du i tillegg til dette får til å trene en time kondisjon om dagen, gjerne 30 minutter før frokost og 30 minutter på kvelden, så er du godt igang. Ikke minst er dette en form for "slanking" du kan leve godt med. Jeg er sterk motstand av fanatisme og regimer som forbyr enkelte matvarer. Alt er nemlig lov, men bare ikke alltid.

Det er mye mer kos å spise sjokolade og chips når man ikke har det hver dag :)

Tenk f.eks på Julemarsipanen, jeg elsker marsipan, men hvis de hadde solgt det i butikken hver dag så hadde jeg sansynligvis godt lei.

Så tenk heller litt anerledes, og ikke minst positivt, så blir hverdagen sakte, men sikkert både lettere og gladere :)

Noen enkle råd gitt i beste mening av en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei!

Jeg har også en Orbitrek hjemme som jeg trener på stort sett hver dag. Det varierer litt hvor lenge jeg går på den, alt etter hva jeg føler for den dagen.

Når jeg trener så spurter jeg ikke det jeg makter, men går i et litt høyere enn normalt tempo i minst 20min. (Det varierer stort sett mellom 20 og 35 min daglig). Jeg kan love deg at du blir svett etterhvert, selv om du ikke peiser på.

Det man trener utover 15-20 min er ren forbrenning for kroppen. Det er derfor f.eks bedre å gå en lengre tur, enn å jogge i full fart i 10min.

Hvis du ønsker å gå ned i vekt, så bør du også tenke over det du spiser. Mindre sukker og fett. Sukkerfri brus. Bruk mer salat o.l til middagsmåltidene, og spis mer av dette.

Kos deg litt med noe godt på lørdager. Dersom man skal klare å gå ned i vekt, så må man tillate seg å sjeie ut en gang i blant, ellers mister man motivasjonen. Husk at dersom du skjeier skikkelig ut, så må du se fremover. Da må man tenke slik at det var et skritt tilbake, men alikevell fortsette slankekuren.

(Hele slankingen blir ødelagt dersom man tenker at siden jeg nå har skeiet ut med f.eks masse potetgull, så kan jeg likegodt spise 1 kg sjokolade også, for nå er jo slankingen ødelagt).

Jeg begynte slankingen min 16.juni. Spiser rimelig sunt + at jeg trener på orbitreken og gjør enkelte styrkeøvelser for mage, lår, hofte, armer og rumpe.

Da jeg begynte veide jeg 77,4 kg, i dag da jeg veide meg var jeg 63,6 kg.

Det funker altså for meg.

Lykke til med treningen

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger trening

Hei!

Jeg har også en Orbitrek hjemme som jeg trener på stort sett hver dag. Det varierer litt hvor lenge jeg går på den, alt etter hva jeg føler for den dagen.

Når jeg trener så spurter jeg ikke det jeg makter, men går i et litt høyere enn normalt tempo i minst 20min. (Det varierer stort sett mellom 20 og 35 min daglig). Jeg kan love deg at du blir svett etterhvert, selv om du ikke peiser på.

Det man trener utover 15-20 min er ren forbrenning for kroppen. Det er derfor f.eks bedre å gå en lengre tur, enn å jogge i full fart i 10min.

Hvis du ønsker å gå ned i vekt, så bør du også tenke over det du spiser. Mindre sukker og fett. Sukkerfri brus. Bruk mer salat o.l til middagsmåltidene, og spis mer av dette.

Kos deg litt med noe godt på lørdager. Dersom man skal klare å gå ned i vekt, så må man tillate seg å sjeie ut en gang i blant, ellers mister man motivasjonen. Husk at dersom du skjeier skikkelig ut, så må du se fremover. Da må man tenke slik at det var et skritt tilbake, men alikevell fortsette slankekuren.

(Hele slankingen blir ødelagt dersom man tenker at siden jeg nå har skeiet ut med f.eks masse potetgull, så kan jeg likegodt spise 1 kg sjokolade også, for nå er jo slankingen ødelagt).

Jeg begynte slankingen min 16.juni. Spiser rimelig sunt + at jeg trener på orbitreken og gjør enkelte styrkeøvelser for mage, lår, hofte, armer og rumpe.

Da jeg begynte veide jeg 77,4 kg, i dag da jeg veide meg var jeg 63,6 kg.

Det funker altså for meg.

Lykke til med treningen

Vennlig hilsen

Hvor mye må du konsentrere deg på Orbitrek'en ? Kan man se på TV samtidig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må du konsentrere deg på Orbitrek'en ? Kan man se på TV samtidig ?

Hei!

Jeg stiller bestandig orbitreken forann tvn. Synes det er mye lettere å gå på den når jeg har noe annet å være opptatt av (samtidig som tiden går mye fortere).

Hvis det ikke går noe jeg liker på tv, så setter jeg på en video med friends :)

Man trenger ikke konsentrere seg i det hele tatt. Men et lite tips er å ha på seg sko når man trener på den. Da er det mer behagelig å gå på den, samtidig som det er lettere å holde balansen hvis man ikke holder seg fast i de "stavene" fremst.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...