Gå til innhold

FU: Har du virusprogram på pc`en?

Anbefalte innlegg

Gjest bruker Norton

Det rauser inn med virusmail hos meg om dagen, dvs. jeg stopper de før jeg laster de inn på min maskin.

Det foresvever meg at noen som har meg på sin adresseliste ikke har virusproram, og jeg kan ikke skjønne hvorfor?

Tør noen virkelig å ikke ha virusprogram. Det må da bli dyrt i lengden!

Har DU virusprogram på din pc?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117464-fu-har-du-virusprogram-p%C3%A5-pcen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Ja, samme type som deg - både på jobb og privat. Det kjøres live update automatisk hver dag, og jeg har aldri blitt rammet av noe - alt har blitt detektert/stoppet. Begriper ikke de som driter i en slik sikkerhet - det koster jo knapt noen ting for et års-abonnement.

Annonse

Jeg har F-secure, som aldri har funnet noe virus. Så har jeg den som finner Klez-ormer (har hatt en del sånne), og et BB-fix eller noe sånt.

På jobb har vi også F-secure; dessuten ble det gjort noe i forbindelsene med de nye virustypene som dukket opp nå nylig.

Ulv I Faarikaal

Nei, men jeg har fastlege...

Ellers har jeg spray: "BugKiller" som jeg sprayer PC'en med hver dag.

Den inneholder 25% AntiVirus, 1 riskorn, 12%BestOfLuck, 0,002% PHP, 53,7% Svinto, 13% MS-Dos rep. kit, 7 assorterte skruer og mutre, 2% roseessens, et pund geitehode, 12,3% magisk sopp, 5% voodo kyllingsuppe, litt vitamin C, 7 kvcm med elektromagnetisme og litt gradintrappgranulatoljederivatuttrekkessensoppløsning.

Ulv I Faarikaal

Ja, jeg har også Norton.

Men jeg skjønner ikke de som får Sobig selv uten virusprogram. Man åpner da ikke ukjente .exe filer i mail fra vilt fremmede ?

Kvinner er nysgjerrige, har jeg funnet ut. Hos kunder er det som oftest kvinner som ikke kan styre seg, selv om de vet så godt....

Ja, jeg har også Norton.

Men jeg skjønner ikke de som får Sobig selv uten virusprogram. Man åpner da ikke ukjente .exe filer i mail fra vilt fremmede ?

Problemet med en del virus den siste tiden, er at de ikke kommer som exe filer, men som pif filer.

De fleste husker at man ikke skal åpne ukjente exe filer, men har filen en annen endelse enn exe, kan man lett glemme seg.

Det er også en del virus som infiserer maskina uten at man merker det selv - Blaster var/er et eksempel på det.

Problemet med en del virus den siste tiden, er at de ikke kommer som exe filer, men som pif filer.

De fleste husker at man ikke skal åpne ukjente exe filer, men har filen en annen endelse enn exe, kan man lett glemme seg.

Det er også en del virus som infiserer maskina uten at man merker det selv - Blaster var/er et eksempel på det.

Sant nok, og selvfølgelig bør man ha virusprogram, og helst brannmur også.

Men i den konkrete saken med Sobig, var det .exe fil, og den kunne man greit og enkelt unngått ved å vise litt forsiktighet.

Ulv I Faarikaal

Regelen min som jeg alltid har preket i øst og vest:

Åpne aldri vedlegg du ikke vet hva er og ikke har ventet å få, selv ikke fra meg, uansett type fil.

Annonse

Regelen min som jeg alltid har preket i øst og vest:

Åpne aldri vedlegg du ikke vet hva er og ikke har ventet å få, selv ikke fra meg, uansett type fil.

Jepp - og følger denne slavisk selv *s*

En hovedregel til er selvsagt å aldri, aldri, aldri bruke Outlook Express som mailprogram *s*

Ellers har jeg spray: "BugKiller" som jeg sprayer PC'en med hver dag.

Den inneholder 25% AntiVirus, 1 riskorn, 12%BestOfLuck, 0,002% PHP, 53,7% Svinto, 13% MS-Dos rep. kit, 7 assorterte skruer og mutre, 2% roseessens, et pund geitehode, 12,3% magisk sopp, 5% voodo kyllingsuppe, litt vitamin C, 7 kvcm med elektromagnetisme og litt gradintrappgranulatoljederivatuttrekkessensoppløsning.

Hvor får man kjøpt den? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...