Gå til innhold

Første gang hos gynekolog?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min første gu ble foretatt av fastlegen min da jeg var 25 år (?) i forbindelse med at jeg skulle begynne på p-piller. Ikke noe problem, men han er veldig diskret og forsiktig da. Husk at du har rett til å ha med deg en du kjenner eller til å ha en kontorsøster inne hos deg under undersøkelsen om du vil det.

Det er ikke noe å grue seg for, det tar bare noen få minutter. Legen vil sette inn en speculum i skjeden din for å kunne se ordentlig og for å få til å ta en celleprøve av livmorhalsen. Jeg har aldri merket noe til den prøven, men noen sier den kjennes ut som et bittelite klyp. Han vil så fjerne speculumet og kjenne etter med noen fingre inne i skjeden og den andre hån (og eggstokkene?) den på magen om hvordan livmoren ligger og så er du ferdig.

Lykke til!

Jeg tok min første da jeg var 17 i forbindelse med p-piller.

Det var greit å ta GU. Syns mindre om å få brystene undersøkt. Har en litt for kjekk lege :)

*Fnis* Legen min bare så litt beklemt på meg og sa:"Og brystene undersøker du selv?" ;o) Jepp.

Jeg var 20 første gangen, og grudde meg noe helt vanvittig. Søsteren min hadde gjort det før meg, og på henne var det visst vondt. Men det var ikke vondt i det hele tatt på meg, bare litt ubehagelig (psykisk). Grunnen til at jeg hadde GU da, var at jeg skulle ha p-piller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...