Gå til innhold

Er ikke vår mening noe verdt?


frø

Anbefalte innlegg

Reklamefelt

Innleggs overskrift

Innlegg

Temaartikler

Nyhet

Spørsmål og svar

Jeg synes vi brukere av Dol får mindre og mindre fysisk plass på siden. Jeg så nettopp en reklame for Dols sider i et magasin som viser en data skjerm med et leser innlegg. Bildet viser en annen virkelighet enn det som er tilfelle for Dol brukerne. På bildet sto leser innlegget alene, uten et reklamefelt øverst og uten temaartikler, nyheter, spørsmål og svar under. Vi brukere oppfatter dette området som vårt tildelte område, men nå avspises vi stadig med mindre og mindre visuell plass. Vi er mange som har reagert på dette, men web master kjører på som han/hun selv ønsker. Er ikke vår mening noe verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min oppfatning er feltet med linker nederst på siden en forbedring. Det gjør at jeg lett ser temaartikler ol. som jeg kan være interessert i. Det tar jo ikke plass fra det innlegget jeg skriver, siden det alltid kommer under teksten. (Skriver man langt nok blir jo feltet "usynlig".)

Hver gang det skjer en endring i design ol. så er det en del som påstår at brukerne ikke blir tatt hensyn til. Men vi brukere er vel forskjellige - og har forskjellige oppfatninger og ønsker?

Selvfølgelig kunne vel mange av oss ønske å slippe reklamen - men hvem skal da finansiere DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Teknisk støtte

Hei

Brukerenes meninger er av veldig stor verdi for oss.

Vi forsøker hele tiden å gjøre Doktor Online bedre og mer brukervennlig. De fleste endringene vi gjør er basert på forslag og kommentarer fra brukere.

Vi har for eksempel gitt innlegg større plass nå enn i "gamle DOL" blandt annet ved å gjøre hele skjermen tilgjengelig for innlegg og ved å fjerne den venstre rammen med linker til de forskjellige fora.

Vi tror at endringen vi gjør er stort sett til det bedre og forsøker å kombinere brukerenes ønsker med det kommersielle i den grad det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min oppfatning er feltet med linker nederst på siden en forbedring. Det gjør at jeg lett ser temaartikler ol. som jeg kan være interessert i. Det tar jo ikke plass fra det innlegget jeg skriver, siden det alltid kommer under teksten. (Skriver man langt nok blir jo feltet "usynlig".)

Hver gang det skjer en endring i design ol. så er det en del som påstår at brukerne ikke blir tatt hensyn til. Men vi brukere er vel forskjellige - og har forskjellige oppfatninger og ønsker?

Selvfølgelig kunne vel mange av oss ønske å slippe reklamen - men hvem skal da finansiere DOL?

...og jeg tror ikke at alle er enig med meg, men flere ting som kommer innenfor dette bruker feltet distraherer hvertfall meg vekk fra temaet som blir diskutert.

Når jeg har klikket meg inn for å lese et innlegg, ønsker jeg ikke å bli tvangsforet med annen info. Da er jeg fokusert rundt det som blir diskutert.

Jeg forstår at reklame innslag er nødvendig, men den er ikke nødvendig inne på replikk feltet. Personlig så irriterer jeg meg nå over produktene som velger å promotere seg på en slik innpå sliten måte.

Jeg tror Webmaster regner med at vi brukere vil venne oss til dette nye, og det vil vi nok helt sikkert. Det som da skjer er at vi er blitt blinde for reklamen.

Foreløbig ser jeg den veldig godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min oppfatning er feltet med linker nederst på siden en forbedring. Det gjør at jeg lett ser temaartikler ol. som jeg kan være interessert i. Det tar jo ikke plass fra det innlegget jeg skriver, siden det alltid kommer under teksten. (Skriver man langt nok blir jo feltet "usynlig".)

Hver gang det skjer en endring i design ol. så er det en del som påstår at brukerne ikke blir tatt hensyn til. Men vi brukere er vel forskjellige - og har forskjellige oppfatninger og ønsker?

Selvfølgelig kunne vel mange av oss ønske å slippe reklamen - men hvem skal da finansiere DOL?

Reklame over selve indlæg vil _altid_ virke forstyrrende, tænk om man i en forrude på bilen satte reklamer, hvor mange vil da påstå _det_ var trafiksikkert, øjet forstyrres under læsning.

At her findes reklamer er ok, men det er flytningen fra "store røde felt" til selve indlæg der virker direkte forstyrrende, og for mange giver det helseproblemer (migræne m.m. selv tåler mine øjne altså ikke blinkende reklamer)

Har selv sat mit forbrug af dol ned, netop fordi reklamerne skiftede plads.

Vh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...