Gå til innhold

Jeg trenger matpakketips!

Anbefalte innlegg

Kantina på skolen har fått ny sjef, prisene har gått opp og maten er ikke så god som den en gang var. Derfor har jeg tekt til å begynne med matpakke.

Tenkte jeg skulle spørre her etter noen gode tips, siden jeg ikke greier svette brødskiver.

Jeg greier ikke brødskiver uansett hvor ferske de er. Brødskiver er rett og slett ikke godt.

Frukt og salat synes jeg ikke jeg blir mett nok av. Vi jobber hardt med kroppen på skolen, så jeg trenger litt ordentlig mat.

Jeg vet jeg er kresen, men er det noen som har oppskrifter på noe godt som ikke blir ekkelt i matpakke, og som smaker godt uten å måtte varmes opp?

Gjerne noe jeg kan lage masse av og fryse ned.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117565-jeg-trenger-matpakketips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ungoguerfaren

Pastasalat er mer mettende... :) Men i disse fedon tider så er det vel kanskje ikke det mest attraktive rådet?? :)

Synes brødskive blir godt når det er ferskt kjempegrovt brød med masse smør, lag på lag med roastbiff, paprika og sylteagurk.. mmm, da spiser jeg lett 5 brødskiver. Cluet er massse pålegg :D

Pastasalat er mer mettende... :) Men i disse fedon tider så er det vel kanskje ikke det mest attraktive rådet?? :)

Synes brødskive blir godt når det er ferskt kjempegrovt brød med masse smør, lag på lag med roastbiff, paprika og sylteagurk.. mmm, da spiser jeg lett 5 brødskiver. Cluet er massse pålegg :D

Pastasalat tar jo så lang tid å lage på morgenen. Brødskiver blir ekle i matpakke, det greier jeg ikke uansett påleggmengde :-/

Gjest ungoguerfaren

Pastasalat tar jo så lang tid å lage på morgenen. Brødskiver blir ekle i matpakke, det greier jeg ikke uansett påleggmengde :-/

Bruk en stor matboks :)

Pastasalat kan lages om kvelden, ha i masse skinke elller kylling, ruccola - hva du måtte ønske, og så kan det stå noen dager. Dvs lag en STOR porsjon.

Annonse

Gjest Ferkse boller?

Vet du hva jeg ofte gjør? Jeg har alltid Hattings mini flutes i fryseren. Tar opp et par stykker, timner i mikroen, legger de i stekovnen på rist fra kald ovn (innstilt på 100grader) mens jeg pusser tenner. Deler egg jeg kokte kvelden før. Smører rundstykkene, legger i egg og salter godt. I plastfolie legger jeg tomatskiver og agurkskiver, dette putter jeg inn når jeg skal spise. Selve rundstykkene pakkes inn i aluminiumsfolie, og holder seg fine hele dagen. Har du litt ekstra tid på morgenen :) lar du pakken ligge i fryseren noen minutter før du går... Regne kjølebagen den folien!!!

Smaker godt og nesten som fersk!!!

Kylling- eller skinkesalat med ostebiter og pasta, og de grønnsakene du liker best? Ikke akkurat frysevennlig, men... :-) Du kan jo i alle fall kjøpe grillet kylling når det er på tilbud og fryse ned passende størrelser (halv eller kvart kylling).

Omelett med masse godt i, og evt. rundstykker ved siden av? Kjøp halvstekte eller lag egne som du putter i fryser'n.

Eller hva med de pizzabollene som det sto oppskrift på her nylig?

Klipper og limer det inn her jeg:

Re: Middag idag??

Jeg pleier å bruke en pose med fine rundstykker (altså de "ferdigposene", bare tilsett vann og gjær). Hever som vanlig og lager flate boller av de. Så tar jeg på fyll. jeg pleier å bruke spagettisaus (når vi har hatt det. Hjemmelaget type med kjøttdeig) som jeg blander med litt pizzasaus). Men her kan alt brukes; skinke, salami eller andre rester man liker selv. Ost på toppen og inn i ovnen en 12-13 minutter. Deilig.

Og veldig fine å fryse ned for en liten kveldssnacks...

- pjusken

Lag en stor porsjon med wok. Den syntes jeg også er god kald. Du har da i to dager.

Lag omelett, den er jo også god klld, og kjøp deg et rundstykke til å ha ved siden av i kantinen.

Piroger, fylt med kjøttdeig og ris.(er vel best varme men,,, du kan kanskje slenge de i mikro`n i kantina?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...